Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Min bærbare pc klager over korrupte filer

Anbefalte innlegg

Min pc klager over korrupte filer, så den feiler i nødvendige oppdateringer pga dette henger den seg, bruker lengre tid enn vanlig... Ikke så lenge siden den blei reinstallert  :ohmy:

Hva gjør jeg med dette???

Jeg aner ikke hvordan man reinstallerer etc for aldri gjort det selv, så håper jeg slipper det  :)

Takker for hjelp på forhånd  :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du har enten feil på minne eller harddisken er dårlig. Du må ikke reinstalere på en slik maskin fordi da blir hele installasjonen korrupt.

Kjør en minnetest. Den er innebygget i w7 og 8 eller du kan laste ned memtest fra Filehippo.com.

Last ned Speccy fra samme plass og sjekk om den viser SMART statusen som grønn for din disk. Kommer det en Warning på disken er den synderen.

I verste fall kan disk kontrolleren på hovedkortet ditt være skadet. Da vil også en ny disk bli korrupt.

Men stop eventuell sikkerhetskopieringer og backup. Det siste du vil er at maskinen overskriver tidligere backup filer som er ok men nye defekte.

Lenke til kommentar

Du bør starte med å kopiere dokumenter, bilder etc som du vil ta vare på, over på en ekstern harddisk, skytjeneste (Eks: Dropbox) e.l.

Følg tipsene fra rillto.

Kom så med en kommentar her på om du har funnet noe.  Det kan høres ut som harddisken holder på å ta kvelden, men flere muligheter.

Endret av Skrotnes Jan
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...