Gå til innhold

snart ferdig med studiene og leter etter jobb

Anbefalte innlegg

Hei alle sammen

Jeg har studert Mastergrad I Elektronikk, UiO og er snart ferdig med det. Jeg har allrede begynt jobbsøking noen måneder siden, men har ikke fått noe positive svar enda. Jeg vet ikke, hva er grunnen. Kanskje jeg har innvanderingsbakgrunn og har Bachelors utdanning ikke fra Norge og mangler kontakter også. Jeg har gjennomsnitt B karkaterer.

Kan dere gi meg noe tips. og hvordan kan jeg få jobb eller praksisplass selv den er om uten lønn.

Tusen takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Skal ikke neglisjere viktigheten av kontakter, men det er ikke grunnen til at du ikke får jobb. Sjelden kan man sette fingeren på noe og si "derfor får du ikke jobb". Det er mange ting som må gjøres riktig. Siden du ikke blir kalt inn til intervjuer bør du kanskje revurdere CV og søknad og hvordan du presenterer deg selv der. De fleste blir faktisk ansatt uten nettverk, dog viktigheten av nettop det varierer fra bransje til bransje.

Lenke til kommentar

Du må ha ein god CV, karakterer betyr veldig lite. På CVen skriver du ein kort til mellomlang tekst om kven du er, kva du kan, og korleis du samarbeider med andre og kunder. Så skriver du litt om prosjektene dine, kva din rolle var, kva målet var, kva resultatet var og beskrivelse av prosjektet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...