Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Salg av Windows, ekte eller MSDN

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Siden ingen andre enn Microsoft solgte (eller selger) digitale kopier av Windows produkter (og Office osv) så er det selvsagt humbugg. Dette er nok enten en BizSpark konto (MSDN) eller en gammel Technet konto.

Uansett, Microsoft har aldri solgt store pakker med masse lisenser billig til privatkunder, slik at de faktisk kunne ha videresolgt dem langt under utsalgsprisen til Microsoft, og tjent penger på det.

Er det MSDN nøkler kan det ta en stund før de blir svartelistet og merket som piratkopi.

Er det Technet nøkler, så spørs det om det er en gammel konto fra før 16.Juni 2012, om ja, så er de nøklene evigvarende (helt til MS finner ut at kontoen blir brukt til å selge nøkler, og alle nøklene blir svartelistet). Er det en konto som er fornyet etter juni 2012, så slutter nøklene å fungere nå i september/oktober eller rundt der, ett år siden Technet ble lagt ned. (tror det var i september/oktober i fjor).

Endret av myhken
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ja, men 99% av de andre som selger på denne måten selger ulovlige lisenser. Men for all del, bruk pengene på slikt. Det var jo bare slikt som dette som senket Technet ordningen, som var den beste muligheten for enkeltpersoner å skaffe seg "billig" tilgang (3,500 første året, ca 1600 de neste årene) til alt av Microsofts programvare, inkludert alle Windows versjoner, Office versjoner, Server versjoner osv osv.

Jeg har mine ekte lisenser kjørende i alle fall.

Endret av myhken
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Ja, men 99% av de andre som selger på denne måten selger ulovlige lisenser. Men for all del, bruk pengene på slikt. Det var jo bare slikt som dette som senket Technet ordningen, som var den beste muligheten for enkeltpersoner å skaffe seg "billig" tilgang (3,500 første året, ca 1600 de neste årene) til alt av Microsofts programvare, inkludert alle Windows versjoner, Office versjoner, Server versjoner osv osv.

Jeg har mine ekte lisenser kjørende i alle fall.

Det var ikke det du sa i innlegget ditt før dette innlegget.

Har du en link som bekrefter at 99% av de som selger slike gjenbrukslisener at de er ulovlige, eller er den påstanden like løs som den påstanden du kom med i innlegget ditt tidligere i denne tråden?

Lenke til kommentar

Det var ikke det du sa i innlegget ditt før dette innlegget.

Har du en link som bekrefter at 99% av de som selger slike gjenbrukslisener at de er ulovlige, eller er den påstanden like løs som den påstanden du kom med i innlegget ditt tidligere i denne tråden?

Skal innrømme at jeg ikke har satt meg veldig inn i slike gjenbrukssteder, men har drevet flere år med å spore opp selgere av ulovlig Microsoft programvare, f.eks på QXL osv..og 99% av de selgerne jeg mente solgte ulovlige kopier, gjorde nettopp det.

Reklamen og infoen på siden til TS, får alle røde lys til å lyse hos meg. Det er en enkelt person som tilfeldigvis har alle Windows versjoner fra XP og oppover, og helt tilfeldig så er dette lisenser man får på en MSDN konto.

Kan også opplyse om at Windows 7 Starter aldri ble solgt, og finnes ikke i Retail versjon (om du ikke har MSDN konto da)

Kan også opplyse om at Windows 7 Home Basic, aldri ble solgt i den vestlige verden, den versjonen var ment for utviklingsland, nok et rødt flagg som bare beviser at denne brukeren selger "falske" (i alle fall ulovlige) lisenser fra en MSDN konto.

Se Windows 7 rekken her, som underbygger det jeg sier...

Nå gidder ikke jeg å kjøpe en nøkkel derfra bare for å vise at i PID koden, vil man kunne se om nøkkelen kommer fra MSDN/Technet. Men om trådstarter kjøper derfra eller noen andre, og sender meg nøkkelen på PM, så kan jeg lett finne ut om den stammer fra MSDN/Technet. Og det gjør den 99.9% er jeg oppe i nå faktisk, med Win7 Starter og Home Basic.

Edit: Nå er jeg oppe i 100% sikker på at han selger fra MSDN:

Se denne annonsen... der selger han tre Office versjoner som ALDRI har blitt solgt i butikken, som ble laget spesielt for MSDN/Technet, akkurat for å skille mellom de versjonene man fikk kjøpt i butikken, og de man fikk via MSDN.

Ser her og les fotnote 3 på versjon matrisen på Standard og Professional Plus

office2010av.jpg

Samme, ser her ang Office 2013 også, kun Volume/MSDN du får Pro Plus via.

Og si hva dere vil men MSDN nøkler kan IKKE selges videre uansett, gjenbruk eller ikke. Slik har det alltid vært og slik vil det nok alltid være.

Microsoft var smarte ang Office etter 2007 utgaven, ved å tilby egne MSDN/Technet versjoner som aldri kunne kjøpes/selges lovlig i alle fall. Da var det superlett å se om produktene kom fra MSDN/Technet eller om de var kjøpt i butikken.

Endret av myhken
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Windows 7 Starter ble levert med masser av små notebooker. Hadde selv en Thinkpad 10 eller noe sånt med Windows 7 Starter på. Ingen problem å selge den lisensen videre og alle installasjon dvd'er til 32-bit os hadde starterversjonen med på den.

Mange laptopper ble også solgt med Home basic edition. Jeg selv reinnstalerte flere med slike maskiner.

jeg har også jobbet ved en større institusjon her i landet. Alle de maskinen vi fikk levert, kom med en nøkkel som aldri ble benyttet siden vi la inn våres eget bedrift image. De nøkkelene samlet innkjøps ansvarlig sammen og gav til diverse skoler i distriktet. Nå skal det sies at disse nøklene var til XP, men samme innkjøpsansvarlig har bekreftet at det samme er i dag med maskiner som bli levert med Windows 7 og senere Windows 8.

For øvrig kan du være mistenksom som bare juling, men INGEN i dette land blir dømt for å være mistenkt. Du Mykhen som moderator bør ta en mer ydmyk tone og slutte å dømme personer og firma etter forgodtbefinnende. Det finnes flere lisenser enn bare gjennom MSDN og TechNet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Kan bekrefte at Pro Plus kun kjem frå MSDN eller Volum. Eg trur også at dette er MSDN / Volum lisensar, som ein ikkje kan selje på denne måten. Stor sansynlegheit at OS lisensane er MSDN, men her kan ein ikkje vere sikker utan å kjøpe ein.

jeg har også jobbet ved en større institusjon her i landet. Alle de maskinen vi fikk levert, kom med en nøkkel som aldri ble benyttet siden vi la inn våres eget bedrift image. De nøkkelene samlet innkjøps ansvarlig sammen og gav til diverse skoler i distriktet. Nå skal det sies at disse nøklene var til XP, men samme innkjøpsansvarlig har bekreftet at det samme er i dag med maskiner som bli levert med Windows 7 og senere Windows 8.

Vanleg prakis dette, men trur du ikkje at han hadde opplyst om at dette var OEM lisensar? Stille meg også tvilande til at han hadde så mange versjonar.

Edit: Kom over denne også http://www.tek.no/bruktmarked/annonse/37992Virkar litt rart at han seljer Microsoft Office 2007 Enterprise, som kun er volum. (Utanom at ein kunne kjøpe 1 per ansatt til heime bruk om eg ikkje hugsar feil.)

Endret av sogndal94
Lenke til kommentar

Windows 7 Starter ble levert med masser av små notebooker. Hadde selv en Thinkpad 10 eller noe sånt med Windows 7 Starter på. Ingen problem å selge den lisensen videre og alle installasjon dvd'er til 32-bit os hadde starterversjonen med på den.

Mange laptopper ble også solgt med Home basic edition. Jeg selv reinnstalerte flere med slike maskiner.

For øvrig kan du være mistenksom som bare juling, men INGEN i dette land blir dømt for å være mistenkt. Du Mykhen som moderator bør ta en mer ydmyk tone og slutte å dømme personer og firma etter forgodtbefinnende. Det finnes flere lisenser enn bare gjennom MSDN og TechNet.

Du kan si hva du vil, men Office lisensene viser i alle fall at han selger MSDN lisenser som IKKE er lov uansett, det går ikke an å misforstå når du (hvis du gidder) leser EULA betingelsene for en MSDN konto (og tidligere Technet).

Og når Office 2007, 2010 og 2013 er MSDN lisenser, hva er sannsynligheten for at Windows lisensene da er ekte?

Er du så sikker så kjøp en Windows lisens da, får vi svar inne meget kort tid om det er en PID fra MSDN eller ikke.

Uavhengig av om jeg er moderator eller ikke, som ikke har noen betydning i denne tråden, siden jeg kan ha mine egne meninger, så påstår jeg fortsatt at denne brukeren 100% garantert selger MSDN eller gamle Technet nøkler.

Ellers forstår jeg det du sier at bedrifts pcer ofte blir sittende igjen med OEM COA nøkkelen, siden man bruker KMS eller MAK nøkler for å bare ha en nøkkel å forholde seg til (og for å få slike image (jeg har flere års erfaring med å lage slike images for hundrevis av pcer). Og at det nå er fastslått er det er lov til å selge slike lisenser videre. MEN det er da for pokker ikke Retail lisenser. Og det er IKKE Office lisenser som kun kan fåes gjennom MSDN (og tidligere Technet) som ALDRI har vært lov til å videreselge så lenge de har funnes.

De fleste Windows folk her på hw.no vet at jeg gjør mye for å finne ulike smutthull osv for å skaffe folk billige Windows/Microsoft produkter (holder på med et prosjekt opp mot Win10 nå, men vet ikke før 29.Juli om det er verdt å forfølge).

Så, så lenge det er smutthulll så synes jeg det er greit å utnytte dem så lenge man kan. Men å selge lisenser ulovlig fra en MSDN konto, ødelegger bare for alle oss andre med slike kontoer, slik som det skjedde med Technet. Da jeg ble medlem i 2010 fikk man 10 lisenser per produkt, etter massivt misbruk, gikk det antallet ned til 5, så 3, så 2. Så kuttet de mange av de ulike programversjonene. Så kom det begrensninger om hvor mange nøkler du kan generere per 24 timer (10 stk er de nede i nå, også på MSDN).

Så slike folk som den selgeren på bruktmarkedet har jeg ingen ting til overs for.

Trolig har han fått gratis tilgang via Bizspark også, for jeg går ikke ut i fra at han betaler flere 10 tusener i året for sin konto, og selger lisenser til 400 kroner, og så vet han at om det blir oppdaget så blir kontoen stengt, og alle nøkler svartelistet, og han blir svartelistet fra å kjøpe seg en ny konto (om han har brukt sitt ekte navn og kredittkort).

Men for all del, støtt kjeltringer som bedrar sine kunder, som ødelegger for virkelige kunder, og som misbruker et veldig bra opplegg.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

I en rettsstat er man uskyldig, til det motsatte er bevist, men jeg ser jo at noen i denne tråden ikke mener det slikt og bruker indisier som bevis...

Måtte dere aldri selv komme i en situasjon der dere måtte bevise deres uskyld!

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

I en rettsstat er man uskyldig, til det motsatte er bevist, men jeg ser jo at noen i denne tråden ikke mener det slikt og bruker indisier som bevis...

Nå er det vel bevist at selger selger kopier som ikke er lov å videreselge, så da er vel alt greit egentlig.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Nå er det vel bevist at selger selger kopier som ikke er lov å videreselge, så da er vel alt greit egentlig.

Ehh. Nei det er ikke bevist....

De lisensen selges ikke KUN gjennom MSDN slikt det blir hevdet. Komplett.no selger også slike lisenser.

Endret av Slettet-t8fn5F
Lenke til kommentar

De lisensen selges ikke KUN gjennom MSDN slikt det blir hevdet. Komplett.no selger også slike lisenser.

Men den selges ikke til privatpersoner og dermed underlagt litt andre regler.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Likefullt ikke KUN gjennom MSDN....

Lenke til kommentar

Kompett seljer desse gjennom såkalla MOL, og desse går under volum. Som vi har sagt tidligare kjem desse kun i Volum(MOL i dette tilfellet ELLER MSDN/Teknet).

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t8fn5F

Kompett seljer desse gjennom såkalla MOL, og desse går under volum. Som vi har sagt tidligare kjem desse kun i Volum(MOL i dette tilfellet ELLER MSDN/Teknet).

Komplett.no er fremdeles IKKE MSDN.... jezess!

Lenke til kommentar

Heilt riktig, dei seljer volum.

Kan bekrefte at Pro Plus kun kjem frå MSDN eller Volum. Eg trur også at dette er MSDN / Volum lisensar, som ein ikkje kan selje på denne måten. Stor sansynlegheit at OS lisensane er MSDN, men her kan ein ikkje vere sikker utan å kjøpe ein.

Som eg skreiv har VOLUM.

Lenke til kommentar

Komplett kan jo selge MSDN abonnement om de ønsker, men gir det da kunden lov til å bryte EULA og selge lisenser fra MSDN kontoen ulovlig? Kan også være at slike MOL lisenser kan være lov å selge videre, men igjen, det er ikke Retail lisenser.

Men skjønner at jeg kan starte å selge noen av mine hundrevis av lisenser jeg har til Windows 7/8/8.1 og Office 2007, 2010 og 2013, for det er jo tydeligvis helt greit. Så sier jeg bare det er MOL eller OEM lisenser  :D

• Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...