ePhemere Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 God kveld! Krise i heimen! Kom til skade for å trekke ut 2 ledninger fra vegguttaket. Ingen internett eller tv Kan noen hjelpe meg med hvor jeg skal "plassere" den røde og den blå ledningen? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Det her er vel ikke akkurat standard farger? Er det ikke nettverkskabel som går der? Jeg ville sjekket i andre enden, eller eventuelt andre bokser i huset hvis det er mulig. Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) De skal, såvidt jeg vet, på 4 og 5. Det er de midterste lederne i pluggen. På kontakten kan dette variere, men i ditt tilfelle er det de to til ventre. Farge skal ikke spille noen rolle. @RRhoads: Blå og rød er standard for første par i telekabel. Endret 19. juni 2015 av Minus 1 Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Hei! det finnes ikke andre bokser. Husker montør styrte med rød og blå, men registrerte ikke hvor de gikk inn. Dette er eneste vegguttak i huset Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 De skal, såvidt jeg vet, på 4 og 5. Det er de midterste lederne i pluggen. På kontakten kan dette variere, men i ditt tilfelle er det de to til ventre. Farge skal ikke spille noen rolle. @RRhoads: Blå og rød er standard for første par i telekabel. Hei! Vil det si at jeg kan plassere feks. rød oppå hvit på nr.5, og blå oppå grå på nr.4? Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Ja, det er forgrenet videre, muligens til et telefonuttak som ikke er i bruk? Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) De skal, såvidt jeg vet, på 4 og 5. Det er de midterste lederne i pluggen. På kontakten kan dette variere, men i ditt tilfelle er det de to til ventre. Farge skal ikke spille noen rolle. @RRhoads: Blå og rød er standard for første par i telekabel. Da lærte jeg noe nytt i dag også. Trodde det her var nettverksuttak jeg. Endret 19. juni 2015 av RRhoads Lenke til kommentar
ePhemere Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Ja, det er forgrenet videre, muligens til et telefonuttak som ikke er i bruk? Flott! I mangel på kroneverktøy..hva er beste metode for å presse ledningene ned? Takk for svar Minus! Lenke til kommentar
Minus Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Ja, det er forgrenet videre, muligens til et telefonuttak som ikke er i bruk? Flott! I mangel på kroneverktøy..hva er beste metode for å presse ledningene ned? Takk for svar Minus! Du kan bruke et lite flattjern for å forsøke å dytte lederne ned. Eventuelt holde lederen på sin side og presse ned, omtrent som når du skal bruke tanntråd. @RRhoads: Ja, nettverk kan jo forsynes gjennom telekabel. ISDN og ADSL f.eks. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå