Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

En flotør har du også i doen på toalettet også. en flotør er på en måte en nivå holder for veske. Det den gjør er å stenge når nivået i beholderen er kommet til et angitt nivå, den er festet til en vanlås i toalettet, og en dyse i en forgasser. i toalettet er flotøren laget av isopor ( ny dass) i en forgasser er den laget av messing , den er helt tett og flyter. Er flotøren utett vil bensinpummpen pommpe bensin in i forgasseren uten stopp og den vil flomme over. Håper jeg har forklart meg grundig nokk. ikke se på skrivefeilene.

Lenke til kommentar

Tusen takk for det svaret!

 

Jeg har litt problemer med at bilen min går litt sur. Det formelig lukter bensin inni kupe'en om jeg kjører en stund med det...

 

Er det fuktig ute, slik som i går kveld der jeg bor, vil den ikke starte i det hele tatt... Fikk et stalltips om at det er flotøren. Plugger, kabler, rotor og fordelerlokk er byttet....

 

Kan det i dette tilfellet være flotøren? Er det sannsynlig? :shrug:

Lenke til kommentar
Tusen takk for det svaret!

 

Jeg har litt problemer med at bilen min går litt sur. Det formelig lukter bensin inni kupe'en om jeg kjører en stund med det...

 

Er det fuktig ute, slik som i går kveld der jeg bor, vil den ikke starte i det hele tatt... Fikk et stalltips om at det er flotøren. Plugger, kabler, rotor og fordelerlokk er byttet....

 

Kan det i dette tilfellet være flotøren? Er det sannsynlig?  :shrug:

Det kan hende det er flotøren men det kan også hende du skulle ha fått overhalt gasseren, det kan være slitte dyser eller at gasseren er justert feil så motoren får for feit blanding. Morkene slanger eller dårlige pakninger kan også være problemet. Det at bilen har startvansker i fuktig vær, er det ikke sikkert at det er gasseren sin skyld.

 

Edit : Jeg hadde også problem med at bilen ikke gikk som den skulle i fuktig vær, det som laget krøll til meg var et rele som gir strøm til komputeren som styrer tenningen og insprøytningen. Det var en liten sprikk i huset på relet, bytta det å bilen ble bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...