Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Når kommer GET med raskere linjer?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror ikke det hadde hjelper så mye på svarene.

Er enig både Get\Canaldigital burde få ut fingerne å komme med docsis 3.1 så vi kunne se å få oppmot 1 gigabit nedlasting og 100 mbit opplasting.

Men tviler på dette skjer før i 2017 kanskje 2020 et sted.

Fiberkundene kunne muligens ha fått tilbud om 300/300 mbit hastighet for både Get\canaldigital men problemet er vel Gpon deler på antall kunder i et området, med mindre man har 10 gigabit PON eller bedre tviler jeg på det mulig å levere noe særlig høyere hastighet der med det første om det ikke skal bli alt for dyrt.

https://www.get.no/hjem/nomu/gigabit

For 2-3 år siden var det rykter om det skulle komme 1 gigabit hastighet, men hva skjedde? La Get dette på is?

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Det er veldig egoetisk av get å si man ikke trenger opplasting hastighet, er enig det kanskje ikke er like stor behov, særlig hvis det blir mulig for 1 gigabit ned og 100 mbit\200 mbit opp, men det er jo fint å vertfall ha 100 mbit opp, særlig ved backup til sky, torrent eller andre ting.

Hadde vært fint om de såkalt testerne kan si hva slags hastigheter de får tilbud om. Så vet vi hva vi kan vente om 1-2 år.

Lenke til kommentar

I bunn og grunn er det Get som taper på dette, 

Det er nå ungene som for noen år siden fikk mor og far til og kjøpe de dyreste linjene til Get kommer i egene hus/leiligheter og dermed har innflytelse på valg av leverandører jeg har stemt og fått gjennomsalg på og si opp get i mitt borettslag (300 enheter) som nå går over til fiber.

Flere og flere gjør dette da færre ser verdien i og ha en linær tv og bruker heller tjenester som netflix elller hbo.  

Man slipper også NRK avgiften :p som er en stor fordel 

Lenke til kommentar

Det er nå ungene som for noen år siden fikk mor og far til og kjøpe de dyreste linjene til Get kommer i egene hus/leiligheter og dermed har innflytelse på valg av leverandører jeg har stemt og fått gjennomsalg på og si opp get i mitt borettslag (300 enheter) som nå går over til fiber.

Flere og flere gjør dette da færre ser verdien i og ha en linær tv og bruker heller tjenester som netflix elller hbo.  

Problemet er uansett er de fleste borettslag har grunnpakke på TV som man uansett må betale, skulle gjerne like i vite om det finnes noen man slipper å ha det i fellesutgiftene, bortsett fra de som har lynet.no eller bayonette som internetlevrandør. Da de ikke tilbyr det, bayonette har vel muligens tv pakke som pilot i enkelte borettslag.

Altibox må man nok betale selv om de har iptv. Man blir nok tvunget å ha dette så NRK lisensen slipper man vel ikke unna med mindre man betaler det fra før. Da ofte dekodere er borettslaget sitt eie.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Problemet er uansett er de fleste borettslag har grunnpakke på TV som man uansett må betale, skulle gjerne like i vite om det finnes noen man slipper å ha det i fellesutgiftene, bortsett fra de som har lynet.no eller bayonette som internetlevrandør. Da de ikke tilbyr det, bayonette har vel muligens tv pakke som pilot i enkelte borettslag.

Altibox må man nok betale selv om de har iptv. Man blir nok tvunget å ha dette så NRK lisensen slipper man vel ikke unna med mindre man betaler det fra før. Da ofte dekodere er borettslaget sitt eie.

vell vi har fysisk klippet og dratt ut coaxen inn til blokken.  Vi dru fiber inn da vi dro gamle ut :p  funka fint som trekkekabel.   vi satt også opp tilbud til alle som ønsket og få tven sin plombert,  og fleste parten gjorde det.  

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...