Gå til innhold

Trinnov Altitude 32 processor

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den har ikke DTS:X enda, for det formatet er ikke sluppet på markedet.

Men den får det oppdatert når det kommer

Det ser ut til at den har delvis 2.0 støtte, mens den krever hardware oppdatering for full støtte nærmere slutten av året.

Da spørs det hvor enkelt det er hvis den kjøpes inn nå.

Hva skal du 16-24 kanaler, holder ikke Atmos og DTS: X sine 11?

Kan prisen på den forsvares i forhold til Marantz sin AV8802?

AV8802 kommer i neste måned på markedet i AV8802A utgave hvor de blir første prossessor på markedet med full støtte for HDMI 2.0

Mindre produsenter slik som Trinnov må ta nokså mye mer for sine varer for samme kvalitet som større produsenter som Marantz gjør for samme kvalitet (Mengde salg osv).

Marantzen har også mulighet for proff romkorreksjon for opptil 32 målepunkter (man må egentlig kjøpe denne tjeneste, men har sett at enkelte har fått gjort det selv også)

Alternativ er kanskje når Anthem oppdaterer sine prossessorer til Atmos osv. De går for å ha den absolutt beste romkorreksjonen på markedet.

Lenke til kommentar

Marantz 8802 gir mye for pengene; men det er ikke samme planet som Trinnov (hvor 16 kanals utgaven ligger på 225.000+ og oppover).

De påstår de har støtte for DTS:X allerede. Full HDMI 2.0 kommer mot slutten av året. Jeg ønsker det beste og mest fremtidsrettede som er å oppdrive. Trinnov sin romkorreksjon er også i en annen liga en Audyssey sin (både i kompleksitet og nøyaktighet), men også en helt annen liga prismessig.

Skal oppdatere prosessor, har ingen hastverk - men krav er skikkelig fullbalansert (det er ikke Marantz) og 16 kanaler eller mer. Ikke minst stereo (eller bedre) sub er også et krav. Alternativ til Trinnov er Datasat (tidligere DTS), men den er heller ikke helt på høyde med Trinnov.

NB! jeg har vurderte Marantz 8802A veldig nøye; det er uten tvil det beste som finnes under 50.000, men om man vil gå fullstendig vill og kline til med det absolutt beste så er det vel Trinnov eller Datasat som er vinneren for flerkanals løsninger.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Har man råd, så hvor for ikke :D

Men tviler sterkt på at den har DTS:X allerede da det ikke er sluppet på markedet. Men at de reklamerer med at den har støtte for det er nok riktig. slik jeg har skjønt det så ble DTS:X papir lansert i mars/april, og all annen info tilsier at den blir sluppet for hjemme markedet på høsten en gang:

Trinnov er en av 3 prossessorer som allerede er klare for å kunne motta oppdateringen når den kommer: http://www.bigscreen.com/j/DTS-Releases-More-Details-About-DTSX-for-Home-Theaters/3642

Lenke til kommentar

En ting jeg har tenkt på er å kjøpe 8802 når den får HDMI 2.0 oppdateringen; og ha den inntil jeg eventuelt kliner til med Trinnov prosessor når HDMI 2.0 er på plass. Det er pr nå helt uaktuelt å kjøpe noe som helst som ikke støtter HDMI 2.0 skikkelig, uansett kvalitet.

Regner med at Marantz 8802A vil bli relativt enkelt å selge på bruktmarkedet etterpå uansett.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

AV8802A burte være grei å selge ja, bare man selger på de riktig stedene. Her inne eller på Finn.no er ikke like enkelt som hos avforum.no eller lignende. Og legg den ut for litt mer enn du forventer, da alle skal alltid prute.

Det er vel ikke før 8K kommer at den blir uttdatert, og det er noen år til.

Hadde selv håpet AV8801 skulle holde litt lenger, men den ryker neste måned for min del. Må jo ha Atmos.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Med de prisene du nevnte så er de nok i klassen hvor man bruker uttrykket: "Spør du om prisen så har du ikke råd" utstyr.

Men har man råd, og plass til riktig rom og utstyr så blir det jo moro.

Man må jo ha en grunn til å spille Lotto også :D

Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å gå for Trinnov, men avventer full HDMI 2.0/HDCP 2.2 oppdatering ((satser på neste år, med mindre noen nye uforutsette utgifter ramler inn fra sidelinjen).

Må også få på plass effektforsterker for de siste 7 kanalene i et 14.2 oppsett; samt jeg er fortsatt ikke helt sikker på om jeg skal gå for 16 eller 24 kanalers utgaven.

--
Har også bygget om litt slik at rommet for anlegg er 46kvadrat mot tidligere 20; har ikke finjustert og gjort kalibrering etter endringen, men hører allerede at større rom gir langt bedre lyd.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Hvis du tar 16 kanals utgaven så makser du den vel ut med 14.2?

Så eneste valget der er vel om man kanskje ønsker fler i fremtiden eller ikke, og om det da er verdt å bytte ut 16 med 24, eller ta den innvisteringen nå.

Kunne ikke se noen annen forskjell på de 2 enn antall kanaler.

Og slik jeg ser fremtiden på hjemmekino fronten, så er det enormt lenge til det kommer noe nytt som gjør at man trenger å oppgradere, Dolby Atmos, DTS:X skalerer uansett hvor mange kanaler man har, og man trenger dermed ikke nye lydformater. Og 8K er også veldig langt unna å bli fornuftig på hjemmemarkedet.

Lenke til kommentar
  • 3 år senere...

Jeg vurderte også Altitude 16 en god stund, veldig god kandidat - men landet på Altitude 32 med 16 kanaler og alt tilbehør til slutt :)

Edit:

Både Dolby Atmos, DTS:X, Auro-3D er nå på plass; samt full Roon-støtte i tillegg til HDMI 2.0b. Så tiden var rett.

Endret av TGB
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...