Zeprox Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Om jeg tar et kurs i f.eks maskinfører?Blir dette akuratt somme som vidregående utdanning og får jeg fagbrev om jeg har fullført kurset?-Z Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Uten at jeg har peiling på dette yrket, så tviler jeg på at du får fagbrev av å kun fullføre et kurs. Fagbrev tar man gjennom videregående skole og lærlingtid, eller så melder man seg opp til fagprøve etter fem års praksis i yrket. Lenke til kommentar
Zeprox Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Uten at jeg har peiling på dette yrket, så tviler jeg på at du får fagbrev av å kun fullføre et kurs. Fagbrev tar man gjennom videregående skole og lærlingtid, eller så melder man seg opp til fagprøve etter fem års praksis i yrket. Så hva tjener jeg på å ta et kurs? Lenke til kommentar
Windoge Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Uten at jeg har peiling på dette yrket, så tviler jeg på at du får fagbrev av å kun fullføre et kurs. Fagbrev tar man gjennom videregående skole og lærlingtid, eller så melder man seg opp til fagprøve etter fem års praksis i yrket. Så hva tjener jeg på å ta et kurs? At du kan få jobb som ufaglært? 1 Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Klart du ikke får noe fagbrev, uten relatert skole og læretid kan du ta fagbrev som prakisiskandidat men da må du ha 5års erfaring i yrket. Så om du tar kurset, får deg jobb og beholder den i 5 år, da kan du gå opp til fagbrevet:) (mulig det ikke er likt i alle fag, men dette er slik det normalt gjøres) Lenke til kommentar
Zeprox Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Okei, takk for svar! Lenke til kommentar
Salvesen. Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Okei, takk for svar! Så det er bare til å stå på Lenke til kommentar
Zeprox Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Vi får se hva framtiden bringer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå