Gå til innhold
Trenger du råd om juss? Still spørsmål anonymt her ×

Sjefen beskylder meg for underslag... Men jeg har IKKE tatt en krone!

SheldonC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Personlig så synes jeg det er vanskelig å få slik mistillit hos en sjef, det må da gå an å vise sjefen at du er ærlig. Nå ser du iallefall hvor viktig det er, å i det minste ha et lite vennskap med sin sjef på siden av. Vennskap som i, snakk med han ofte, vær vennlig, bli med han på ting relatert til jobben, sitt i bilen hans når han skal gjøre noe og du har anledning til å bli med. Det gjelder å være nær sjefen sin, ikke ha han på avstand. Men dersom du er blitt mistenkt, så er det bare å slutte for det ligger ikke noen tillitt der. Men det komme jo også an på hvem sjefen din er, kanskje han er en drittsekk. Min forrige sjef, så var jeg med han hjem på fritiden og hjalp han ofte med arbeid, pusse opp hytta f.eks. Når du gjør slikt så elsker han deg som gull. Jeg fikk lønnsøkning med en gang jeg spurte. Og ikke nok med det, han lærer å kjenne deg, og da får han også mer lykke på jobben, mindre å bekymre seg for. De har ekstremt mye å tenke på, og mye å være redd for, så man må forsøke å legge alt til rette for sjefen, lette på stresset hans. Sjefen forventer ikke at du skal gå i forsvar over de pengene, han forventer at du OGSÅ skal holde et åpent øye for at noe slikt kan skje.

Jeg håper du fleiper nå?

Greit at man bør strebe etter å være et hyggelig menneske overfor sin sjef (gjelder alle mennesker man møter), vise positivitet overfor jobben og arbeidsoppgavene man får tildelt - men en del av det andre jeg leser her minner mer om en som har solgt sjela si til selve djevelen.

Aldri i verden om jeg skulle strebe etter å ha et slikt forhold til min sjef. Det er vel det siste jeg ønsker meg og de jeg kjenner som oppfører seg slik blir gjerne kalt for "bruntunger" og er ikke særlig populære.

"Min forrige sjef, så var jeg med han hjem på fritiden og hjalp han ofte med arbeid, pusse opp hytta f.eks. Når du gjør slikt så elsker han deg som gull" :eek: :rofl: :eek:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Å være venn med sjefen innebærer ikke å bare være hyggelig, men komme så nært han at du kan fleipe med han og ta alt med ei teskje salt. Du kan gjerne le av det, men en ting er sikkert, har du sjefen på avstand så får du slik behandling til syvende og sist. Enten så gjør du deg selv en tjeneste eller så setter du deg selv i risiko sonen for å bli byttet ut. Det er ikke "bruntunge", det er en investering. Men heller ikke ta det for mer enn hva det er, du skal ikke dra hjem til han å lage middag for han, du skal bare være hjelpsom dersom du har tid og anledning.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar
Det er pokker meg til tull. Det er ingen grunn til å tro at du trenger å være særdeles likt av sjefen.

Ikke at det er særdeles relevant uansett her, da OP ikke jobber der lengre og det er politet som gjelder nu.

Du må ikke, men det er bedre.

Det er ikke relevant dersom du ønsker å løse problemer som eksisterer, men dersom du vil forhindre fremtidige problemer er det relevant. Jeg synes det å forhindre problemer er mer fornuftig enn å bare løse de som oppstår. Tror det summerer opp forskjellen.

Problem A oppstår, person A løser problem A. Problem B oppstår, person A løser problem B. etc. I den konteksten har du rett at det ikke er relevant.

Men for å forhindre problem B i å oppstå, må en tenke forhindring av samme problem, da er en nødt til å se tilbake på hva som går galt, uavhengig av hva som er relevant for tråden eller ikke.

Endret av Dungeon
Lenke til kommentar

Hvis politiet ønsker å bygge en sak mot deg, så bruker de ALT du sier mot deg. Så overlater de det til domstolen å bedømme om det de kommer frem til i etterforskningen holder vann. Så forhør deg uansett med advokat for å ikke skade saken din.

Hvorfor skal politiet ønske å bygge sak mot noen? politiet burde vel være mest mulig nøytrale før de har sikre bevis? og det kan de ikke finne på meg i denne saken ihvertfall! 

Hvis politiet mottar en anmeldelse og velger å opprette sak, så kan det hende de kjører på med det de har. I dette tilfellet kanskje deg. Politiet er ikke nøytrale. Domstolen er nøytral. Men da kommer det an på hvem som svarer best for seg. Derfor skal du ikke ukritisk si noe til politiet uten å ha forhørt deg med advokat. Helst en god advokat.

Lenke til kommentar

ser dere anbefaler advokat, så får prøve å kontakte noen. Tenker også å snakke med sjefen og spør hvorfor jeg er mer mistenkt enn mine tidligere kolleger. For har mistet all respekt for han nå og har vel ingenting å tape på det?! 

Endret av SheldonC
Lenke til kommentar

Hvis jeg har forstått situasjonen riktig er det ikke en snøballs sjanse i helvete at du får noe vettugt fra sjefen, og verste tilfelle kan han bli et problem i fremtiden så som det er allerede. Trenger ikke legge flere miner selv, det er mange nok i feltet du står i allerede mener jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...