Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøpe enduro sykkel/crosser. KTM, Husqvarna, Honda?

Anbefalte innlegg

Så då har eg begynt å se litt på crosser og tenkt litt på størrelse og pris etc. Leiter etter en god 4-takter med nok power til å dra en 21-åring(175cm høg, 70-75kg) i ei stund framover på både bane og muligens enduro terreng om en grunneier er villig å leige ut til det formålet.

Har då sett spesielt på KTM, Husqvarna og Honda og tenker i størrelse rundt 300-450cc. Har i tidlig ungdomstida kjørt en 200cc som i rein størrelse er blitt for liten for en god del år tilbake. Kunne gjerne lett rundt og funne meg en sykkel til under 30.000kr sjøl, men tenkte å slenge opp en tråd for å høre om nokken har anbefalinger til gode sykler i den prisklassen eller kanskje tips og sykler man ikkje burde vurdere. Skal ikkje legge skjul på at KTM og Husqvarna skiller seg ut som favoritter, men prisen er også deretter.

Gjerne del din type sykkel i forhold til vekt/høgde og! Hjelper på når eg skal sjå nærmare på ka som passer meg best.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vet ikke din erfaring osv, men skal du kjøre enduro og motocross på bane eller kun en av delene? 

Du skal ikke ha skilt selvfølgelig? Typ KTM EXC?

Har ikkje vært på den nye bana i området enda, men det er både grus, jord og 'off-road' terreng. Men om muligheten dukker opp vil eg gripe sjansen til å kjøre i skog og mark.

Skilt er ikkje nødvendig. Heller ikkje lys, men det hadde vert et lite pluss.

Finnes det andre forumer som er meir aktive rundt enduro/cross temaet?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+5132

Hvis du skal kjøre på bane og i skogen hadde jeg nok gått for en 125 to-takt eller en 250 fire-takt. Om du derimot skal kjøre på jorder, kan det bli litt tamt med 125 og 250, da er nok 450 fire-takt tingen. 

Lenke til kommentar

Hvis du skal kjøre på bane og i skogen hadde jeg nok gått for en 125 to-takt eller en 250 fire-takt. Om du derimot skal kjøre på jorder, kan det bli litt tamt med 125 og 250, da er nok 450 fire-takt tingen. 

Tenker å gå for 4-takter men då rundt 350-450cc. Blir vel 350cc viss eg kjøper en KTM eller Husqvarna også 450cc viss det blir Honda, Yamaha eller Kawasaki pga pris.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...