Gå til innhold

hva skjer med mp3'n på kazaa?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er sikkert plateselskapene som prøver å stikke kjepper i hjulene for nedlasterne ved å legge ut masse ubrukelige MP3-filer navngitt etter sanger på nye, populære album.

edit: Blib var ute før meg...

vet dere dette helt sikkert? kan dere henvise til diverse kilder?

jeg mener... RIAA må da forstå at det ikke er veien og gå og spre falske filer.

men jeg er enig i at det er mange dårlige folk på kazaa. folk som bare har lastet ned det eneste p2p programmet de vet om.

men som sagt: kilder takk?

Lenke til kommentar
Det er sikkert plateselskapene som prøver å stikke kjepper i hjulene for nedlasterne ved å legge ut masse ubrukelige MP3-filer navngitt etter sanger på nye, populære album.

edit: Blib var ute før meg...

jeg mener... RIAA må da forstå at det ikke er veien og gå og spre falske filer.

men jeg er enig i at det er mange dårlige folk på kazaa. folk som bare har lastet ned det eneste p2p programmet de vet om.

men som sagt: kilder takk?

Aner jeg bare bitte litt VGNett tendenser her? ;)

Slik som jeg ser det, så var det bare en teori som Wayshot kom med og ikke fakta.

Lenke til kommentar

Her, for eksempel:

http://www.siliconvalley.com/mld/siliconvalley/3560365.htm

Takk for link. God, men uhyggelig lesning. Slik jeg ser det kan p2p programmer fungere som reklame for artister som egentlig bare vil spre musikken sin mest mulig.

Som det sto i artikkelen: Dette vil bremse piratkopieringen noe, men ikke stanse den.

Hvis du bare leter rette steder, som dc f.eks. så finner du alltid låten du vil ha. Heldigvis!

Lenke til kommentar
Jeg vil komme med den påstanden at du er en temmelig sløv forbruker om alle skivene du kjøper koster 200 kr. Ikke overdriv situasjonen, det er mange steder du får skiver langt billigere enn det der.

Kowalski: jobber ikke du i en platesjappe? I så fall er du temmelig inhabil til å kommentere det der, folka som jobber på sånne steder kan både låne og kopiere plater med seg hjem.

Jeg vet ikke hvordan det er med dere andre, men jeg gidder i hvert fall ikke å ofre middag i to uker for å ta meg råd til å kjøpe en musikk-plate jeg like gjerne kunne hørt på gratis over radio.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...