Gå til innhold

Pussig fenomen med en hd

Boralis

Anbefalte innlegg

hei den ene hd min har jeg delt opp i fire med benevnelsene E,F,G,H, så hadde jeg noen programm liggende på en cd som jeg kopierte til E da dette var fedrig forsvant alle bokstavene og kun et symbol av en hd med et rødt ? var å se i tillegg til mine andre disker C og D, da jeg restartet msakinen var også dette borte men den var i bios, prøvde med et programm å redde disken men det var ikke mulig så jeg formaterte den og prøvde på nytt, det samme skjedde. Så jeg formaterte en gang til, har lagt inn andre ting og alt er normalt, har også prøvd å kopiere den platen inn på en annen maskin uten problemer.

Hva kan vere galt og er det noen som har vert borti det symbolet av en hd med ett rødt ? på.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så vidt jeg kan skjønne trengte du ikke å formatere for å få disken til å virke igjen. Mener det symbolet dukker opp dersom den blir "disconnected" i windows eller noe i den duren. Ofte er det nok å bare reboote og kjøre en rescan drives i diskmanageren. Uansett ville det naturlige for meg være å kjøre et diagnoseprogram fra produsenten av hardisken først for å verifisere at disken og kabler fungerer som det skal. Uten å si at dette gjelder deg er det alt for mange som formaterer før det blir nødvendig.

P.S. Fint å se at du ikke ga deg her likevel...

Lenke til kommentar

Det har hendt meg også en gang. Da var det en partisjon som "forsvant" og dukket opp med et rødt merke. Det løste seg da jeg gikk inn i diskmanager og trykket på "mount drive". Da fant den plutselig stasjonen og alt fungerte. Merkelige saker. Tror det kan være en windows-bug.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...