Mr.Duklain Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Hei tenkte å ta meg en ukers tur til Hellas i begynnelsen av august. Er 24år gammel mann og vil ikke dra på fjortissfyll sted eller gammel manns kose ferie. Vil helst være på ei gresk øy og ikke storby. Har tenkt på Kos som et ok sted for dette, men googlet jeg bare Kos, Hellas så kom bare masse fjortisfyll saker. Et par festkvelder hadde jo vært morro men ikke noe mer. Vil også bade, sole meg, leie vannjet og kanskje se på noen gammle monumenter og slik. Noen som har noen tips? 1 Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 http://www.dn.no/privat/2015/06/20/1022/Reise/-kan-f-stengte-banker-allerede-n Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Har vært på Kos tidligere og syntes det i utgangspunktet det ikke var noe særlig koselig der. Nå har Kos by i tillegg blitt et åpent flykningemottak som er fullstendig overvelmet av mengden flyktninger. Det er satt opp teltleire og det ser ikke akkurat ut som turistene forventer. Dette vil ikke reiseselskapene fortelle deg. http://www.dailymail.co.uk/news/article-3099736/Holidaymakers-misery-boat-people-Syria-Afghanistan-seeking-asylum-set-migrant-camp-turn-popular-Greek-island-Kos-disgusting-hellhole.html http://www.telegraph.co.uk/news/worldnews/europe/greece/11649595/Kos-on-brink-as-Mediterranean-refugee-crisis-meets-Greek-debt-disaster.html http://www.dailymail.co.uk/news/article-3097559/The-march-migrants-Hundreds-Syrians-Afghans-walk-Kos-1-200-migrants-arrive-Greek-islands-just-two-days.html Endret 20. juni 2015 av robertaas Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Ok så Hellas og vertfall Kos er no go i sommer? Ok andre steder i syden som er ok, er Tyrkia greit? Lenke til kommentar
Just2user Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Tyrkia som ensom dude er rimelig trist. De lokale degosene der har full kontroll på damene og man blir satt på sidelinjen rimelig fort. Anbefaler heller Rhodos (ixia/ialyssos) utenfor sesongen så er det mange venninnepar som reiser dit.. ? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Eller Portugal, Faro f.eks. https://www.google.no/webhp?sourceid=chrome-instant&rlz=1C1EODB_enNO572NO572&ion=1&espv=2&ie=UTF-8#q=faro+portugal Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 (endret) Tyrkia som ensom dude er rimelig trist. De lokale degosene der har full kontroll på damene og man blir satt på sidelinjen rimelig fort. Anbefaler heller Rhodos (ixia/ialyssos) utenfor sesongen så er det mange venninnepar som reiser dit.. Er ikke ute etter damene (no homo) men gidder ikke lande i slåsskamp med 10 tyrkere bare fordi jeg så på ei dame. Tyrkia har jeg hørt mye forskjellig om, noe positivt og noe negativt la oss si 40/60%. Så tror jeg går for Hellas også ser jeg hvordan det går økonomisk, går det helt i bånn så blir det nok Spania eller Portugal tror jeg. edit: Takk for tipset Jarmo. Endret 20. juni 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Kroatia er fint, men kanskje ikke så mye party. Hva med Ibiza og naboøya Formentera? Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Ibiza kan være et helvete for rolig folk og en himmel for festungdom.. Kroatia og nabolandene kan være greit, kommer litt an på plassen. Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Ibiza kan være et helvete for rolig folk og en himmel for festungdom.. Ibiza er en stor øy. Akkurat som Magaluf ikke er hele Mallorca. Nevnte ellers også den helt forskjellige naboøya Formentera som den lett kan kombineres med. Lenke til kommentar
Jarmo Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Joda, kjøper den argumentasjonen jeg, For min egen del så planlegger jeg en tur til Faro nå. Vil ha det litt rolig og samtidig ta en tur til Gibraltar og videre til Marokko. Via Spansk enklave om nødvendig. https://no.wikipedia.org/wiki/Ceuta Har vært der tidligere men vet ikke hvordan situasjon er i dag. Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Tusen takk skal være på¨et sted den uka jeg er borte så lite rundreise, altså ei lita øy er optimalt Som sakt ikke for rolig, liker folk og siden alle mine kamerater jobber i begynnelsen av August og jeg jobber hele Juli så må jeg dra alene, Heldigvis for meg så har jeg lett for å komme i kontakt med fremmede og nye folk. Er også ikke for gammel til litt festing men ei uke blir for mye 2 dager er prima og de resterende 5 dagene til typiske turist ting og gå tur i naturen. Vil også det skal være trykt der, altså lite sannsynlig at jeg blir ranet, da jeg kan finne på å ta meg en joggetur på mornings kvisten (mye mulig helt alene). Litt bading, soling og leiing av diverse vann utstyr (Tenker da mest på jet-ski), hadde også vært kult å gjøre. Endret 21. juni 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Kan også nevne at jeg vil et sted der de kan snakke bra engelsk. Har de gode engelsk kunnskaper i Portugal (Faro)? Lenke til kommentar
robertaas Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Generelt snakker de bedre engelsk i Portugal enn i Spania. Det kommer både av at de ikke dubber filmer og av at mange har jobbet i utlandet. Lenke til kommentar
G27 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Noen spesielle destinasjoner i Kroatia jeg bør reise til? Som TS her skal jeg reise alene i sommer, allerede om 1 eller 2 uker. Kroatia har jeg hørt er et utrolig vakkert land, med muligheter for flotte kajakkturer, sightseeing og livlige byer om kveldene. Hvar ser utrolig flott ut, men det kan jeg egentlig si om mange av byene jeg har sett på. Noen tips? EDIT: Kan nevne at jeg bare skal være der i en uke, og ønsker derfor å være i én by hele ferien. Endret 21. juni 2015 av G27 Lenke til kommentar
Mr.Duklain Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 (endret) Generelt snakker de bedre engelsk i Portugal enn i Spania. Det kommer både av at de ikke dubber filmer og av at mange har jobbet i utlandet. OK tusen takk for svar Viste at grekere var ok i engelsk på turist stedene, Det har jeg hørt av flere kompiser som har vært der. En landet på sykehus etter å ha falt ned en skråning på fylla og på sykehuset var det ingen språklige problemer. Endret 21. juni 2015 av Mr.Duklain Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå