Gå til innhold

Reserve Jesus

Anbefalte innlegg

Det stedet jeg bor har vi en som blir kalt reserve Jesus, han er gal. Han har altid hode på skakka, og han ser syk ut, noe han også er. Han roper ut bokstaver, ogsetter man de sammen, så blir det for det meste, Jesus som er ordet. Han klarer ikke sykle ret fram, så han er en fare for trafikken. Den andre grunn, til hans navn. Er at han, en mørk vinterskveld gikk med et kors, et kors som to meter var, og han gikk i bare trusa, ikke engang sokker eller sko. Forundrer meg ikke, om han skremmer noen til døde, om ikke lenge. For når han brøler en J, hver gang han ser en person, da vil vel en gammal sjel, få et infark. Det er syn på han, for han var en gang normal, men så klikka det for han, og han blei gal. Å gå halt naken i en snø fylt dag, må da være Jævlig kalt, men slik er nå han, han er gal.

Blei lit sjuk skrive stil på dette her (kunne nesten gjort det til et dikt).

Men det er faktisk sant dette her.
(er en del sjuke folk her jeg er fra. Nei, jeg er ikke en av dem)
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg vokste opp i nabolaget til Steffen. Steffen liker å ta bussen, han kan alle ruter utenat, og blir veldig entusiastisk hvis du forteller ham at du har tenkt til å sprenge en transformatorstasjon. Spesielt hvis du referer til stasjonen med nummer, han vet hvor de fleste er.

Steffen er litt kul, han har forandret seg veldig lite de siste 20 årene. Alltid blid.

Lenke til kommentar

Det finnes mange "orginaler" i landet ja *grin*

Vi har også en snodig fyr her i hjembygda mi, han er stort sett ute hele tiden (i svarte natten også) med sin kjære sykkel som han egentli ikke kan sykle på (han er 25-30 år).

Denne fyren har også _alltid_ vinterlue på, selv på den varmeste sommerdag!

Så liker han å være "reserve" lensmannen i bygda ved at han anmelder og kjefter på folk som i hans øyne gjør noe galt og det skjer stadig.

Litt moro med sånne snodige personligheter egentlig ;)

Lenke til kommentar

Det var en i nærheten som pleide å sykle flere sykler på en gang...

Altså sykle 100m, gå tilbake, hente en til, sykle til første sykkel, evt. gå tilbake en gang til...

Pappa, som gikk på skole med ham elns, sa at "gærningen" en gang hadde fraktet tre sykler fra Gudbrandsdalen og hit (Nøtterøy, nær Tønsberg.)

Lenke til kommentar

Når jeg tenker meg om, så er det en kar som driver å tar på folk her jeg bor.. Nakken er et populært område. Både jenter og gutter. Kommer med hendene sine og enten bare tar i nakken med én finger, eller holder/gjør ett eller annet med personen mens han sier noe med sin lyseste stemme. Er "offeret" ei kveit, kommer det gjerne utseendemessige komplimenter, mens hos oss gutta er det mest "er det deg, jah?" eller "nei få sjå" eller bare uforstålig mumling. Fyren er over 70 år, tror jeg. Muligens 80. Han har vel noe sykdom også, som gjør at han er litt rar. Hendene hans er BTW usannsynelig store, og tommelneglene likner til forveksling på stortåneglen til en kraftig kar som spiller _mye_ foppal i trange sko.

EDIT:

Jeg kjenner ham ikke personlig, og jeg tror ikke han gjør det på folk fordi han kjenner dem eller ha sett dem før. Han rammer hvem som helst. Bakfra. Seriøst. Mens du står og ser på ting... Stod å leste bakpå en dvd sist gang han kom.

Lenke til kommentar

Vi har en god del ekesentriske personer her jeg bor, men det kan vel skyldes at det er sosialboliger i nærheten. Vi har en som alle kaller Hansi (vet ikke koffor), som alltid har "noe" på innerlommen, han går rundt over alt og snakker med alle. Han liker også veldig godt å samle inn handlevogner som folk ikke har giddet å sette på plass.

Så har vi en annen fyr her som alltid smiler, han gjør stort sett ikke annet...

Og så har vi den beryktede bæsje-damen, som bæsjet på skolebussen vår. .:ÆSJ:. Hun tisser og bæsjer også i busskur eller andre steder hun føler for det. Og så slo hun til på skolebussen vår. Hun kom inn på bussen og ble stående, selv om det var masse ledige plasser. Så kjente vi den fæle lukte, men de fleste tenkte at det bare var noen som hadde sluppet en saftig .:promp:. så vi ble sittende, men etter en stund ble det så utholdelig at jeg og noen andre gikk av bussen for å gå på rutebussen som var rett bak. etter noen stopp kom resten av bussen på våres buss og så at hun hadde reist seg opp og ristet en bæsj ut av buksebeinet. Og når vi etter et par stopp tok igjen skolebussen stod sjåføren utenfor og spydde.

Lenke til kommentar

Og så har vi den beryktede bæsje-damen, som bæsjet på skolebussen vår. .:ÆSJ:. Hun tisser og bæsjer også i busskur eller andre steder hun føler for det. Og så slo hun til på skolebussen vår. Hun kom inn på bussen og ble stående, selv om det var masse ledige plasser. Så kjente vi den fæle lukte, men de fleste tenkte at det bare var noen som hadde sluppet en saftig .:promp:. så vi ble sittende, men etter en stund ble det så utholdelig at jeg og noen andre gikk av bussen for å gå på rutebussen som var rett bak. etter noen stopp kom resten av bussen på våres buss og så at hun hadde reist seg opp og ristet en bæsj ut av buksebeinet. Og når vi etter et par stopp tok igjen skolebussen stod sjåføren utenfor og spydde.

:lol:

Egentlig ganske ekkelt.

:lol:

Mange rare folk i verden ja.

Det er flere rare folk her jeg bor å da, ikke bare han reserve jesus. Er en som hjernen mest sansynelig slutta og våkse for nå han var 10. Han snakker om lego ting, vanngeværere, og alt annet stuff som man snakker om når en er 10. Han overdriver alt mulig og. Han prater hæl i hode på buss sjåførenne hver dag.

Det er også ei som ikke kan la vær og stjele (er en slaks sjukdom vist) ho stapper lommene fulle av godterier og slikt i butikken.

Var også ei utlending som bodde på et flykningsmottak i nærheten som nesten aldri vaska seg, stinka i hele bussen når ho kom på.

Men reserve jesus er den merkeligste, rart han ikke frøs tærne av seg når han traska halv naken rundt i snøen med et kors.

Lenke til kommentar
Han rammer hvem som helst. Bakfra.

omg :wow:

Det skjedde i dag igjen! Satt og drakk medbrakt cola på caféen oppe på kjøpesenteret her, også så jeg de andre som satt rundt bordet så på noe bak meg.. Jeg rakk så vidt å snu meg før han kjørte inni meg med ei handlevogn, ganske sakte! Så drev han og tok med de store gule vottene sine på lua mi og nedi nakken.. Har liksom ikke hjerte til å si at han skal dra til helv3te med seg, for jeg tror han bare prøver å være hyggelig/snill! Mumlet ett eller annet om at "e e dei, jah..?" og jeg har aldri snakket med han, og vet bare fornavnet, vet ingenting! Villt fremmed! :wow: Han fikk riktignok passet sitt påskrevet av ei av jentene som satt ved meg når han begynte på dem.. :woot:

Han angriper folk bakfra, jah.. Ikke tenk altfor koffert, men det er bakfra. :nice: :lol:

Lenke til kommentar

Vi har en kar i den gamle hjembygda mi som er ekstremt paranoid.

Han går bestandig rundt med en utent sneip i munnvika, og ser rolig omkring seg.

Han har visst vært sånn de siste 20-30 åra ifølge de eldre i bygda.

Han har forestilt seg at flere av de eldre i bygda er spioner fra regjeringen som følger med hva han foretar seg og rapporterer dette.

Han har fortalt at han jobbet med hemmelige regjeringsprosjekter på 50-tallet, og mener de fortsatt overvåker ham konstant som etterfølge av dette.

De som kjenner ham godt sier han var helt brilliant som skoleelev, men tippa plutselig over og ble "for intelligent" kan man si..han kokte opp teorier om alt mulig rart, og nå vandrer han hvileløst rundt med den utente sneipen i kjeften og snakker nesten ikke med noen lengre.

Han har blant annet gått til angrep på en eldre kar og slengt beskyldninger om at han er en spion, mens mange hørte det (på en julefest på bygdehuset).

Når pappa jobbet på matbutikken kom fyren (som alltid kjøper og leser avisa på butikken til et fast tidspunkt på dagen) i kassa en dag og sa følgende:

"Tenk om alt vi sa kom på radio?"

Pappa ble litt satt ut, men kjenner jo fyren og svarte bare "Det er ikke godt å si hvordan det hadde blitt".

Da svarer fyren "Det hadde f*** ikke gått bra", og flirte med seg selv.

Did someone say Loco? :roll:

Lenke til kommentar

hehehe det minner meg om der jeg bor (markaplassen\vikåsen) der er det et "galehjem" for folk som har vært med i trafikk ulykke ...helgale folk som bor der :lol::lol: .......det er jo så klart synd på dem....den artigste fyren er en gammal mann ..hvis du går bak han ser du ikke hodet hans... :grine:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...