meg9907 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hei! Den gamle gaming-pcen min krasjer når den føler for det, og er ikke helt i orden. Minne, skjermkort og ram vil jeg bytte. Dessuten bråker den for mye, så jeg må ha noe roligere. Spesifikasjonene er dette: Minne: 4x Kingston HyperX DDR3 (8 gig)Prosessor: Intel Core 2 Quad Q9650 - 3000MhzSkjermkort: Gainward GeForce GTX 285 1GBHarddisk: Samsung Spinpoint F1 1 TB Hovedkort: Asus Striker II NSEStrømforsyning: Corsair TX 850WOpperativsystem: Windows 7 professional, 64-bit Da er spørsmålet. Ville dere byttet komponenter og beholde noe(Kabinett, strømforsyning, og/eller hovedkort), eller kjøpe alt nytt? Og hva må jeg rekne med å betale for å få noe brukbart. Den blir mest brukt til gaming, da spillene World Of Tanks; cs-go og Starcraft 2 Lenke til kommentar
RRhoads Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Du kan muligens beholde minnet. Vet ikke hvor gammel strømforsyningen er, men dette er noe jeg pleier å bytte hvert 5-6 år. Mulig du kan beholde den. Jeg kjenner den ikke og kan ikke si noe om hvordan kvaliteten er i denne eller hvordan komponentene i den degraderes over tid. Kabinett, ja muligens. Jeg vet ikke hva slags kabinett du har. Hovedkort og CPU henger sammen. Du er ikke noe poeng å kjøpe ny CPU til det hovedkortet der. Det er gammelt. Harddisk kan sikkert brukes videre. Jeg har et par sånne selv, men jeg ville kjøpt en SSD til systemdisk. Operativsystemet ville jeg beholdt og prøvd å installere når du har oppgradert. Hos meg fungerte det utmerket, selv om jeg har OEM. Jeg har også fått tilbud om Win10 gratis, som jeg har takket ja til. Jeg ville også kjøpt nytt skjermkort. Lenke til kommentar
meg9907 Skrevet 19. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 19. juni 2015 Så du ville ikke godt for å kjøpe en gelt ny pc,eller eventuelt en brukt på finn? Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Kjøp nytt. Diskene er kanskje det eneste som er noe å spare på. Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Nytt hovedkort, CPU, kjøler, skjermkort, SSD og PSU. Behold kabinett, ram, HDD, OS, tastatur, mus, skjerm etc. 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå