Andysowhatgg Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Jeg har jogget 2km, 1-2 ganger i uka siden nyttår. Hva ligger tiden på sånn ca på 2km? hvis man skal si at man er i ok form, eller i forhold til skole krav kanskje? Endret 20. juni 2015 av Andysowhatgg Lenke til kommentar
crazylazyboy Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Jeg husker jeg løp på rett under 10min i 9. kl og det var blandt de dårligste i klassa. Beste var vel rett i nærheten av 8min. Et sted rundt 9 min vil jo være et greit resultat ville jeg tro Ta tiden en gang å se! Lenke til kommentar
Sir-Allistair Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 7 minutter er ok. Men er du kun ute etter en helt grei tid? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 2km på 10min vil jeg si er en helt grei tid. En litt mer vanlig distanse er jo den kjente 3000 meteren. A-kravet i militæret er (hvert fall da jeg var inne) 12minutter. Altså 4 min per km. Lenke til kommentar
Malvado Skrevet 24. juni 2015 Del Skrevet 24. juni 2015 (endret) Nåda , 2km på 10 min betyr jo 5 min per km , noe som er såvidt innenfor / utenfor minstekravet for menn i militæret. I rekrutten så løp jeg selv på 11.40 3km , den beste greide den på litt over 9 min mener jeg å huske (og han var trolig en som drev aktivt med løping). Jeg vil anta at for å kalle seg i "ok form" så bør man greie 1km på en plass mellom 3.5 til 4 min. Et litt mer presist svar i forhold til militæret sine krav og hvilke poeng man får http://forum.fitnessbloggen.no/threads/hvordan-forberede-seg-til-milit%C3%A6ret.20218/ Endret 24. juni 2015 av Malvado Lenke til kommentar
luckylight Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 Veldig fint at du trener, men du bør nok vurdere å økte lengden litt når du først er ute. Du får ikke særlig mye effekt av å jogge 2 km rolig (10-12 min). Du bør vurdere å øke lengden på økten noe, både i tid og lengde. Nå vet jeg ikke noe om formen din, og ja, noe er myye bedre enn ingenting. Dersom du vil forbedre tiden på 2 km må du også legge opp til intervall trening slik at du blir vant med å løpe i et høyere tempo. Etter hvert vil du klare å holde et tempo som er høyere over lengre tid. Hvis treningsøkten er 2 km - kan du feks kjøre 500 m rolig, for oppvarming, så 3 x 400 m på 90% av det klarer, også bare gå veldig rolig i ca 1 min mellom hver av intervallene, også jogger du resten av turen rolig. Poenget er som sagt at du må øve på høyere fart og høyere puls for å forbedre deg, men du bør også forsøke å bruke litt mer tid når du først er ute for å trene. Lenke til kommentar
PanserJohan Skrevet 23. september 2015 Del Skrevet 23. september 2015 5 km bør kunne løpes på om lag 30 minutter. Så 7-8 minutter er ok tenker jeg. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå