AndersT2 Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Har Excel 2010 hjemme og på jobb PCen, men på doorway løsningen vår så er det Excel 2013 Når jeg bruker 2010 så kan jeg ha oppe 2 forskjellige regneark, (høyreklikke på ikon på startlinjen og velge excel). Når jeg da skal markere en celle med en celle farge, si rød, så kan jeg på det ene arket ha rødt valgt forhåndsvalgt, mens på det andre regne arket kan ha grønt. Slik at jeg ikke trenger å velge når jeg jobber. (må ofte før timelister fra ett skjema til ett annet, og da er det enkelt å bruke farger for å vite hva som skal hvor, kopiere over og fjerne fargene i det andre skjemaet. Nå som jeg har startet å jobbe litt i 2013 så hvis jeg står i det ene arket med fargen rødt, og så jobber i det andre med grønt, så setter fargevalget seg til grønt også i det andre. Noen som vet om jeg får fjernet denne sammenhengen. La ved ett bilde for å vise hvilke fargevalg jeg mener. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Det som skjer er at i 2010 har du to instanser av Excel kjørende, og de snakker ikke sammen, kjenner ikke engang til hverandres eksistens. I 2013 derimot er det samme instans av Excel, men hvert dokument har sin Excelmeny og vindu, som Word har hatt lenge. Som veteranbruker/laptopentusiast synes jeg dette er noe piss. Men jeg skjønner at det dekker et behov, fordi kontorbrukere nå gjerne har 2-3 monitorer og gjerne vil ha et dokument på hver skjerm som skal samhandle. Så dersom du er ute etter to uavhengige versjoner av samme ark, må du sørge for at Excel.exe kjører i to instanser, ikke bare i to vinduer. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Så dersom du er ute etter to uavhengige versjoner av samme ark, må du sørge for at Excel.exe kjører i to instanser, ikke bare i to vinduer. HTH. Beste hilsen Harald Det er det jeg er ute etter. Hvordan fikser jeg det enkelt? Doorway løsningen vi bruker får jeg ikke gjort en skit i. Fikk ikke startet ett program jeg absolutt måtte ha i dag pga jeg ikke har admin rettigheter. Så da må jeg på jobb kl 2 i natt for å få gjort mer klar før en frist. Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 23. juni 2015 Del Skrevet 23. juni 2015 Beklager at dette drøyer. doorway vet jeg ingenting om, og den eneste versjonen av Excel 2013 jeg har tilgang til står på kontoret jeg ikke er innom før tidligst torsdag. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
Harald Staff Skrevet 25. juni 2015 Del Skrevet 25. juni 2015 Dette virker hos meg, Windows 7 m Excel 2013: Åpne Excel som vanlig. Så, startknappen, velg Kjør. Skriv inn Excel.exe /x og Ok. HTH. Beste hilsen Harald Lenke til kommentar
AndersT2 Skrevet 26. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 26. juni 2015 Takk. Skal teste Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå