Gå til innhold

Oppgradering av PC, bruksområde; streaming og gaiming samtidig

Anbefalte innlegg

Heisann, jeg lurer på hva jeg burde oppgradere for å få en PC som både kan streame å spille spill samtidig.

Legger med bilde om spesifikasjoner 

+ Windows 7 64-bits

Motherboard: ASUS P8P67

Helst det rimeligste som klarer jobben :) 

Takk for alle svar!

post-382862-0-58057600-1434667331_thumb.png

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du bruker ikke mye mer GPU kraft selv om du streamer. RAM trengs mer av og CPU'en bør være rask da det er den som encoder det som streames. Hvis du overklokker CPU'en litt så bør du fint klare å streame i samme kvalitet som du spiller med.

Så kjøp mer RAM rett og slett :) Jeg ville også ha oppgradert GPU, men det kommer selvfølgelig an på hvor krevende spillet du skal streame er. Har du testet å streame, hvilke resultater fikk du? Sjekk CPU bruk når du streamer og hvor mye RAM som brukes så finner du svaret på hva du trenger selv :thumbup:

Lenke til kommentar

Du bruker ikke mye mer GPU kraft selv om du streamer. RAM trengs mer av og CPU'en bør være rask da det er den som encoder det som streames. Hvis du overklokker CPU'en litt så bør du fint klare å streame i samme kvalitet som du spiller med.

Så kjøp mer RAM rett og slett :) Jeg ville også ha oppgradert GPU, men det kommer selvfølgelig an på hvor krevende spillet du skal streame er. Har du testet å streame, hvilke resultater fikk du? Sjekk CPU bruk når du streamer og hvor mye RAM som brukes så finner du svaret på hva du trenger selv :thumbup:

Okie, supert! :D  Har testet å streame litt men det ender som regel med at den enten stopper eller lagger, men jeg ska prøve å sjekke RAM og CPU bruken når jeg streamer :3  Thanks!  :grin2:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...