Ekinorak Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Kort versjon: "Får ikke bilde på skjermen når det trådløse nettverkskortet er installert" Lang versjon: Ferdig å bygge en stasjonær maskin, men møtte på et veldig merkelig problem. Maskinen er av mini itx formfaktor, veldig enkel Core i3, 128gb ssd, 8gb ram. Den har 16x PCIe slot, og jeg skal installere et trådløst nettverkskort der av typen Asus PCE-N10 PCI-E 1x. Hovedkortet er Asus H81I-PLUS, men når det trådløse kortet står i, så gir ikke maskinen noe bilde. Uansett om den er koblet på dvi/vga/hdmi så gir den ingen bilde. Maskinen starter opp som normalt, og den hadde installert windows updates og alt virker ok, bare at den gir ikke noe signal til skjermen. Tar jeg ut nettverkskortet er gir den bilde igjen, alt ok. Normalt monterer folk skjermkort i den eneste x16 slotten de har, for meg virker det nesten som om maskinen tror det er et skjermkort jeg har installert og det integrerte skjermkortet blir deaktivert. Har prøvd nettverkskortet i min egen maskin, der virker det fint. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Har du sjekket bios og valgt integrert skjermkort manuelt? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Har du sjekket bios og valgt integrert skjermkort manuelt? Har bare mulighet til å deaktivere/aktivere integrert grafikk. Ingenting hjelper meg. Men ser at jeg muligens har en instilling hvor jeg kan sitte hva som skal prioriteres. Har ikke maskinen koblet opp akuratt nå, skal teste det. Endret 20. juni 2015 av Ekinorak Lenke til kommentar
Mr D Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Bare en liten tanke: Er chipset-driverne til hovedkortet installert? Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Alle driveren er installert. Får nokk ikke koblet opp maskinen igjen før i morgen. Så skal gi en lyd her om jeg ikke får løst det i bios. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) prøvd å sette pci port til pcie x1? Sjekk forsåvidt ut side 56 i manualen din ang. grafikk configurasjon i bios. Endret 20. juni 2015 av Slettet+130498 Lenke til kommentar
Ekinorak Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 prøvd å sette pci port til pcie x1? Sjekk forsåvidt ut side 56 i manualen din ang. grafikk configurasjon i bios. Fikk det til å fungere nå. Er 4 options som angikk grafikk i advance modus. Ene er å deaktivere/aktivere integrert grafikk. Men er en option der en kan sitte auto/ Integreted GPU / PCIe. Valgte integrert så fungerte det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå