Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Jobbtilbud og flytting fra samboer og barn

Anbefalte innlegg

Jeg er nyutdannet og har fått tilbud om en jobb som er et års vikariat innenfor drømmejobben (!), men det innebærer at jeg må flytte vekk fra min samboer og våre to små barn. Tilrettelegging vil bli gitt av arbeidsgiver som muliggjør langhelg og “hjemmekontor” f.eks. en ukes tid. Men i all hovedsak er dette en jobb som krever at jeg er på stedet.

Vet ikke helt hvordan jeg skal vekte ting her, og lurte på om noen hadde noen erfaringer rundt dette?  

Anonymous poster hash: bcdfd...9a7
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Korleis vurderer du betydninga av denne jobben i karrieresamanheng? Det er stor forskjell på om dette berre betyr at du får jobbe med noke som du liker i eit år før det er tilbake til kvardagslivet, eller om dette vikariatet åpner for at du får ein liknande jobb der du bur.

Lenke til kommentar

Spør deg selv; Hva er viktigst, drømmejobb eller familien? For meg så er ikke karriere, penger og "velstand" veldig viktig så jeg hadde valgt familien. Hvis du er ute etter lykke i livet så spør deg selv hva som gir deg mest av det :)

Lenke til kommentar

Beklager sent svar. 

Darkness: Nei dessverre. Ho har sin jobb her, og barna skal starte på skolen om et år, og siden det er kun 1 års vikariat blir det vanskelig. Det som gjør det ekstra vanskelig er at min far gjorde det samme i fire år, og jeg vet hvordan det var å kun vokse opp med min mor. 

The Avatar: Jobben har VELDIG stor betydning. Dvs. at jeg kan komme tilbake til Bergen om ca 1 år og få meg en lederstilling med relativt høy lønn. Problemet her i Bergen nå er at de fleste ønsker folk med erfaring som er nyutdannet (så de kan forme de sånn de vil). Sånn sett vil det for fremtiden ha stor betydning. 

Dante's: Helt klart familien, samtidig er penger viktig fordi da får vi mulighet til å kjøpe bolig.