Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tattooen på armen kom best fram i farger - og kanskje er det derfor "fisken" til høyre er i ferd med å stikke ut av bildet he he.

Men fotografisk sett foretrekker jeg nok svarthvit'n. "Fisken" ble også litt spenstigere der - mer sølvglinsende liksom.

Roar

Takker Roar! Står her midt i pannekakestekingen til ungene - så jeg unner meg litt på forumet mellom flakene :)

Det er jo så utrolig artig å se fisken når du nevner det - og jeg som ser et kors som er delt i to i vertikalen :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest member-296438

Siden vi er inne på hva vi ser, bortsett fra modellen, så ser jeg et "spøkelsesaktig" vesen som er i ferd med å omfavne modellen....the good and the bad..... men ser også korset:-)

Teknisk knallbra som alltid. God komp med veggen bak ryggen som nesten deler bildet. Også fin kontrast mellom de kantene vinduene og modellen som er betydelig mer myk i formene. Flott lyssetting.

Synes begge versjonene ble gode, så jeg står over valget mellom dem:-)

Lenke til kommentar

Siden vi er inne på hva vi ser, bortsett fra modellen, så ser jeg et "spøkelsesaktig" vesen som er i ferd med å omfavne modellen....the good and the bad..... men ser også korset:-)

Teknisk knallbra som alltid. God komp med veggen bak ryggen som nesten deler bildet. Også fin kontrast mellom de kantene vinduene og modellen som er betydelig mer myk i formene. Flott lyssetting.

Synes begge versjonene ble gode, så jeg står over valget mellom dem:-)

Takker Pentaxen,

Alltid kjekt når du kommenterer på detaljer du ser i bildet - det er alltid litt stas å høre andres meninger.

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Fint oppstilt modell mot ikke forstyrrende bakgrunn, og med god og naturlig blikkontakt. Foretrekker originalen.

-bjarte.

Ja, jeg var faktisk litt usikker på hvor stor detaljrikdom jeg skulle presentere fra bakgrunnen uten at det skulle bli direkte forstyrrende. Så kjekt at dette falt i smak!

mvh

Jan

Lenke til kommentar

Hei Jan! To fine versjoner av samme motiv du viser her. Jeg liker best V1 der man ser alle strukturene i bildet best og ikke noen farger forstyrrer. Liker slike shabby steder som dette i kontrast til en vakker modell!

Hilsen Tove

Ja, jeg likte også intuitivt V1 best - men nå føler jeg at jeg uttrykker meg best i sort/hvitt da :)

Ja, det var litt meningen å finne en location som var shabby i kontrast til det feminine til modellen. Det var faktisk så shabby der at vi hadde besøk av onkel politi et par ganger i løpet av shooten - lurte vel på vi drev med :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

To fine versjoner der det blir veldig subjektivt å velge hva som egentlig er best.

Liker veldig godt lyssettingen. Den får frem ansiktet og kroppen på en fin måte, uten at skyggene forsvinner. Det ser dramatisk, men troverdig ut.

Noen tanker om de to versjonene:

Fargeversjonen byr utvilsomt på en fin kontrast mellom kjolen og bakgrunnen. Men i mine øyne er det ikke nødvendigvis positivt da det gjør at bildet handler mer om kjolen enn om modellen. Jenta er jo ganske "fargerik" i utgangspunktet, med et flott ansiktsuttrykk og spennende tatoveringer. Hun trenger liksom ikke drahjelp av kjolen. Lyssettingen gjør allerede en flott jobb med å få henne frem.

Sort-hvitt versjonen derimot retter fokuset mest mot ansiktet, tattoveringene og ikke minst linjene som går igjen i hele bildet: korset på veggen, korsene som dannes av sprossene i vinduet og ikke minst korset modellen lager med beina. Alle korsene og hodeskallene gir bildet en fin historie og gjør det til noe mer enn et rent innholdsløst modellfoto. Det er mye mer subtilt enn effekten av en knallrød kjole, men det gir et mye mer nyansert og spennende uttrykk.

Lenke til kommentar

Jeg foretrekker helt klart versjonen med farge. Jenta fremstår som sterk og stolt, noe den røde kjolen fremhever godt. I sort/hvitt synes jeg hun forsvinner litt.

Ja, du er helt klart inne på noe der - jeg var innom de samme tankene. Skal jeg spille på det du nevner eller de detaljene som sort/hvitt versjonen frembringer. Jeg synes også hun fremstår som sterk og stolt i fargeversjonen. Takk for god tilbakemelding :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar

To fine versjoner der det blir veldig subjektivt å velge hva som egentlig er best.

Liker veldig godt lyssettingen. Den får frem ansiktet og kroppen på en fin måte, uten at skyggene forsvinner. Det ser dramatisk, men troverdig ut.

Noen tanker om de to versjonene:

Fargeversjonen byr utvilsomt på en fin kontrast mellom kjolen og bakgrunnen. Men i mine øyne er det ikke nødvendigvis positivt da det gjør at bildet handler mer om kjolen enn om modellen. Jenta er jo ganske "fargerik" i utgangspunktet, med et flott ansiktsuttrykk og spennende tatoveringer. Hun trenger liksom ikke drahjelp av kjolen. Lyssettingen gjør allerede en flott jobb med å få henne frem.

Sort-hvitt versjonen derimot retter fokuset mest mot ansiktet, tattoveringene og ikke minst linjene som går igjen i hele bildet: korset på veggen, korsene som dannes av sprossene i vinduet og ikke minst korset modellen lager med beina. Alle korsene og hodeskallene gir bildet en fin historie og gjør det til noe mer enn et rent innholdsløst modellfoto. Det er mye mer subtilt enn effekten av en knallrød kjole, men det gir et mye mer nyansert og spennende uttrykk.

Først og fremst så vil jeg takke for en svært fyldig og god tilbakemelding Mikael.

Gjennom etterbehandlingen hvor jeg jobber en del med bildene i farger med det henblikk å gjøre et godt fundament for sort/hvitt konverteringen (hvor det meste av arbeidet ligger), så gjør jeg mange refleksjoner om hvorvidt farge eller sort/hvitt versjonen gir meg mest. Som oftest så ender jeg opp med sort/hvitt versjonen som jeg føler helt klart formidler best de sublime detaljene - spesielt der mennesker er med i komposisjonen.

Som du nevner, så fremstår disse versjonene svært ulike på grunn av nettopp de momentene du nevner. Så synes jeg det er svært kjekt å høre hva betrakteren mener i etterhånd :)

mvh

Jan

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...