martin12333 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Jeg denne pakken her http://www.radioservice.no/PIONEER-PIONEER-GXT-3604B-SET/cat-p/c1000566/p10517279. pluss jeg har 6x9 høytallere som jeg kjører på forsterkeren i spilleren. Jeg tenker etterhvert å kjøre 6x9 og nytt frontsett på den forsterkeren jeg har nå, og evt. kjøpe en monoblokk til suben. er dette noe noen av dere som har peiling ville anbefalt? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Du bør jo aller helst ha en 4-kanals forsterker til frontsett og 6x9. Da har du mulighet til å justere dem separat (det er ikke like høyttalere). Du skriver ikke hvilken spiller du har, men hvis du har nok utganger, er det en fordel å kjøre både frontsett, 6x9 og sub på separate utganger. Igjen, mye lettere å justere lyden slik du vil ha den. Husk at du får det du betaler for, jeg hadde en Boschmann 4-kanals forsterker for en del år siden som spiste 12" elementer til frokost, lunsj og middag. Nå har jeg en JL Audio W3 12" i en tett kasse, drevet av en JL Audio digital monoblokk. En helt annen pris, men det ryker ikke. Forresten, hva er det for en sjappe som kun selger Pioneer? Lenke til kommentar
martin12333 Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Så det jeg trenger er en 4 kanals forsterker og en monoblokk til suben? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Det vil jeg anbefale, ja. Du kan selvfølgelig også fortsette å bruke forsterkeren du har til suben (jeg går ut fra at du har brokoblet den). Lenke til kommentar
martin12333 Skrevet 21. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 21. juni 2015 Jepp, den er brokoblet. Spilleren jeg har er en : http://www.bilradiospes.no/m/shop/?produkt=17573&katid=5&id=. Virker som du har litt peiling på anlegg i bil. om dette var din bil, ville du koblet det slik som nevnt ovenfor ? at jeg beholder den 2 kanals forsterkeren og bruker på suben, og tar frontsett og 6x9 høytallere på en 4-kanals forsterker ? Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Ja, så lenge suben fungerer greit ville jeg aldri ha kostet på den en egen monoblokk. Lenke til kommentar
cossiemk1 Skrevet 22. juni 2015 Del Skrevet 22. juni 2015 Det der er oppskriften på anstrengt lyd. Drop 6x9" i hatthylla, så er du kvitt et problem, så kan du heller bruke dobbelt så mye på fronthøyttalere og litt demping Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå