Fotoskrulla Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Handel og driftighet i Angvika Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Gjest member-296438 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Spa m/museum.....bare for gamle damer da? Flott dokumentasjon fra tiden da alt en handlet kom over disken. Fin etterbehandling som får frem tidsepoken. Ikke det at jeg er så gammel, men husker faktisk fra det gamle samvirkelaget i Svolvær, der det så nokså likt ut. Alle skuffene de hadde med krydder, mel og div. Kaffekverna var jo også et must. Og så damene i lagerfrakk, gjerne hvit, mens butikksjefen spradet myndig rundt i sin blå frakk. Handlet på bok, og "bonusen" ble fint nedtegnet på slutten av året. Ble litt avsporing dette, men fort og mimre når en ser slike bilder. Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Minner meg om Sev. Guldbrandsens Landhandleri fra Kongsfjord. Slik var det da man handlet over disk. Fin billedserie samtidig som den er informativ. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Spa m/museum.....bare for gamle damer da? Flott dokumentasjon fra tiden da alt en handlet kom over disken. Fin etterbehandling som får frem tidsepoken. Ikke det at jeg er så gammel, men husker faktisk fra det gamle samvirkelaget i Svolvær, der det så nokså likt ut. Alle skuffene de hadde med krydder, mel og div. Kaffekverna var jo også et must. Og så damene i lagerfrakk, gjerne hvit, mens butikksjefen spradet myndig rundt i sin blå frakk. Handlet på bok, og "bonusen" ble fint nedtegnet på slutten av året. Ble litt avsporing dette, men fort og mimre når en ser slike bilder. Spa og museum er vel ikke bare for gamle damer vel? ...eller kanskje jeg er blitt ei gammal dame?!! DET hadde jeg ikke tenkt på.. Jeg husker en semivariant av sånn butikk. Godteriet var bak disken.. Resten plukka vi sjøl og la på disken, noen noterte på bok og andre betalte kontant. Noen bare leverte inn handlelista si og fikk varene levert på døra. Handy! Kjekt når bildene vekker gamle minner. Gode minner forhåpentligvis. Håper du får ei fin helg! Jeg skal til Bergen en tur. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Minner meg om Sev. Guldbrandsens Landhandleri fra Kongsfjord. Slik var det da man handlet over disk. Fin billedserie samtidig som den er informativ. Vennlig hilsen Ragnar Flott, Helene! Takk så mye for positive tilbakemeldinger! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Joda, husker de gamle landhandleriene med alkens lukter og rariteter. Blei sendt avgårde fra hytta med lapp fra muttern og 2 km å gå hvis jeg ikke fikk lånt hesten da - for det hendte jo bonden skulle ha noen sekker med ett eller annet så da tok jeg Blakken og høyvogna. Siden det var ener'n som fikk barneminner til å våkne opp så holder jeg en knapp på den. Roar 1 Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 nostalgi Ja jeg husker faktisk en del gamle landhandlerier på "landet" da jeg var liten. Savner faktisk de litt. Det var da butikkene var mer enn bare butikk. Mange hadde det som en sosial arena også hvor de kunne treffe folk eller slå av en prat med kjøpmannen. Np har de store kjedene og sentrene overtatt og ingen slår av prat som man gjorde før. Kanskje derfor flere føler seg ensomme i dagens samfunn ? Men herlige bilder Helene og fin bakgrunnsinfo. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Joda, husker de gamle landhandleriene med alkens lukter og rariteter. Blei sendt avgårde fra hytta med lapp fra muttern og 2 km å gå hvis jeg ikke fikk lånt hesten da - for det hendte jo bonden skulle ha noen sekker med ett eller annet så da tok jeg Blakken og høyvogna. Siden det var ener'n som fikk barneminner til å våkne opp så holder jeg en knapp på den. Roar Hei Roar! Artig at jeg kunne vekke litt minner med bildet mitt i dag. Hyggelig å høre hva dere husker fra barndommens butikk. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 nostalgi Ja jeg husker faktisk en del gamle landhandlerier på "landet" da jeg var liten. Savner faktisk de litt. Det var da butikkene var mer enn bare butikk. Mange hadde det som en sosial arena også hvor de kunne treffe folk eller slå av en prat med kjøpmannen. Np har de store kjedene og sentrene overtatt og ingen slår av prat som man gjorde før. Kanskje derfor flere føler seg ensomme i dagens samfunn ? Men herlige bilder Helene og fin bakgrunnsinfo.[/quote Det er da mange som henger på sentrene og har det som sosialt møtested i dag da, men kan være enig i at det er kanskje lettere å falle utenfor på sånne store arenaer. Ensomt å være alene blant mange.. Hyggelig at du tar en tur innom! Lenke til kommentar
Rolf Kristensen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 For en nostalgiker som meg, så er det jo lett å like denne serien her Fine og interessante bilder. Mvh. Rolf Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg