pse95 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 The Mask is Fading Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Kult og kreativt! Er det en serie der vi ender opp med personens sanne ansikt til slutt? artig. Flott foto, men hadde villet kuttet symetrisk midt langs nesa. Litt uheldig at litt av øyet ble med i bildekant synes jeg. 1 Lenke til kommentar
Ragnar Skj Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Nesten for kunstnerisk til å ble vist på Bildekritikken. Med det mener jeg at mange, meg inkludert, ikke er vant til å kommentere denne form for uttrykk og fotografisk symbolisering. Men jeg er sikker på at kjennere vil verdsette et bilde som dette. Teknisk sett er det et meget godt. Vennlig hilsen Ragnar 1 Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Kan minne litt om ting Cato Osaland har vist tidligere - -uten et kleiva ord fra meg om plagiat. Kan bli spennende å se hvordan du løser oppgaven i serien videre. "Not my cup of tea" i foto dette - for å se det litt internasjonalt. men spennende å se hva andre får til også. Roar 1 Lenke til kommentar
MikaelTj Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Det er absolutt rom for slike konseptuelle bilder her på bildekritikken. Det kan være til stor glede og inspirasjon for mange, selv om det kanskje ligger et godt stykke utenfor deres egen sjanger. Slike bilder er et ofte et resultat en en sterk kunstnerisk visjon og bildet blir et veldig nøyaktig uttrykk for denne visjonen. Så det er en vanskelig oppgave å gi kritikk på noe som er så personlig og gjennomtenkt. Kritikken må derfor sees på som et forslag til hvordan konseptet kunne vært tolket annerledes, men på ingen måte som fasit. Jeg synes at bildet er en interessant tolkning av et evig aktuelt konsept. Teknisk er det også godt utført. Etter min smak er det tre ting jeg kunne tenke meg litt annerledes: 1. På et portrett er det først og fremst øyne som får mest oppmerksomhet fra seeren. Her er effekten forsterket ytterligere fordi øyne er redigert til å fremstå enda tydeligere. Det er vanligvis en fordel, men her skal fokuset tross alt være på "lagene" og ikke på øyne, så de burde ikke ta så mye oppmerksomhet. 2. Konseptet går ut på at det sanne ansiktet skinner gjennom når maskene faller. Ansiktet og masken har nå omtrent samme gråfarge. Det er derfor ikke så lett å se hva som er det sanne ansiktet bak masken. Ansiktet burde kanskje skille seg litt mer ut i farge eller tekstur. 3. Som Helene nevner så kunne beskjæringen vært litt annerledes. Nå blir øyet, øret og haken kuttet av bildekanten. Tror det ville sett litt penere ut hvis man fikk se hele øret, hele haken og enten hele det venstre øyet eller et kutt på nesen. Kommentaren er ment som innspill og ikke som kritikk. Det er bare opp til deg om du vil ta det til vurdering. Lenke til kommentar
pse95 Skrevet 23. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 23. juni 2015 Kan minne litt om ting Cato Osaland har vist tidligere - -uten et kleiva ord fra meg om plagiat. Kan bli spennende å se hvordan du løser oppgaven i serien videre. "Not my cup of tea" i foto dette - for å se det litt internasjonalt. men spennende å se hva andre får til også. Roar Bildene til denne serien ble tatt før Cato begynte å legge ut sine 21days-bilder Men tar det som et kompliment at du sammenligner bildene! Takk for tilbakemeldingen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg