Enlightened Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hei. Har skaffet meg en Philips Fidelio B5 lydplanke. Spørsmålet mitt er om den må spilles inn, og om jeg kan "ødelegge" noe dersom jeg ikke gjør det. Takker for svar Lenke til kommentar
HansiBanzi Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Som de aller, aller fleste andre høyttalere må den nok brukes noen (hundre) timer før den kommer til sin fulle rett, men du risikerer ikke å ødelegge noe ved å spille på normalt volum. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+45613274 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hoho. Let the flaming begin. Go get popcorn! Lenke til kommentar
Enlightened Skrevet 20. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 20. juni 2015 Som de aller, aller fleste andre høyttalere må den nok brukes noen (hundre) timer før den kommer til sin fulle rett, men du risikerer ikke å ødelegge noe ved å spille på normalt volum.Har langt ifra vært i nærheten av Max volum Er det virkelig slik at høytalere blir "bedre" over tid? Jeg hører mange sier at det er ørene som spilles inn, og ikke høytalerne Lenke til kommentar
Pop Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Svært mange deler oppfatning om at høyttalere spilles inn, uten at det er en generell regel. Men en regel som gjerne er mer gjeldende innen hifi-segmentet av kjøperne. Ser også at mange produsenter sier høyttalerne er spilt inn hos fabrikken og skal låte max fra du pakker dem opp hjemme. I manualen til mine egne høyttalere, ProAc, står det faktisk at de vil låte best etter 2-3 måneder med jevn spilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå