NyZeta Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Hei hei,... Jeg er her igjen.... Denne gangen skal jeg prøve meg på Mandrake 8.1.. Til nå har jeg klart meg utmerket. Alt funker som det skal jeg har satt opp samba og litt av hvert, men jeg savner fremdeles en ting.. Og det er denne evindelige DHCP-serveren min... Etter det jeg kan se skal det ligge en DHCP server i Mandrake 8.1, men etter utallige forøk og installasjoner har jeg enda ikke klart å akrivere den. Det er ingen forklaring på man dhcpd.conf eller man dhcpd men da jeg la inn Gnome og gikk til linuxconf fra gnome fikk jeg opp dhcp-server instillinger. Det som mangler en en /usr/bin/dhcpd Jeg tipper dette er noen programrutiner eller noe sånt. Er det noen som har noen gode ideer her.... Har forresten satt Mandrake 8.1 opp som Workstation på hovedmaskinen min. Sammen med StarOffice funker dette som en drøm. Det eneste jeg bruker Windows til nå er spill. Så hvis noen tilfeldig finner ut hvordan jeg kan kjøre Windows spill i Linux på en skikkelig måte så skal jeg med glede fjerne ALLE microsoft produkter med en gang... Siste spørsmål... Er det mulig å installere Linux på en bærbar 486 100MHz DX med 8mb ram, 540 MB harddisk, diskettstasjon og 16 bit 640x480 oppløsning skjerm.. (Den har ikke CDrom men jeg kan stappe inn et PCMCIA nettverkskort) Lenke til kommentar
Unix_Guru Skrevet 22. februar 2002 Del Skrevet 22. februar 2002 Heisann... Du trenger nok å legge inn en pakke med Dhcp-server. Sjekk linuxberg.online.no , bruk søkefunksjonen.. Hvis du ønsker å prøve deg på Wine, kan det hentes ned fra http://www.winehq.com :smile: Svar på 2: Jepp.. Sålenge du har diskettstasjon kan du installere fra nettverk/internett. Sjekk forøvrig på http://www.linux.no for mere info. :wink: Lykke til! Mvh, Kay-Thomas. Lenke til kommentar
ALeithe Skrevet 3. mars 2002 Del Skrevet 3. mars 2002 Svar på siste spørmål: Linux går an å installere på så å si alt, men jeg mener å huske at Mandrake 8.1 er lagd for pc'er med Pentium arkitektur (PI-P4), og med AMD-støtte (dersom det er Mandrake du tenker på da)... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå