Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

glemme en jente man har vært forelsket i

Anbefalte innlegg

god kveld :)

nå har det seg slik at jeg møtte en jente for litt over et år siden. vi ble fort venner og var sammen nesten hver eneste dag fra starten av mai og frem til sankt hans aften, da hun skulle på ferie i 2 måneder. vi kysset og sa hade og glad i deg og slikt

mens hun var på ferie, så gjorde jeg nesten ikke annet enn å tenke på henne og hvor mye jeg savnet å ha henne i armene mine. Når hun endelig kom hjem, så tok det lengre og lengre tid mellom hver gang vi så hverandre. 

den ene kvelden, så sa hun at hun var lei av gutter og kjæreste styr og heller ville konsentrer seg om skolen. jeg fortalte henne om hva jeg følte for henne. hun svarte med at hun syntes det var veldig søtt og koselig, men hadde ikke de samme følelsene for meg. 

to uker senere, begynner hun å være med en annen gutt, som er en venn av meg! og de ble tilslutt sammen... 

nå har de vært sammen en god stund, og jeg får hele tiden snap av henne med han. Ene snapen var at hun akkurat hadde kommet ut av dusjen, men bare armen over brystene og kjæresten med rompa bar i bakgrunnen. teksten var "spar miljøet, dusj sammen" eller bilder at de holder rundt hverandre.

Dette begynner å bli irriterende ettersom dette minner mye om hvordan vi hadde det for et år siden

for å komme frem til poenget, så har jeg lyst til å glemme henne. slette henne og kjæresten, fra snapchat og fra facebook. Men på en annen side, så har ikke lyst til det. 

Anonymous poster hash: 5fe4a...366
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Finnes vel ingen fasit på hva man bør gjøre i en slik situasjon, det kommer ann på både deg som person og hvordan situasjonen deres er.

Forrige gang jeg gikk gjennom et brudd valgte jeg å følge disse standardrådene å jeg kuttet all kontakt. Og for å være helt ærlig har jeg aldri brukt så lang tid på å komme over noen. De gangene jeg har beholdt kontakten har det svidd mer der og da når personen har fått seg kjæreste osv, men igjen så har det gjort det lettere å kvitte seg med følelsene i ettertid.

Men om det har en direkte sammenheng med at jeg kuttet henne ut vs og beholdt kontakten er allikevel vanskelig å si. Godt mulig denne jenta bare var såpass spesiell. Hadde jeg kommet i situasjonen igjen ville jeg i det minste ikke brent alle bruer hvis jeg kunne tenkt meg og omgås personen ved senere tidspunkt.  

• Liker 1
Lenke til kommentar

god kveld :)

nå har det seg slik at jeg møtte en jente for litt over et år siden. vi ble fort venner og var sammen nesten hver eneste dag fra starten av mai og frem til sankt hans aften, da hun skulle på ferie i 2 måneder. vi kysset og sa hade og glad i deg og slikt

mens hun var på ferie, så gjorde jeg nesten ikke annet enn å tenke på henne og hvor mye jeg savnet å ha henne i armene mine. Når hun endelig kom hjem, så tok det lengre og lengre tid mellom hver gang vi så hverandre. 

den ene kvelden, så sa hun at hun var lei av gutter og kjæreste styr og heller ville konsentrer seg om skolen. jeg fortalte henne om hva jeg følte for henne. hun svarte med at hun syntes det var veldig søtt og koselig, men hadde ikke de samme følelsene for meg. 

to uker senere, begynner hun å være med en annen gutt, som er en venn av meg! og de ble tilslutt sammen... 

nå har de vært sammen en god stund, og jeg får hele tiden snap av henne med han. Ene snapen var at hun akkurat hadde kommet ut av dusjen, men bare armen over brystene og kjæresten med rompa bar i bakgrunnen. teksten var "spar miljøet, dusj sammen" eller bilder at de holder rundt hverandre.

Dette begynner å bli irriterende ettersom dette minner mye om hvordan vi hadde det for et år siden

for å komme frem til poenget, så har jeg lyst til å glemme henne. slette henne og kjæresten, fra snapchat og fra facebook. Men på en annen side, så har ikke lyst til det. 

Jeg er i en lignende situasjon. Eneste forskjellen er at han ikke har funnet en ny dame ifølge hva jeg vet. Men jeg kan få den i ansiktet. Han dumpet meg uten en god årsak, og etter dette så vil han være venner og fuckfriends, uten forpliktelser. Jeg risikerer å få oppleve at en dame kommer inn i bildet, og at jeg blir enda mer såret over det. Jeg går rundt å ikke klarer å slette han fra facebook, og kutte han ut selv om jeg burde gjøre det. Men egentlig så bør jeg gjøre det for ellers kan jeg risikere å bli ytterligere såret. 

Anonymous poster hash: 49413...aab

Lenke til kommentar

Er bare å gjøre det. Du piner kun deg selv ved å holde på slik. Og virker ikke som hun er intr i deg heller, spesielt når hun kunne si noe slikt og så bli sammen med andre så kort tid etterpå.

Virker ikke som noe å samle på. Fjern, blokker og avvis. Ferdig.

Jepp, dette funker. Kanskje ikke umiddelbart, men over tid.

Lenke til kommentar

prøve å møte andre jenter? er det en grei metode?

- ts

Joda, funker alltids å møte nye. Men bare det at du har fjernet dem helt gjør at du sakte men sikkert får henne ut av hodet. Igjen, ute av syne, ute av sinn.

Lenke til kommentar

Sånn generelt vil jeg si basert på egen erfaring at det ikke hjelper å gi næring til sinne, sjalusi og hatfølelser i slike situasjoner. Å glemme er vel litt urealistisk, men om man klarer å se det positive ved forholdet som var (det som var positivt), og bevege seg videre med et friskt sinn vil jeg si det er beste løsning. Ikke nødvendigvis relevant for OP, men kanskje andre som titter innom tråden. 

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...