total Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Ser det er stor forskjell i gebyrer banker tar for overføring til utenlandsk bankkonto. Selv er jeg i den situasjon at jeg skal motta lønn fra norsk arbeidsgiver til min norske bankkonto som jeg jevnlig ønsker å overføre til en belgisk bank for å bruke dette til lokalt betalingskort (Proton) for å slippe unna VISA-gebyr/omregning. Forstår at de tre store bankene er ING, BNP Paribas Fortis Bank og CBC/KBC. Noen som vet hvilke norske banker som ikke har gebyr (eller har lave gebyr) på overføring til utland (Belgia). FOREX benyttes vel i stor grad for å sende enkeltbeløp, men jeg ønsker vel en nettbasert tjeneste jeg kan betjene fra utlandet. Lenke til kommentar
Emancipate Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Bankene har gjerne gebyr for å ta imot penger. Da hjelper det ikke at din norske bank ikke tar gebyr for å sende. Lenke til kommentar
rekyl Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Skandiabanken har vel ganske greie betingelser for utenlandsbetalinger. Overføring til Belgia går vel via SEPA, og ett av kravene er at mottakerbanken ikke har lov å ta gebyr. Et annet er at overføringen skal være fullført innen et døgn (tror i hvert fall det er et døgn). Lenke til kommentar
dopus Skrevet 29. juni 2015 Del Skrevet 29. juni 2015 mener det er gebyr hos skandiabanken også på overføringer til utlandet. https://skandiabanken.no/bruke/priser/. Mulig mottaker banken også tar et gebyr for å motta pengene. Lenke til kommentar
total Skrevet 3. juli 2015 Forfatter Del Skrevet 3. juli 2015 (endret) Er nå kunde i ING i Belgia. De har ikke gebyr verken for å sende eller motta penger fra europeiske land. DNB tar hhv. kr. 30 for å sende og 20 for å motta gjennom SEPA. Har fortsatt ikke funnet en norsk bank som ikke tar gebyrer på dette.. Edit: Hva med Western Union, hvordan fungerer dette, er dette overføring til andre eller fungerer det også til seg selv. Regner med en må opprette en bankkonto hos dem i avsenderlanf Endret 3. juli 2015 av total Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå