Fotoskrulla Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Tobakk Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Jan Høydal Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Så flott at noen tar vare på disse historiske skattene. Artig å studere tekstene på emaljeskiltene. Det slår meg hvilken kvalitet og godt håndtverk som ligger bak mange av disse detaljene - i motsetning til den plastikk verden vi omgir oss med i dag. Godt dokumentert Helene. mvh Jan 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Så får vi jo bare håpe at lovens lange arm kommer og arresterer deg for ulovlig tobakksreklame. Men klipp fra museer er vel lov. Angående V3 så husker jeg far min hadde et liknende kassa apparat på sitt skomakerverksted. Ikke helt det samme, men også det var sølvfarget. Antagelig kjøpt på en auksjon eller løst ut i "stampen" - kanskje som en kuriositet kan jeg tenke meg. Han hadde det med å kjøpe stampesedler av lasaroner som stakk innom og kom hjem med mye søppel som han hadde løst ut. Roar 1 Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Så flott du formidler disse historiske skatter. Flott detaljer og man kan nærmest kjenne lukta fra museum og gammel tid 1 Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Tar ikke noe fra øverste hylle, men fra nest øverste. Kan trenge litt karva blad innimellom..... Flott dokumentasjon og du bør nok ta vare på dette bildet. Tobakken er nemlig i ferd med og bli usynlig...... Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Så flott at noen tar vare på disse historiske skattene. Artig å studere tekstene på emaljeskiltene. Det slår meg hvilken kvalitet og godt håndtverk som ligger bak mange av disse detaljene - i motsetning til den plastikk verden vi omgir oss med i dag. Godt dokumentert Helene. mvh Jan Så får vi jo bare håpe at lovens lange arm kommer og arresterer deg for ulovlig tobakksreklame. Men klipp fra museer er vel lov. Angående V3 så husker jeg far min hadde et liknende kassa apparat på sitt skomakerverksted. Ikke helt det samme, men også det var sølvfarget. Antagelig kjøpt på en auksjon eller løst ut i "stampen" - kanskje som en kuriositet kan jeg tenke meg. Han hadde det med å kjøpe stampesedler av lasaroner som stakk innom og kom hjem med mye søppel som han hadde løst ut. Roar Så flott du formidler disse historiske skatter. Flott detaljer og man kan nærmest kjenne lukta fra museum og gammel tid Tar ikke noe fra øverste hylle, men fra nest øverste. Kan trenge litt karva blad innimellom..... Flott dokumentasjon og du bør nok ta vare på dette bildet. Tobakken er nemlig i ferd med og bli usynlig...... Hei alle sammen! Jeg har det litt travelt i helga, så jeg har litt dårlig tid til å kommentere. Men tusen takk for kjempehyggelige kommentarer alle sammen. Det er innmari artig med sånne gamle ting, men nå skal jeg komme meg ut av museet, så skal dere få se hvordan handelsstedet ser ut anno 2015. Lenke til kommentar
Ovidia2 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 V1 er min favoritt! Godt fotografert og fint utsnitt! Liker også slike gamle ting Hilsen Tove 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Fint å få foreviget slike gamle "godsaker" fotografisk. Interessante bilder for den som liker historie fra forrige generasjon. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 22. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 22. juni 2015 V1 er min favoritt! Godt fotografert og fint utsnitt! Liker også slike gamle ting Hilsen Tove Hei Tove! Så fint at du likte bildet mitt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg