Elgmus Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Som tittelen beskriver, skal jeg innrede en kjellerstue om et års tid. Det vil si at jeg har litt tid på meg til å planlegge. Huset er nytt og det holder på og bli bygd. Hva bør jeg tenke på tidlig i prosessen? Strømuttak, tv-uttak og annet. Stuen er forholdsvis kvadratisk og er ca 25m2. Altså ikke veldig stor. Budsjett 20-30 tusen 1. Bør jeg velge en prosjektor eller en tv? 2. Bør være barnevennlig 3. Klar lyd foran høy lyd (rekkehus) 4. Skal se sport og spille ps4 (pc et annet sted) 5. Er det noe vits med mediaboks lenger? Tenker på chromecast fra iPad o.l Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 1 stikk pr enhet, så slipper du skjøteledninger Jeg ville valgt TV fremfor projektor, da det er enklere å ha med å gjøre. Samt kommer med smart-TV funksjon slik at du slipper chromecast og andre type media bokser. Lyd trengs det mer info enn klart fremfor høyt, da alt for det meste kan spille høyt, og rent på lavere nivåer. Hva skal det for det meste brukes til, og gjerne hvilke type høyttalere du ønsker og mengden. Her kommer også type musikk man ofte lytter til inn også Er det i hovedsak film/spill, så ville jeg valgt Klipsch, som er en moro høyttaler, som kan spille meget bra på det meste av høyttalere. Deres nye series som kom i år får også ekstremt mye skryt for kvaliteten til prisen. Lenke til kommentar
Elgmus Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 1 stikk pr enhet, så slipper du skjøteledninger Jeg ville valgt TV fremfor projektor, da det er enklere å ha med å gjøre. Samt kommer med smart-TV funksjon slik at du slipper chromecast og andre type media bokser. Lyd trengs det mer info enn klart fremfor høyt, da alt for det meste kan spille høyt, og rent på lavere nivåer. Hva skal det for det meste brukes til, og gjerne hvilke type høyttalere du ønsker og mengden. Her kommer også type musikk man ofte lytter til inn også Er det i hovedsak film/spill, så ville jeg valgt Klipsch, som er en moro høyttaler, som kan spille meget bra på det meste av høyttalere. Deres nye series som kom i år får også ekstremt mye skryt for kvaliteten til prisen. Takk for svar. Inntrykket er at fler og fler velger bort prosjektor i forhold til tv, av de grunner du nevner. Lyden er ikke det viktigste for meg. Det er absolutt viktig, men altså ikke det viktigste. Vil helst ikke ha høyttalere som tar mye plass. Gjerne så små som mulig, uten at lyden blir skadelidende. Type musikk er rock pop og litt hardrock når kona er borte. Blir nok uansett mest spilling, noe film og musikk. Skal sjekke ut Klipsch. Takk igjen, ha en god helg! Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Med musikken du nevner der så ville jeg absolutt gått for Klipsch. Du kan godt velge mindre utgaver, men da er det enda viktigere med sub. Har man 2 stk gode gulvstående høyttalere foran, så kan man slippe unna sub hvis den absolutt laveste bassen ikke er så viktig. Det er også ett argument mot fruen. Velger man mindre, så MÅ man ha sub, ellers så blir det nesten kun "diskant", og det er kjedelig på alt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå