inderen Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Hei alle sammen Jeg har studert Mastergrad I Elektronikk, UiO og er snart ferdig med det. Jeg har allrede begynt jobbsøking noen måneder siden, men har ikke fått noe positive svar enda. Jeg vet ikke, hva er grunnen. Kanskje jeg har innvanderingsbakgrunn og har Bachelors utdanning ikke fra Norge og mangler kontakter også. Jeg har gjennomsnitt B karkaterer. Kan dere gi meg noe tips. og hvordan kan jeg få jobb eller praksisplass selv den er om uten lønn. Tusen takk Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Hvis du fortsatt er tilknyttet UiO vil jeg på det sterkeste anbefale deg å ta en tur innom karrieresenteret. De kan hjelpe deg med alt fra søknad til intervju, og holder egne kurs. F.eks til uka er det både jobbsøkerkurs og intervjukurs. 1 Lenke til kommentar
inderen Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Takk for svar....Jeg har vært der noen ganger .....men den hjulpet ikke .....hva jeg tror er at det er veldig viktig å få kontakt med personner fra arbeidsmarkedet. Lenke til kommentar
Feh Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Skal ikke neglisjere viktigheten av kontakter, men det er ikke grunnen til at du ikke får jobb. Sjelden kan man sette fingeren på noe og si "derfor får du ikke jobb". Det er mange ting som må gjøres riktig. Siden du ikke blir kalt inn til intervjuer bør du kanskje revurdere CV og søknad og hvordan du presenterer deg selv der. De fleste blir faktisk ansatt uten nettverk, dog viktigheten av nettop det varierer fra bransje til bransje. Lenke til kommentar
siDDis Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Du må ha ein god CV, karakterer betyr veldig lite. På CVen skriver du ein kort til mellomlang tekst om kven du er, kva du kan, og korleis du samarbeider med andre og kunder. Så skriver du litt om prosjektene dine, kva din rolle var, kva målet var, kva resultatet var og beskrivelse av prosjektet. Lenke til kommentar
sdfsdfjk Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Søknaden og CVen skal ikke ha en eneste skrivefeil. Lenke til kommentar
inderen Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 takk for veiledning.....kanskje det vil hjelpe meg Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå