Monica Jansen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Og hva er innkjøring for noe, som de prater om på akvaforum? Jeg skal få kjøpe et brukt 60 liters med pumpe og utstyr og lurer på om hvor mange fisk det kan romme. Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Innkjøring: "snille" bakterier etablerer seg i akvariet/pumpen etter ett par uker, disse bryter ned nititt/nitrat som er giftig for fiskene. Det kan med andre ord være veldig lurt å fylle akvariet med vann, og vente ca to uker før du kjøper de første fiskene. Gjør du ikke dette kan det hende noen av fiskene dør i denne perioden. Hvor mange fisk du kan ha kommer helt ann på hvilken type fisk det er. Størrelsen vil være avgjørende , men også adferd. Et eksempel kan være 10-12 tetra eller guppy og ett par algespisere. Feks Ancistrus går så vidt det er i en 60l. Lenke til kommentar
Salticidaen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Hva er da det antatt største en kan ha i et 60-liters akvarium før fiskene mistrives? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Hvor mange kampfisk kan jeg ha i ett akvarie på 60 liter? Kan det værr flere hanner, eller kan det være en hann og flere hunner? Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 (endret) Det kommer egentlig veldig ann på hvilken type fisk det er, se for deg en stillesittende breiflabb og en aktiv laks eller sverdfisk! Det lureste man kan gjøre er å søke opp det latinske navnet på fisken (står på akvariet i dyrebutikken) og da vil mest sannsylig første link på google gi deg en minimumm akvariumstørrelse. edit: Kampfisk: en enslig hannfisk er nok løsningen i ett 60l akvarium. http://akvaforum.no/profile.cfm?id=5183 Endret 19. juni 2015 av magb Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Det kommer egentlig veldig ann på hvilken type fisk det er, se for deg en stillesittende breiflabb og en aktiv laks eller sverdfisk! Det lureste man kan gjøre er å søke opp det latinske navnet på fisken (står på akvariet i dyrebutikken) og da vil mest sannsylig første link på google gi deg en minimumm akvariumstørrelse. Ok. Trives en kampfisk i et 60 liters? Og hvor mange år kan en kampfisk leve? Lenke til kommentar
Monica Jansen Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Og kan jeg ha 6 av de skjønne små blåstripete fiskene og 4 vakre slørhalete guppier i lag i akvariet? Hører jeg hjemme i akvaforum.no når jeg bare har et 60 liters? (Jeg har ikke råd til større). Lenke til kommentar
magb Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Anbefaler Akvaforum.no, mange flinke og hyggelige folk der. Alle er velkommen! Blåstripete? tenker du på neontetra? 6-15stk går helt fint i en 60L, Det samme med guppy, men hadde satt en grense på ca 15 av tetra+guppy tilsammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå