Clone baby Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 kan jeg bruke vann fra springen? eller må jeg har noe spesielt da? Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 ALtså, når du har brukt et par tusen på vannkjøling så er 12kr for en liter baterivann billig. Det var torshov. Litt dyrere på bensinstasjoner hvis de har. Jeg bruker det fordi det koster så lite. I prinsippet skal ikke det lede strøm, men gjør nok det i praksis (alltid noe skitt som vil blande seg osv) Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 og det hjelper til med å hindre algedannelse, og du slipper som nevnt å få skitt i systemet som avleires på slanger og i kjølebloker (vannet skal jo skiftes) så kjøp også noe algedrepene å ha i vannet, (isopropanol? har ikke helt peil jeg dessverre) Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 ALtså, når du har brukt et par tusen på vannkjøling så er 12kr for en liter baterivann billig. Det var torshov. Litt dyrere på bensinstasjoner hvis de har. Jeg bruker det fordi det koster så lite. I prinsippet skal ikke det lede strøm, men gjør nok det i praksis (alltid noe skitt som vil blande seg osv) men hvis jeg har sån korrosionsschutz (sikkert tyskt) er det ikke sån jeg skal ha i vanlig vann da? kjøpte en slik en på microplex Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 Om jeg skal ta meg den frihet og si det, så har jeg litt erfaring med vannkjøling. Og jeg kan pinlig nok si jeg bruker springvann i kjølingen akkurat nå. MEN jeg anbefaler det ikke. Jeg gjør det på eget ansvar. Jeg bytter også vann ofte, og har veldig god kvalitet på springvannet fra før. Derfor så har jeg tatt meg den frihet. Men for den som setter systemet i sammen, og ikke har tenkt å røre det de neste årene er det _dumt_ og ikke bruke destillert vann eller tilsvarende. Lenke til kommentar
Clone baby Skrevet 8. november 2003 Forfatter Del Skrevet 8. november 2003 Noen andre forslag ??? Lenke til kommentar
Malevolence Skrevet 8. november 2003 Del Skrevet 8. november 2003 vann fra springen kan ofte være svakt surt... mao mer korrosjon enn med destillert... dessuten er det oftest litt levende tingester som stortrives i vannet til prosessoren din Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen andre forslag ??? Tar det så masse å kjøpe litt batterivatn da? E jo til og med billigare enn imsdal pr. liter! Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen andre forslag ??? Hvis du er nøden, kok vannet! Null bakterier i alle fall, og det er jo bra. Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg også bruker kaldt og godt springvann. jeg liker det, hvorfor burde ikke pc'en? Men jeg har tilsatt algemiddel, korrosjonsmiddel og fargestoff da. Og jeg, som Arctic, bytter vann ganske ofte. Lenke til kommentar
clinton Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg også bruker kaldt og godt springvann. jeg liker det, hvorfor burde ikke pc'en?Men jeg har tilsatt algemiddel, korrosjonsmiddel og fargestoff da. Og jeg, som Arctic, bytter vann ganske ofte. bra du bruker kaldt vann fra springen da. noe annet enn det ville jo vert galskap Lenke til kommentar
Ar`Kritz Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen andre forslag ??? Tar det så masse å kjøpe litt batterivatn da? E jo til og med billigare enn imsdal pr. liter! Det er jo faktisk ikke verre enn det! Billigere enn Imsdal? Jeg drikker en del Imsdal... hmm... Lenke til kommentar
alex100 Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Jeg også bruker kaldt og godt springvann. jeg liker det, hvorfor burde ikke pc'en?Men jeg har tilsatt algemiddel, korrosjonsmiddel og fargestoff da. Og jeg, som Arctic, bytter vann ganske ofte. bra du bruker kaldt vann fra springen da. noe annet enn det ville jo vert galskap hehe. joa Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Noen andre forslag ??? Tar det så masse å kjøpe litt batterivatn da? E jo til og med billigare enn imsdal pr. liter! Det er jo faktisk ikke verre enn det! Billigere enn Imsdal? Jeg drikker en del Imsdal... hmm... Hehe, tok faktisk og smakte på det. Var ikkje gale, berre litt plastsmak fra flaska Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Mulig jeg er helt på villspor nå, men er ikke poenget at vannet som skal brukes ikke skal inneholde ioner? Skulle gjerne utdypet innlegget mer, men er ikke helt stødig på kjemien ennå Lenke til kommentar
sjefen_ Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Poenget er vel at det skal gro minst mulig over tid, for alger leder varme dårlig, altså kjipt å ha spu blokk full av alger. Også kjipt å ha radiator full av alger. Man kan ikke basere seg på at vannet ikke leder strøm, for det vil alltid komme no drit i tillegg til ren h2o Lenke til kommentar
felge Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 ah jeg bruker vann fra springen.. funker som pokker det... Lenke til kommentar
Axefjord Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Hvordan vet man at man har alger egentlig? Jeg bruker springvann i vannkjølingen, men har noe dritt i blokkene Tror det er fra første gang jeg fylte kjølinga, da jeg tilsatte anti-alge-greier i pulverform, som ikke løste seg opp, men jeg er ikke sikker. Er det vits i å ha både frostvæske, algedreper +++. Holder det ikke med frostvæske (alkohol dreper...)? Lenke til kommentar
Arctic Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 Nå må man huske at selv destillert vann inneholder bakterier, selv om det sikkert er ganske rent når det blir tappet. Det står trossalt i varme butikkhyller ganske lenge... Men selv om man kjøper sterilt vann på apoteket, så vil det være bakterier i slangene, pumpen osv før du fyller vann på... Men nå er vi på professor nivå, og der vil vel ingen være? Lenke til kommentar
Admin'c Skrevet 9. november 2003 Del Skrevet 9. november 2003 koker du kranvann en stund burde vel det være ok når det ahr kjølt seg ned? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå