Gå til innhold

Står mellom tre Android enheter, men hvilken skal en velge?

Anbefalte innlegg

Ja det ser slik ut, men samtidig så føler jeg at en pc er unødvendig til disse tingene.

Jeg tror at en ren Android enhet vil klare dette fint da det ikke har begrensningene som er på Nexus Player.

Jeg får jo gjort alle disse tingene med både mobil og nettbrett, så ser ingen grunn til at det ikke skal være mulig med en Android tvbox.

De tre andre enhetene jeg vurderer kjører jo Android, og her skal jo i teorien alle apper som fungerer på mobilen også fungere.

Det frister mest å gå for MiniX. Denne ser ut til å være et populært valg rundt om, og er da kanskje den som blir oftest oppdatert av disse enhetene. Ulempen er at den koster ca det dobbelte av de andre, og da er en ikke så veldig langt i fra prisen på en NUC.

Jeg har uansett et lite håp om at både TV2 Sumo og Spotify kommer med app til Nexus Player. Vil være merkelig om de ikke gjør det synes jeg.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Beklager om jeg "kupper" tråden din kreps79, men jeg fikk meg en liten Aha-opplevelse i går:

Tok meg en runde med vedlikehold på PS3-en vår. Fikk oppdatert diverse "apper". Tydeligvis ikke alt av apper som blir oppdatert automatisk, selv om OS-et blir det.
Nå sitter jeg med en PS3 som (foruten det opplagte BlueRay/DVD, som mange fremdeles har endel av liggende ennå), på en fin måte viser både Plex (klient, selvsagt), NRK, NRK Super, NetFlix, TV2 Sumo (vel, bra er den ikke, men det er TV2 som sender med elendig oppløsning). Jeg har koblet til en liten mottaker fra Logitech, så maskinen styres med en Harmony touch, trenger ikke håndkontroller før en skal spille spill.

Hadde jeg bare fått ned støynivået, så er dette faktisk en maskin som dekker vårt behov rimelig bra. Har dog ikke prøvd Spotify, siden jeg ikke bruker det. Plex-en bruker jeg MYE, og deler våre filmer med noen venner, som selvsagt deler tilbake. I sum har vi så mye filmer at vi sliter med å få tid nok. Plex viser jo også bilder og musikk på en grei måte.

Tidligere har både Plex, NetFlix og spesielt NRK vært buggete, men nå finner jeg faktisk ingen feil på noen av appene på PS3-en.
Må snuse litt på PS4, se hvordan den funker, hvordan støyen er.... :-)

Lenke til kommentar

Ja jeg kan benytte Xbox One til dette, men det er i grunn ikke ønskelig.

Plex/Emby ønsker jeg kun bruke som en database, ikke som avspiller hjemme. Når jeg ser film hjemme ønsker jeg ikke at kvaliteten blir nedskalert via plex eller Emby, men sendes direkte i full kvalitet til stuen/kino.

Fordelen med å bruke Emby som database er at når jeg er på turer så får jeg streaming, men når jeg er hjemme så sender den direkte til kodi uten noen form for kvalitetstap.

Kodi gir i tillegg en drøss med tillegsfunksjoner som Plex/Emby alene ikke er i nærheten av å kunne tilby, og derfor er Kodi å foretrekke for min del.

Lenke til kommentar

Da har jeg testet MiniX X8-H PLUS også.

Det blir i grunn som en avansert Nexus Player. Begrenset fjernkontroll også her, men denne kan jo byttes ut.

TV2 Sumo får jeg ikke til å virke på denne, men her virker derimot Spotify og det meste annet jeg prøver.

Det blir ikke mer testing av disse boksene for min del nå. Enn så lengre konkluderer jeg med at de ikke dekket mitt behov helt enda, men at det begynner å bli veldig nært.

MiniX leveres tilbake på elkjøp, mens Nexus Player inntar soveromet og kjører Kodi/Netflix der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...