Soak Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Jeg lurer bare på om det er noen som har et greit gjestebokskript som jeg kan få inn i webdesignet mitt. Alle de ferdigprogramerte har ett utseende som man ikke kan gjøre om. håper noen kan hjelpe meg. jeg vil helst ha gjesteboken inn i tabellen på hjemmesiden min Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Gjestebok er da verdens enkleste sak. Det eneste "problemet" er om du vil dele det opp slik at du får 10 innlegg pr side. Det du gjør er å koble til databasen, lage en tabell, sette inn data og skrive ut data. Tabellen kan for eksempel se slik ut: ID (heltall, ikke tom, primær nøkkel) Navn (tekststreng ~25 tegn) Epost (tekststreng ~30 tegn) Url (tekststreng ~40 tegn) Innlegg (tekstfelt) Kommentar (tekstfelt (slik at du kan svare på innlegg)) Tid (stort heltall (bruk unix timestamp her)) Edit: Skriveleif Lenke til kommentar
Soak Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 hmm..... nå føler jeg meg dum. Skjønner ikke helt. Lenke til kommentar
Soak Skrevet 9. november 2003 Forfatter Del Skrevet 9. november 2003 Men hvor skal jeg gjøre av de scriptene? Lenke til kommentar
Torbjørn Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 jeg tviler på at du får noen her til å lage en gjestebok til deg, men hvis du vil prøve selv, kommer vi gjerne med hjelpende kommentarer Lenke til kommentar
Loomy Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 www.raweb.net har en fin en.. Enkel å sette opp og bruker ikke mysql. Kan seff endre på utseende Lenke til kommentar
BlueEAGLE Skrevet 10. november 2003 Del Skrevet 10. november 2003 Dette er bare eksempel for å hjelpe deg på vegen. Les på nettet om php og mysql og snart så vil du forstå det. Det er bedre å lære en person å dyrke enn å gi ham mat. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå