Grasetergrønt Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hei. Hvilket rettskrivningsprogram er best? Ser etter et program som rett ord som blir skrevet og som foreslår synonymer. Har hørt om CD-ord og Lingit, men er det noen som har erfaringer med disse? For eksempel hvor mye bedre er de sammenliknet med word? Takk for tilbakemelding. Lenke til kommentar
Axxxy Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Har ingen erfaring med lingit, men de har 30 dager gratis prøve periode, så du kan jo teste det selv? http://lingit.no/ Jeg har mest erfaring med Microsoft Office, og personlig så har jeg ikke følt behov for noe bedre. Trikset en del ikke vet om er å trykke F7 på tastaturet for å bla gjennom alle feilskrevne eller usikre ord som Word understreker. Da foreslår den lignende ord eller andre måter å formulere setningen på om du f.eks brukere "where" isteden for "were" i en engelsk tekst. Lenke til kommentar
Vox_populi Skrevet 20. juni 2015 Del Skrevet 20. juni 2015 Sjølv treng eg det ikkje, men frå andre har eg høyrt at dataprogrammet Nyno er eit godt helpemiddel for å setje om frå bokmål til nynorsk. I tillegg til vanleg ordliste rettar det opp genitiv og s-passiv og ein kan velje eller utarbeide eigne malar for å få eit konsekvent språk. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå