Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jobbtilbud og flytting fra samboer og barn

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og har fått tilbud om en jobb som er et års vikariat innenfor drømmejobben (!), men det innebærer at jeg må flytte vekk fra min samboer og våre to små barn. Tilrettelegging vil bli gitt av arbeidsgiver som muliggjør langhelg og “hjemmekontor” f.eks. en ukes tid. Men i all hovedsak er dette en jobb som krever at jeg er på stedet.

Vet ikke helt hvordan jeg skal vekte ting her, og lurte på om noen hadde noen erfaringer rundt dette?  

Anonymous poster hash: bcdfd...9a7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis vurderer du betydninga av denne jobben i karrieresamanheng? Det er stor forskjell på om dette berre betyr at du får jobbe med noke som du liker i eit år før det er tilbake til kvardagslivet, eller om dette vikariatet åpner for at du får ein liknande jobb der du bur.

Lenke til kommentar

Spør deg selv; Hva er viktigst, drømmejobb eller familien? For meg så er ikke karriere, penger og "velstand" veldig viktig så jeg hadde valgt familien. Hvis du er ute etter lykke i livet så spør deg selv hva som gir deg mest av det :)

Lenke til kommentar

Beklager sent svar. 

Darkness: Nei dessverre. Ho har sin jobb her, og barna skal starte på skolen om et år, og siden det er kun 1 års vikariat blir det vanskelig. Det som gjør det ekstra vanskelig er at min far gjorde det samme i fire år, og jeg vet hvordan det var å kun vokse opp med min mor. 

The Avatar: Jobben har VELDIG stor betydning. Dvs. at jeg kan komme tilbake til Bergen om ca 1 år og få meg en lederstilling med relativt høy lønn. Problemet her i Bergen nå er at de fleste ønsker folk med erfaring som er nyutdannet (så de kan forme de sånn de vil). Sånn sett vil det for fremtiden ha stor betydning. 

Dante's: Helt klart familien, samtidig er penger viktig fordi da får vi mulighet til å kjøpe bolig. 

Spørsmålet mitt går ikke så mye på penger/familie - men om noen har noen erfaringer om hvordan det var. Jeg har vel egentlig bestemt meg for å si nei, men det er en del andre ting som virker inn for det "nei" også. 

Lenke til kommentar

Det er tross alt berre snakk om eit år, folk har reist frå familien i eit år før også utan at det gav veldig store problem (sjøfolk, soldatar som avtjener verneplikta, osv).

Eg synest derfor at du bør vurdere å berre slite deg gjennom dette året dersom det betyr at du lettare kan få deg ein god jobb der du vil bu. I alle fall om dette er jobbar som du kunne tenke deg, det er ikkje alle som vil bli ledere sjølv om lønna er høgare. Men det vil være litt kjedelig om du ikkje får jobbe med det du synest er mest givande fordi du blei værande i Bergen med ein kjedelig jobb.

Sjølv om du i all hovedsak må være på arbeidsstedet så kan du fortsatt vekependle. Dette koster sjølvsagt både økonomisk og psykisk, men frå dei fleste plassar burde det være mulig å komme seg heim til Bergen på under 6 timar. Dette åpner for at du kan reise heim på fredagane og være framme utpå kvelden slik at du kan sove i di eiga seng, deretter har du heile laurdagen og nesten heile søndagen fram til ca kl 18 før du må reise tilbake.

Får du jobbe fleksitid så kan du i tillegg jobbe 10 timars daga og dermed avspasere heile fredagen (eller mandagen), i alle fall av og til.

Lenke til kommentar

Jeg er nyutdannet og har fått tilbud om en jobb som er et års vikariat innenfor drømmejobben (!), men det innebærer at jeg må flytte vekk fra min samboer og våre to små barn. Tilrettelegging vil bli gitt av arbeidsgiver som muliggjør langhelg og “hjemmekontor” f.eks. en ukes tid. Men i all hovedsak er dette en jobb som krever at jeg er på stedet.

Vet ikke helt hvordan jeg skal vekte ting her, og lurte på om noen hadde noen erfaringer rundt dette?  

Anonymous poster hash: bcdfd...9a7

skal du reise hjem hver helg?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...