Simen1 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hei alle sammen som er på nett nå i natt. Titt ut vinduet folkens, det er måneformørkelse. Håper det er klart vær i hele landet så alle får sett. Her i trondheim er det i hvertfall glimrende utsikt. Om det er noen som ikke gidder eller ikke kan se ut, så kan jeg beskrive det slik: Månen ser veldig mørk ut, nesten med rosa/blodrød farge. Virkelig verd å få med seg. Det er sikkert årevis til det skjer neste gang. Lenke til kommentar
mikk- Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Røros: Tåke så langt øyet kan se, ca 200-300 meter. :grine: Lenke til kommentar
Ni kon Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Oslo: klart og fint. Var ute å så på den. for de som ønsker å se på den, kan gå inn her: http://www.astronomi.no live webcam etc. Lenke til kommentar
Lurifaksen Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Så det i sted jeg også... Ikke så veldig imponerende synes jeg... Det er sikkert årevis til det skjer neste gang. Det er alltid flere hundre år til neste gang, men av en eller annen grunn så skjer det igjen i løpet av et år... Lenke til kommentar
farke Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Blant annet opplever vi to totale måneformørkelser her i landet til neste år; 4. mai og 28. oktober *grin* Så det er nok ikke flere hundre år til neste gang nei! Det som derimot skjer 8. juni neste år, og som ikke har skjedd siden 1882; er en såkalt Venuspassasje, det vil si at Venus passerer over Solskiven sett fra Jorden. Lenke til kommentar
SnowDOG_ Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Var ute i 1 time og så på månen. Var fint men det ble ikke 100% formørkelse. Så også 4 stjerneskudd. Lenke til kommentar
Raggi Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 så månen i natt når den var nesten helt tildekket, den lyste rødt på en måte.... Lenke til kommentar
OlaTK Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 så det jeg ja, var ikke totaldekt, men nesten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå