Gjest Slettet+513 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Hei. I dag skjedde det noe merkelig. Mens jeg spilte gta online med en venn, hørte jeg pluttselige skrik. Akuratt som en mann som skrek alt han kunne. Jeg lurte litt og tenkte først at dette måtte være noen innpå spillet som skrek. Men etterhvert kom det oftere, helt pluttselig. Jeg fant ut at dette var ikke i spillet og gikk ut av spillet. Jeg kunne forsatt høre skrik, typiske horror skrik av typen "jumpscare". Jeg lukket alle program. skype, gta, chrome og avsluttet unødvendige prosseser i taskmanager. Jeg kunne ikke høre skriket mer og konkluderte med at det måtte være ett virus tilknyttet en av programmene jeg kjørte. Jeg har kjørt alle slags virusprogramer. Ccleaner, malwarebytes og avast antivirus. Ingen feil kommer opp. Men da var da det mest merklige skjedde. Jeg fikk telefon fra ukjent nummer og da jeg tok telefonen og sa hallo, var det bare horror skrik. Jeg la på med en gang. Det er dette som uroer meg mest. At noen vet alt om meg på internett og har adresse, telefonummer, navn og hele pakka, og som kjører skrik på pcen min og ringer meg. Er det noen som vet noe om denne slags virus, scamming? Takk for alle svar! Edit: Jeg går aldri inn på nettsider med pop-ups og slikt. Jeg er kunn på sikre, vanlige nettsider som facebook, youtube osv. Jeg bruker reddit, men har aldri klikket på farlige ting. Endret 18. juni 2015 av Slettet+513 Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) Du trenger en minnepenn. Du må bruke 64-bit versjonen av FRST dersom du har 64-bit Windows. Bruk 32-bit versjonen dersom du har 32-bit Windows. Instruksjoner på engelsk følger: Download FRST to a USB flash drive. Plug the USB drive into the infected machine. Boot your computer into Recovery Environment Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears. Select Repair your computer. Select Language and click Next Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ... Select the Command Prompt option. A command window will open. Type notepad then hit Enter. Notepad will open. Click File > Open then select Computer. Note down the drive letter for your USB Drive. Close Notepad. Back in the command window .... Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive) FRST will start to run. When the tool opens click Yes to disclaimer. Press Scan button. When finished scanning it will make the logs FRST.txt and Addition.txt on the flash drive. Please post me these logs. Endret 18. juni 2015 av mobile999 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Du trenger en minnepenn. Du må bruke 64-bit versjonen av FRST dersom du har 64-bit Windows. Bruk 32-bit versjonen dersom du har 32-bit Windows. Instruksjoner på engelsk følger: Download FRST to a USB flash drive. Plug the USB drive into the infected machine. Boot your computer into Recovery Environment Restart the computer and press F8 repeatedly until the Advanced Options Menu appears. Select Repair your computer. Select Language and click Next Enter password (if necessary) and click OK, you should now see the screen below ... Select the Command Prompt option. A command window will open. Type notepad then hit Enter. Notepad will open. Click File > Open then select Computer. Note down the drive letter for your USB Drive. Close Notepad. Back in the command window .... Type e:/frst64.exe and hit Enter (replace e: with the drive letter for your USB drive) FRST will start to run. When the tool opens click Yes to disclaimer. Press Scan button. When finished scanning it will make the logs FRST.txt and Addition.txt on the flash drive. Please post me these logs. Takk for tipset! Jeg skal definitert prøve dette eller jaffal lage til en slik minnebrikke til å ha klar på lur. Jeg har ikke vert borti det samme siden telefonen i går og pcen har virka helt fint, men en slik minnebrikke lager jeg til uansett. Lenke til kommentar
mobile999 Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Du må ikke lage en minnepenn. Du kan lagre frst på f.eks. d:\ og gjøre søket derfra, men helst ikke lagre den på c:. Frst reparerer ikke noe på datamaskiner og er "bare" et verktøy for å lete manuelt etter malware. Jeg har konsultert google og det virker som skrikeviruset er en trojan. Generelt så kan trojaner gi fremmede tilgang til alt på din pc, f.eks visa-kort informasjon. Ta de nødvendige forhåndsregler mht til dette. Lenke til kommentar
Horrorbyte Skrevet 21. juni 2015 Del Skrevet 21. juni 2015 Det er trolig en (dårlig) venn av deg som tuller med deg. Sannsynligvis er det snakk om en scriptkiddie med en RAT, noe som er blitt relativt vanlig i en del ungdomsmiljøer. Dette er noe du så snart som mulig bør anmelde til politiet. Selv om noen tenker på det som uskyldig moro, er det som du selv sier svært inngripende i privatlivet og derfor en alvorlig sak. Dersom politiet får anledning til å undersøke PC-en din, er det relativt stort sannsynlighet for at de finner synderen ved at de sjekker IP-adressen soim RAT-en er innstilt til å kontakte. Potensielt kan de også sjekke hvem som ringte. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå