Gå til innhold
Spørsmål om hus eller oppussing? Still spørsmål her! ×

[Løst] Electrolux Intuituon SpacePlus virker ikke

Anbefalte innlegg

Hei! Håper det er noen med litt peiling på kjøleskap og den slags her inne som kan svare meg på dette!

Jeg har nylig flyttet mitt kjøleskap fra den gamle leiligheten til den nye ( Ble kjøre liggende i bil, kort tur, kjørte pent) og nå hverken kjøler eller fryser det! Jeg har lokalisert feilen til å være at en slags ståltråd(som er hul inni) har brukket, for når jeg skrur på kjøleskapet så kommer det luft ut av denne. Den er plassert nederst og bak på kjøleskapet, ved kompressoren.

Er dette noe som er mulig å lett å byttet selv, eller må en servicemann fra electrolux til her? Og i så fall, er dette en dyr del, og hva ca pleier en slik service å ligge på?

Legger ved et bilde av denne ''ståltråden'' som er brukket, og slipper ut luft.

På forhånd mange takk for svar her!

post-376375-0-70187300-1434839423_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Du har tatt kjøleelementet, vet ikke hva som er billigst, servicemann eller bare å kjøpe nytt. Usikker på om du i det hele tatt får kjøpt gassen som privat person. 

Lenke til kommentar

Det er ikke selve kjøreturen som har forårsaket feilen, men håndteringen. Tipper "ståltråden" har hengt seg opp i et eller annet. Det har kanskje ikke noe å si i akkurat dette tilfellet, men disse skapene burde ligge på siden (på mykt underlag for å unngå lakkskade) når de fraktes, ikke på rygg pga konstruksjonen.

Hvis man har skadet systemet slik at gassen er borte, må det fikses av servicemann/kjølemontør. Bare de har utstyr for å fylle riktig mengde gass og få koblingen tett. Har sett noen steder servicemannen har sveiset eller loddet skaden og satt inn en T-ventil et annet sted for å kunne fylle opp. Spørs hvor gammelt og kostbart skapet er, men tipper det vil lønne seg å kjøpe nytt. Hvis man ringer Electrolux på tlf 815 30 222, så er det mulig de kan antyde pris eller gi noen gode råd.

Lenke til kommentar

Det er nok muligens billigere å få det reparert enn å kjøpe nytt, men du har ingen garanti for hvor lenge det du har fungerer.

Det er vel ett relativt billig og gammelt kjøleskap også? Finner det ikke i salg noen steder...

Personlig ville jeg kjøpt nytt, ettersom det er relativt billig i forhold til montør.

En montør koster f.eks 2000kr(aner ikke pris), og nytt kjøleskap med fryser får du for 4000. Alternativt finner du sikkert noe enda billigere på finn/facebook.

Men, det må uansett en servicemann til her, det må fylles gass og røret må loddes.

Fraktet du kjøleskapet liggende på ryggen?

Endret av aklla
Lenke til kommentar

Ok. Kjøleskapet ble fraktet på siden,og meget forsiktig.

Men jeg var innom den gamle leiligheten idag, og fant en avbitertang utrolig velbeliggende nært kjøleskapets plassering, og er 99,9% sikker på at han pilleknaskern som bor der har gjort det, fordi han var sur over at jeg skulle ha med kjøleskapet mitt videre eller noe. Er bare en ukes tid siden han klipte ledningene på anlegget til en annen som bor der, så tror denne saken er løst.

Takk til alle som svarte! Jeg nå motvillig bestilt meg nytt kjøleskap idag!

Det er nok muligens billigere å få det reparert enn å kjøpe nytt, men du har ingen garanti for hvor lenge det du har fungerer.

Det er vel ett relativt billig og gammelt kjøleskap også? Finner det ikke i salg noen steder...

Personlig ville jeg kjøpt nytt, ettersom det er relativt billig i forhold til montør.

En montør koster f.eks 2000kr(aner ikke pris), og nytt kjøleskap med fryser får du for 4000. Alternativt finner du sikkert noe enda billigere på finn/facebook.

Men, det må uansett en servicemann til her, det må fylles gass og røret må loddes.

Fraktet du kjøleskapet liggende på ryggen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...