Zaal Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Hei.Jeg kjøper bil i løpet av uken. Det blir nok en Skoda Octavia, og til den ønsker jeg er godt anlegg med dyp bass og klar lyd. (ja, jeg vet det er lite spesifikk, men hører på så mye variert musikk at det er alt jeg kan si).Jeg trenger nok både høytalere, sub og forsterker + kabler. Men tror spilleren er i boks.Jeg tenker å legge 10 000 i anlegget. Har lest litt og fått en forståelse av at det beste for bassens skyld er en kombinasjon av 10" og 15" for både å få dybden og hastigheten, men har også fått en liten kjærlighet for kicker.Så mitt spörsmål er 2x 10" eller 2x12" kicker, eller en kombinasjon av 10" og 15" (andre merker)?Og har noen forslag til et oppsett for alt? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Jeg vil sterkt fraråde å blande subber. Det blir fort mye rot. Det med hastighet er en gammel myte. Så lenge du har en god sub med kraftig nok forsterker, og ikke minst kraftig nok strømforsyning, så skal det bli veldig bra. Det som er ekstremt viktig er at du har skikkelig gode vanlige høyttalere. Og god forsterker på disse også. Hvis du absolutt skal blande bass ville jeg tatt f.eks. et par 8-tommere foran og brukt som mellomtone og vanlig bass (ikke sub-bass). Du kan da dele subben lavere (i frekvens) noe som i de fleste tilfeller gir bedre lyd. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Hvis du vil ha klar fin lyd, med fin dyp bass, så velger du IKKE kicker... Med kicker så får du mye lyd, men langt ifra fin lyd, og det finnes masse som er bedre, og billigere Jeg ville gått for et godt frontsystem som er kapabelt til å spille ned mot 40hz, og brukt litt tid og penger på montering av dette, demping osv. En god 2 kanals forsterker til frontsystemet, og en 15" med passende forsterker. Demper du døren skikkelig, og får til en solid innfesting av høyttalerene, samt en riktig og godt konstruert kasse til suben, så har du noe som virkelig kan låte bra Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå