Gå til innhold

Mer hemmelighold i Norge!

Anbefalte innlegg

Joa, hvis du mener frihet er at staten tar 1/3 av lønna, 1/4 av alt du handler, avgifter på avgifter og skatter og særskatter imens fiffen og politikerne sitter med sugerør i statskassa. Ingen av de har heller noe ansvar, byråkratiet er så voldsomt at alt blir pulverisert, høringen etter 22.juli er noe av det mest patetiske jeg har sett...

Som jeg også var inne på: Ingen tvinger deg til å bo her. Du er fri. Du kan forlate landet!
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joa, hvis du mener frihet er at staten tar 1/3 av lønna, 1/4 av alt du handler, avgifter på avgifter og skatter og særskatter imens fiffen og politikerne sitter med sugerør i statskassa. Ingen av de har heller noe ansvar, byråkratiet er så voldsomt at alt blir pulverisert, høringen etter 22.juli er noe av det mest patetiske jeg har sett...

Som jeg også var inne på: Ingen tvinger deg til å bo her. Du er fri. Du kan forlate landet!

Hvorfor skal jeg det? Er det ikke lov å ha en mening om vårt såkalte demokrati? Er det ikke lov å sette fingern på korrupsjon?

Svaret ditt oser av uvitenhet og likegyldighet.

Lenke til kommentar

Hvorfor skal jeg det? Er det ikke lov å ha en mening om vårt såkalte demokrati? Er det ikke lov å sette fingern på korrupsjon?

Selvfølgelig kan du det. Du kan kritisere og sette fingern på hva du måtte ønske.Det er derfor vi lever i et demokrati. Men om det ikke passer for deg så har du faktisk friheten til å forlate det.
Lenke til kommentar

Selvfølgelig kan du det. Du kan kritisere og sette fingern på hva du måtte ønske.Det er derfor vi lever i et demokrati. Men om det ikke passer for deg så har du faktisk friheten til å forlate det.

Bærebjelken for et demokrati er en sterk rettsstat. Når den ikke er tilstede har vi heller ikke demokrati.

Den promilledømte sorenskriveren har fått en gullavtale, men burde vært fradømt sitt embete. Domstoladministrasjonen har holdt tilbake viktige opplysninger.

http://www.vg.no/nyheter/meninger/kronikk-svikt-i-sorenskriver-saken/a/10107028/

Den erfarne sorenskriveren kjørte av veien med 2,98 i promille. Så kom det spesielle ønsket - som ble innfridd.

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/sorenskriver-saken-fikk-selv-velge-domstolen-som-behandlet-saken/a/10119571/

Erfaren dommer: Alle involverte har sviktet

Sorenskriversaken: - Helt ødeleggende for tilliten til domstolen

http://www.vg.no/nyheter/innenriks/bil-og-trafikk/sorenskriversaken-helt-oedeleggende-for-tilliten-til-domstolen/a/10107029/

Kåre Valebrokk skrev følgende om Berge og Riis-saken:

En vakker rederdatter gifter seg med en krigshelt, et skittent arveoppgjør, oljekrise, Hilmar Rekstens fall, grådige banker, sterke kapitalkrefter og inhabile dommere er bakteppet for at en jusstudent ikke får sin eksamen nesten 30 år senere. Han har skrevet stygt om en eksklusiv flokk dommere og advokater. Men det egentlige spørsmålet er følgende: Er det ikke en advokats jobb å skape rettferdighet?”

Problemet er bare at Riis ikke har advokat (la meg skyte inn her at Riis på dette tidspunktet i realiteten hadde sparket deres advokat Ole Kristian Aabøe-Evensen for å ha bedratt og forrådd dem, min kommentar). Mannen som skulle føre saken for dem, Herman Berge, får ikke eksamen fra Oslo juridiske fakultet. Han har skrevet stygt om den eksklusive flokken jurister som har hatt med Riis-saken å gjøre gjennom årene, om inhabilitet og underlige sykemeldinger, om kryssende interesser og nesegrun knefall for de store menn i jusens verden, om Sjur Brækhus, om Gunnar Aasland og Ole Lund og om en rekke andre guruer i fru Justitias tjeneste. Derfor får han ikke sin spesialoppgave godkjent. Professor Carl August Fleischer, student Berges veileder, har gitt beste karakter og sier at kandidaten "har dokumentert forholdene på en solid måte". Den andre sensoren, Jo Hov, har nektet å sensurere deler av oppgaven og gitt dårligste karakter. Gjett hvilke deler det dreier seg om!

Professor Fleischer sier forøvrig noe mer. Til Aftenposten den 4. februar omtaler han Herman Berges spesialoppgave og hans beskrivelse av Sjur Brækhus & Co slik: "Populært uttrykt kan man si det slik at disse personene ikke er til å stole på i rettsikkerhetssammenheng."

http://www.rettsnorge.com/artikler/2013/Februar/100213_K%C3%A5re_Valebrokk.htm

Hvis du mener dette er forénlig med demokrati er vi at 2 vidt forskjellige oppfatninger, men det er lov!

Lenke til kommentar

Terror gruppen Taliban var i Norge, men politikerne holdte ingen offentlig tale om dette møtet.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/afghanistan/ekspert-om-taliban-topper-i-norge-folk-som-har-tillit-hoeyt-oppe-i-systemet/a/23471958/

Akkurat det har jeg få problemer med. Det er noen politiske områder der litt lav profil og hemmelighold er nødvendig. Disse samtalene er faktisk et av få eksempler der vi reelt kan bidra til positivt utvikling internasjonalt. 

Endringen av offentlighetsloven og prosessen for å endre den derimot havner i en helt annen kategori.

Da er det noe galt med deg for Taliban drepte nettopp 150 skolebarn i 2014.

http://www.theguardian.com/world/2015/jan/12/pakistani-children-return-to-school-after-taliban-massacre-in-peshawar

Her har du video av alle barna som ble drept av Taliban

http://www.liveleak.com/view?i=313_1418876636

Så du støtter altså mennesker som dreper skolebarn. Så du støtter vel også Anders Behring Breivik.

Norge hadde møte med Taliban i 2009, 2010, 2011, 2012, 2013, 2014 og 2015. Betyr dette at Stortinget støtter terrorisme og drap av barn???

Så hvis en person dreper alle dine slektninger og familier. Så antar jeg vel at du har ingen problemer med dette. Ting må tross alt holdes hemmelig.

Endret av Rioter
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Uansett, det er ikke noe vei utenom å forhandle med Taliban, hvis det skal bli en slags fred i Afghanistan.

Tja, jeg vet ikke, men av og til tror jeg at det er enkelte av de etablerte landene i verden i dag som det aldri kommer til å bli fred i før det kommer en sterk diktator som regjerer med jernhånd. Se på de landene som hadde diktatorer hvor vesten har gått inn for å fjerne de for folkets "beste". Hvor bra har de det i dag? 

Alle stater må ha en snev av hemmelighold, men spørsmålet er jo hvor mye, og hvilke områder? 

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Dette er vel en av de beste dokumentarene om hvordan "seieren" i Afghanistan er for sikkerheten i landet. Den er lang, men anbefales for alle som har litt interesse for sikkerhet i krigssoner, og hvorfor ting utvikler seg slik de gjør i dag.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Ingen skal få innbille meg at vi dro nedover for å hjelpe andre enn oss selv, og det uten at noen spurte oss om vi trengte noe hjelp.

Lenke til kommentar

Ingen skal få innbille meg at vi dro nedover for å hjelpe andre enn oss selv, og det uten at noen spurte oss om vi trengte noe hjelp.

Den første dødelig våpen filmen besvarer mye. Det var ikke det at Taliban ikke var gode gutter men de slo hardt ned på opiumsproduksjonen, som etter invasjonen steg til rekordnivåer. Det er ikke bare bensin og dieseltankere som blir sprengt i luften, men kjemikalier brukt nettop i denne produksjonen.

Og det faktum at Afghanistan satt på store forekomster av Lithium, som er helt essensielt for produksjon av datamaskiner etc.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Det jeg ikke skjønner er at vi visste på forhånd at dette kom til å gå galt, men likevel gikk vi for total fiasko. Nesten så jeg kan tro at dagens tilstand med at hele vepsebolet midtøsten i brann, egentlig var det som var tanken bak det hele

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...