Gå til innhold

Leter etter lite og kraftig skjermkort


Anbefalte innlegg

Hei! Jeg har feilberegnet litt når jeg bygde mitt nye kabinett, så det er litt dårlig plass til skjermkort.

 

Ser etter et (/to) skjermkort som er kraftig og under 25cm. Noen som har tips?

 

Har sett litt på et par 970 kort, og lurer på om det er noen her som har erfaring med disse? Tenker på temperatur og ytelse. Det er nesten 1000kr forskjell på det billigste (Zotac) og det dyreste (Asus) hvorfor? Det ser ut som spesifikasjonene er så å si den samme.

 

Zotac 970 4gb

 

Asus 970 4gb - DirectCU II Mini

 

Gigabyte 970 4gb - Mini ITX

Endret av GreenRay
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kaldere og mer stille får du det neppe ikke.

Forskjeller kan være kjølere, vifter og tilbehør evt fabrikklokkinga.

970 er 970 i min verden, til nød stock-kjøler eller ikke som har mest å si for støy. Stille eller enda stillere.

Dette er kalde kort uansett hva man velger.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kaldere og mer stille får du det neppe ikke.

Forskjeller kan være kjølere, vifter og tilbehør evt fabrikklokkinga.

970 er 970 i min verden, til nød stock-kjøler eller ikke som har mest å si for støy. Stille eller enda stillere.

Dette er kalde kort uansett hva man velger.

 

Da går jeg for Zotac sitt kort. Mulig jeg skaffer meg ei vannblokk hvis jeg finner også, det var egentlig den oprinnelige planen :)

 

Takk for svar

Lenke til kommentar

Hvis du har ett trangt kabinett og skal ha 2 kort så vil antageligvis stock-kjøleren være bedre for deg. Dette er fordi de kvitter seg med all varmen ut av kabinettet, istedet for å sende det tilbake i kabinettet. fordeg

Stock, vil si nvidia sitt referansekort? Isåfall er det for stort :/

 

Planen er uansett å gå for vannkjøling. Kjøler allerede cpu med custom loop, og har nesten alt av komponenter klart til å vannkjøle skjermkort. Litt usikker på om jeg skal ha to looper, en for CPU og en for GPU. Har to stk 360 radiatorer.

Lenke til kommentar

Referansekjøler er de med typisk en vifte og normal lengde på kortet, slik nvidia sender de ut ved lansering. 

Fordelen er som sagt at de kvitter seg med varme fra kassa, mens de med typisk 2-3 vifter slenger 95% av varmen rett inn i kassa. 

 

Jeg sitter vel på 15ish 970 av alle slag,  ved lott oc og 100% load 24/7 støyer stock litt mer, de andre er like, stille og kalde. 

Det kan ikke sammenlignes fra for eks 780ti/7serien. 

 

Regner med at radiatoren tar x watt, 2x 970 litt klokka med 100% load og en i5 med 30% load trekker 270w fra veggen her. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...