Gå til innhold

Hva er den "råeste" 1150 socket CPU'n?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tror det er den raskeste hvis du overklokker den ja. 2011-3 er neste steg. Får jeg spørre hva du skal med raskere CPU? Det er mange som tror de trenger de dyreste CPU'ene selv om det er minimal/ ingen ytelsesøkning i forhold til behovet :p

Lenke til kommentar

Beklager, 1150 er jo mainstream socket, mens 2011-3 er ekstreme socket. Men men. Gikk selv fra 4770K 4.5Ghz til 5820K 4.75Ghz. merket faktisk en god del forskjell i bf4. dog nå var rammen min på ddr3 1600mhz singel channel, og ikke ddr4 2750Mhz quad-channel :p Raskt minnet hjelper endel også i battlefield spillene, hørt at med hardline så gjelder ikke det like mye.

Blir krøll, på ferie med mobilen i hånda

Lenke til kommentar

5820k er faktisk tregere enn 4790k i gaming, må faktisk klokke 5820k for å ta igjen 4790k :)

Til trådstarteren, du har nok det beste CPU for gaming per dags dato. (spesielt med tanke på at du har CPU'en allerede og pris)

http://images.anandtech.com/graphs/graph8426/67053.png

Greit nok at det finnes bedre men om det er verdt oppgraderingen, meh,  :roll:

Hvem f... har en K-cpu og kjærer den på stock  :rofl:

5820 @ 4500mhz + eier ALT av 4 kjernere i spill som liker flere tråder enn 4. Det begynner heldigvis å bli en del :D

Gta V elsker jo 8 kjerner  :w00t:

Lenke til kommentar

GTA 5 skal vist være veldig cpu krevende.

http://www.eurogamer.net/articles/digitalfoundry-2015-the-best-pc-hardware-for-grand-theft-auto-5

Men i følge denne så er det lite forskjell, lurer på hvordan det blir ved SLI men uansett tviler jeg på det er verdt å oppgradere.

Husk at her kjører 5960x med 1.2GHZ ! mindre enn 4790k i den videoen. Dermed så vil 5960x løpe fra 4790k ved overklokking. 5960x klokker generelt like langt som 4790k.

Ved SLI, så er det hade bra for 5960x.

http--www.gamegpu.ru-images-stories-Test

For de som kjører stock cpu, så gidder ikkje jeg gi noe svar :p

Endret av Nizzen
  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Ser komplett har en i7 5775c, er det noe og vurdere over 4790k? Den er jo en gen nyere og laget på 14nm kontra 22.

Den er vel ikke klokkbar så det er vel et minus, kanskje kommer det noe annet nytt som er klokkbart til 1150 socket?

Lenke til kommentar

Ser komplett har en i7 5775c, er det noe og vurdere over 4790k? Den er jo en gen nyere og laget på 14nm kontra 22.

Den er vel ikke klokkbar så det er vel et minus, kanskje kommer det noe annet nytt som er klokkbart til 1150 socket?

Hvis ikkje 4790k overklokket maks er bra nok, så kjøp x99 først som sist ;)

Buy cheap, buy twice.... Passer bra til 1150 plattformen :p

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...