Gå til innhold

Lav nedlastning på kun denne pc'en

Anbefalte innlegg

Hei.

Har nylig reformatert pcn og dette var slik i går også bare enda verre. Nedlastning på ca 0.2 kb/s. Dette fiksa seg plutselig i det jeg fikk fikset vannkjøling systemet som ikke fungerte helt greit. Men har begynt å merke det igjen da jeg har begynt å stream'e youtube videor, laste ned spill, osv.  

Speedtest sier 23 ping(som er vanlig her), 3,45 mb/s nedlastning. Når alle andre i huset har 12-15mb og det er jo det som er vanlig her(vet. utrolig dårlig). Opp så er det 0.9 mb/s. Noe som også er vanlig. 

Har sjekket om jeg har noen flere windows oppdateringer, men det har jeg ikke. Så det er tydeligvis noe tull med nedlastningen og kun pcn min. Forskjellen på pcn nå og før er 2 andre harddisker og vannkjøling.
Håper det er noen som kan hjelpe meg her :)

Takk.

EDIT: Kan også si det at de fleste nedlastninger stopper. Altså hvis jeg f.eks skal laste ned skype så laster ned først ned på 100kb/s også stopper den sånn ca halvveis.  

Har prøvd:
-Sjekke at alle driverne er installert. Både Gigabyte app center og Intel driver Utility sier at alle er installert. 
- Skru av brannmuren.
- Skru av og på ruteren.
-Skru av og på pcn.
- Installert alle windows oppdateringer.

- Prøvd trådløs tilkobling og det ble bare verre.

- Starte pcn i sikkerhetsmodus. Fortsatt det samme.

Endret av Ciggy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fant dette på et annet forum. Problemet er bare det at jeg ikke har amd quick stream.

OMG... i just solved this on my own.

I was looking under my installed programs since this was a fresh install and i noticed something that i had never seen before called AMD Quick Stream which i assume came from my AMD all in one Driver. I went to programs and opened it up and turns out it seems like this program regulates internet flow to programs based on demand and need. You can have it allocate bandwidth and even reserve bandwidt for certain programs and it increases these bandwidths based on how much its using..

this explains everything.. it explains why ONLY my computer was getting crappy tests but everything elses was fine. it also explains why my speed tests slowly got faster and faster every time i tested because it was allowing chrome to use more internet every time i tested the speed because it was hitting the current limit. It also explains why the speed would slowly go up EVEN WHILE the test was happening.

i uninstalled this... reset the computer.. and BOOM... 34Mbps

Lenke til kommentar

WiFi eller kabel?

Når du sjekker status på nettverkskortet, hvilken hastighet står det at du har?

Har du installert siste nettverksdriver fra leverandøren?

Bruker tp link powerline, sånn man kobler inn i stikkontakt. Broren min bruker akkurat det samme og har 15 ned. Statusen på nettverkskortet sier 100mb. I følge forskjellige programvarer og når jeg diagnotiserer nettverkskortet skal driveren være "up to date" Endret av Ciggy
Lenke til kommentar

Flytt PC bort til routeren/switchen og test der.

Har vært borti sånne powerline-greier, og har ingen gode erfaringer.

Edit: TP-Link oser heller ikke av kvalitet.

Har brukt powerline i 4 år og har ganske gode erfaringer med det og har aldri opplevd slike problemer med det før. Prøvde jo også trådløs som pleier å være ganske bra her, men fikk jo 1mb ned på speedtest. Men kan prøve å koble rett i ruter etterpå. Sitter her å laster ned drivere med 15kbs. Aldri opplevd før.

Lenke til kommentar

sitter nå med kabel rett inn i ruteren og nå viser den 10 ned, men hvis jeg har pleid å ha med kabel i ruteren har jeg vanligvis hatt 20 ned. Så det er fortsatt ikke helt på topp. Akkurat som det er noe ved pcn min som halverer hastigheten.

Endret av Ciggy
Lenke til kommentar

Har broren din sin PC 20 mbit ned nå? Test rett etter hverandre.

Mulig noen laster ned/streamer noe?

han sin var på 17 med powerline mens min var på 10 rett inn i ruteren. Har testet ut samtidig som jeg hadde kastet alle andre enheter ut av nettet. 

Lenke til kommentar

Powerline er avhengig av at bl.a jording er bra..

Funker vrap på gamle anlegg og bra på nye.. Men kan variere med kurser etc også.

Gamle huset 400 mbit. Nye huset 5..

Tipper det er dårlig hos deg så skip det. Sjekk nettkortinnstiillingene dine at det står på auto eller 100/1000 full duplex og ikke bare halv duplex

Lenke til kommentar

Nå er jeg hos en kompis som har 100mb ned og opp. 10mb ned viser speedtest...

Funker vrap på gamle anlegg og bra på nye.. Men kan variere med kurser etc også.
Tipper det er dårlig hos deg så skip det. Sjekk nettkortinnstiillingene dine at det står på auto eller 100/1000 full duplex og ikke bare halv duplex

Hvordan sjekker man dette? :)

Lenke til kommentar

Åpne nettverkskortet ditt som om du skal endre ip. 

Velg selve nettverkskortet ditt. 

velg konfigurer - avansert og nede i nedtrekkslista der så kan du se / endre settings:

post-123152-0-55151600-1434869927_thumb.png

Lenke til kommentar

Åpne nettverkskortet ditt som om du skal endre ip. 

Velg selve nettverkskortet ditt. 

velg konfigurer - avansert og nede i nedtrekkslista der så kan du se / endre settings:

Den står på auto.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...