Gloria1 Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Jeg har kjøpt en 1000GB Seagate SSHD, da jeg vil bytte ut min laptop HDD. Jeg vil gjerne ha operativsystemet på SSD-delen. Jeg finner ikke ut hvor stor den SSD-delen er; det står ingenting på harddisken om det, bare størrelsen på 1000 GB. Hvordan skal jeg få operativsystemet Windows 10 til å legge seg på SSD-delen, når jeg kloner HDD'en? Ikke sikkert jeg klarer å forklare meg skikkelig, men er takknemlig hvis noen forstår og kan tipse meg. Jeg har en Clickfree til å klone med, hvis det kan gå på den måten. Jeg har en Samsung NP370R5E-A04SE. Lenke til kommentar
xClaymanx Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det er ingen "ssd del" på SSHD'en. Du har kjøpt en vanlig harddisk med større cache, typisk 8GB. En vanlig harddisk har normaltvis 32-64MB cache. Det eneste denne da gjør er å operere raskere ved å bruke cache minnet for å raskere indexering før den leter på platen. Lenke til kommentar
Gloria1 Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Det er ingen "ssd del" på SSHD'en. Du har kjøpt en vanlig harddisk med større cache, typisk 8GB. En vanlig harddisk har normaltvis 32-64MB cache. Det eneste denne da gjør er å operere raskere ved å bruke cache minnet for å raskere indexering før den leter på platen. Takk for svar, xClaymanx. Det er slik det fungerer ja. Jeg trodde slike disker ble laget for å legge operativsystemet på en SSD-del, men nå vet jeg bedre. Da er det vel bare å klone i vei? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå