Gå til innhold

Vårt sekulariserte samfunn - eit verk av Satan?

Anbefalte innlegg

Prøv igjen og ha i bakhodet at spørsmålet er hvorfor man skal bry seg om ordene, ikke hva ordene er. 

Jeg kan skrive akkurat det samme som står i bibelen, du mener vil ikke at jeg kan vekke folk til live av den grunn? Det må ligge noe mer bak som du legger vekt på som gjør ordene magiske i ditt sinn. Hva er det?

Jo også du ville ha drevet ut onde ånder og vekket opp døde med Jesu Kristi ord, de er mye mer en magiske, de er guddommelige, det er Gud som snakker, det er Guds ånd som kommer inn i de som hører.

Joh 6:63 "De ordene jeg har talt til dere, er ånd og liv."

Mark 9:38 "Johannes sa til ham: «Mester, vi så en som drev ut onde ånder i ditt navn, og vi forsøkte å hindre ham, siden han ikke var i følge med oss. Men Jesus svarte: «Dere skal ikke hindre ham! For ingen som gjør en mektig gjerning i mitt navn, kan straks etter si noe vondt om meg. Den som ikke er mot oss, er med oss."

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nettopp dette Satan vil at du skal tru, at Gud er vond i staden for god. Han elskar å manipulere og forvrengje sanninga, slik at han kan føre sjeler til fortapinga og evig pine. Han har si lyst i å øydeleggje for oss, slik at vi ikkje tek imot frelsesgåva som Gud har stelt istand for oss. 1. Pet 5:8 - "Ver edrue og vak! Dykkar motstandar djevelen går omkring som ei brølande løve for å finna nokon å gløypa."

Esekiel 28 skildrar djevelen som ein lysande kjerub, som ein leiar for lovsongen i himmelen (kanskje er det difor djevelen nyttar så mykje mørk musikk i denne verda). Men det var aldri Guds vilje at han skulle bli til Satan slik vi kjenner han. Vi kan ikkje forklare kvifor og korleis dette skjedde utover det som står i Guds ord, men vi kan oppfatte og erfare den åndskamp som syndefallet resulterte i. Det er fleire dimensjonar enn dei tre eller fire vi vanlegvis har tilgang til, og det er ting i denne verda som ikkje kan forklarast ved hjelp av fornuften, og der vi må trekkje inn trua. "Vesle vitet det strekk ikkje til, det lyt ei tru å stydja oppunder" (Ivar Aasen"

Det er nettopp dette Gud vil at du skal tro, at Satan er vond istedenfor god. Han elsker å manipulere og forvrenge sannheten, slik at han kan føre sjeler til evig slaveri og kjedsomhet. Han har sin lyst i å gjøre oss til hjernevaskede slaver, slik at  vi ikke tar imot friheten som Satan har stelt istand for oss. For All Tid - 01 - Det nyet riket:

"Et rike skal reiset seg,

I asken av brennte hjem,

Det er kun en herre hersker,

Vi heller deg Satan de sterkes konge.

Din tid er kommet."

Din tro hjelper meg ingenting å forklare noe som helst.

Forresten velkommen ut av skapet som en kristefundamentalist.

Lenke til kommentar

Eg trur at Gud vil gi alle ein sjanse til å verte frelst. Han har gripe inn, og gitt oss Jesus til soning for syndene våre. Ein dag skal både Satan og alle han har forført verte stilt til doms, men enn så lenge er det nådens tidsalder.

Hva du tror spiller ingen rolle når bibelen og jesu ord sier det motsatte. Det er nok av de som aldri noen sinne kan bli tilgitt av jesus.

En dag skal både gud og jesus bli stilt til doms, og da blir dødsstraff uungåelig. Da skal massemorderne og slavedriverne som har ødelagt millioner av liv få sin dom. Da blir det å drepe gud.

Lenke til kommentar

Det er Gud som snakker :)

Som vanllig er det det deg og ditt ego som snakker. Ikke et snev av gud i noe du har skrevet alle årene her på diskusjon.no.

Alle NT sitatene er Jesu Kristi ord, dvs. Guds ord, så enkelt er det.

Joh 12:47 "Den som hører mine ord og ikke holder fast på dem, dømmer ikke jeg. For jeg er ikke kommet for å dømme verden, men for å frelse verden. Den som avviser meg og ikke tar imot mine ord, har likevel en dommer: Det ordet jeg har talt, skal dømme ham på den siste dag. For jeg har ikke talt ut fra meg selv, men Far som har sendt meg, har gitt meg befaling om hva jeg skal si og tale. Og jeg vet at hans befaling er evig liv. Det jeg sier, det sier jeg slik Far har sagt meg det"

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Som vanllig er det det deg og ditt ego som snakker. Ikke et snev av gud i noe du har skrevet alle årene her på diskusjon.no.

Om det finnes en gud... Hvorfor er det så mye elendighet på denne planeten?

Endret av -PoWa-
Lenke til kommentar

Det er eit trist faktum at dei fleste nordmenn idag har gått bort frå si gudstru, og late seg forblinde av ateisme, rasjonalisme, darwinisme og blitt oppslukt av syndig lyst og verdslege gleder. Hovudspørsmålet eg vil stille i denne tråden er kva som er drivkrafta bak desse straumdraga i samfunnet som dyrkar den menneskelege fornuften, og som særleg gjennomsyrer utdanningssystemet og media. Kva skjer med eit samfunn som vender seg bort frå Gud og kva er konsekvensane for einskildmennesket og familien (Sjå på Russland)? Kvifor ser mange på det som eit framsteg å gå bort frå gudstru og kva erstattar gudstrua for mange?

Hvorfor er det trist at flere blir ateister? Det er selvsagt et fremskritt å gå bort fra gudstro, det er ikke nødvendig i et moderne samfunn. Det gjør mennesket friere, lykkeligere - vi vet jo at religion med dets primitive og latterlige trusler om straff og belønning fører til angst, hat, tvang, undertrykkelse, drap og voldtekt - bl.a.

Jeg ser ned på folk som mot bedre vitende velger å ha en tro. Selv har jeg to små barn jeg oppdrar til å bli ateister; frie og rene fra primitiv, dum religiøs påvirkning. :)

Endret av Isond
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Poenget var vel at de fleste sekulære/ateister ikke tror på helvete heller. Og det er flott at du synes livet gir mye bedre mening nå som du er kristen. Men det betyr ikke at ateister har samme oppfatning. Vi tillegger alle våre liv den verdien det har selv. Du gjør det via kristendom, jeg gjør det ikke. Påstår du at ditt liv er mer meningsfullt/verdifullt enn mitt? Siden jeg ikke tror på det du tror på? Her kommer man vel til en av kjernene som gjør kristendom til en segregerende ideologi.

Kong Salomo hadde "alt" denne verda har å by på. Han var konge for Israel på sitt største og rikaste, han bygde eit overdådig tempel, fekk stor visdom, 1000 koner og årsinntekt på 666 talent gull. Likevel kom han på slutten av livet til den konklusjon at alt er fåfængt og jag etter vind. Jesus seier: "Samla dykk ikkje skattar på jorda, der mòl og makk øyder, og tjuvar bryt seg inn og stel. Men samla dykk skattar i himmelen, der korkje mòl eller makk øyder og tjuvar ikkje bryt seg inn og stel. For der skatten din er, der vil hjarta ditt òg vera." (Matt 6:19-21) Livet til ein ateist kan sikkert vere stort og flott, men det tek slutt ein gong. Og når alle velsigningane som Gud har gitt deg ufortent i dette livet tek slutt, kva har du då igjen å glede deg over? Du vert som ein larve, som døyr i puppestadiet utan å verte transformert til den vakre sommarfuglen Gud ønskjer du skal bli!

Ja, alles liv tar slutt en gang. Forskjellen er vel at ateister prøver å gjøre det beste ut av dette ene livet vi har, mens mange religiøse fokuserer så mye på sitt imaginære "evige liv" at de nedprioriterer livet her på jorden. Trist for dere.

Endret av Isond
Lenke til kommentar

Om det finnes en gud... Hvorfor er det så mye elendighet på denne planeten?

Fordi verden drives av denne verdens ånd og ikke av Guds ånd.

1 Kor 2:12 "Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud"

Lenke til kommentar

Det er eit trist faktum at dei fleste nordmenn idag har gått bort frå si gudstru, og late seg forblinde av ateisme, rasjonalisme, darwinisme og blitt oppslukt av syndig lyst og verdslege gleder. Hovudspørsmålet eg vil stille i denne tråden er kva som er drivkrafta bak desse straumdraga i samfunnet som dyrkar den menneskelege fornuften, og som særleg gjennomsyrer utdanningssystemet og media. Kva skjer med eit samfunn som vender seg bort frå Gud og kva er konsekvensane for einskildmennesket og familien (Sjå på Russland)? Kvifor ser mange på det som eit framsteg å gå bort frå gudstru og kva erstattar gudstrua for mange?

Faktumet er at stadig flere og flere vet bedre enn å tro på Gud. Når mennesker klarer å tenke selv og se sammenhenger blir ikke hulene i kristendommen til å unngå. Det er rett og slett ikke nok dumme folk til overs for kristendommen.

I et samfunn som baserer seg på kunnskap er det naturlig å vende seg vekk fra Gud, fordi Gud appellerer til mennesker uten kunnskap. Drivkreftene er enkelt og greit kunnskap, samt kristendommens mangel på logikk.

Det er bra at folk vender seg vekk fra religion. Slik driver vi verden fremover. Slik gjør vi nye oppdagelser. Slik gjør vi verden til et bedre sted. Slik legger vi grunnlaget for fremtidige generasjoners interesse i vitenskap og teknologi. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Fordi verden drives av denne verdens ånd og ikke av Guds ånd.

1 Kor 2:12 "Vi har ikke fått verdens ånd, men den Ånd som er fra Gud"

Hva så? Er ikke denne ånden også skapt av din Gud i kontekst av ditt livssyn? Hadde jeg akseptert og trodd på den guden du tror på ville jeg stilt han mye mer ansvarlig for sitt skaperverk. Du vil bare ansvarliggjøre han for det gode, og ikke det dårlige. Du setter ring rundt treffene og ignorerer bommene, og du forsvarer historiens største fiktive tyrann.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke nok dumme folk til overs for kristendommen.

Er ikke enig i dette. Vi har nok kommet litt videre i utdanningssystemet, også vi har fått det mye letter når det kommer til å dele informasjon. Det er utrolig mange smarte troende/kristne.

Lenke til kommentar

Det er rett og slett ikke nok dumme folk til overs for kristendommen.

Er ikke enig i dette. Vi har nok kommet litt videre i utdanningssystemet, også vi har fått det mye letter når det kommer til å dele informasjon. Det er utrolig mange smarte troende/kristne.

Det stemmer nok, det eksisterer utvilsomt mange smarte, kristne mennesker. Men det er en sammenheng mellom utdannelse, intelligens og religiøsitet, og det førstnevnte vil jeg si er den største faktoren så lenge den ikke påvirkes for mye av religion (slik vi eksempelvis ser i USA).

Vi har bedre tilgang på informasjon, og vi har gode forklaringer på verdens sammenhenger. Det blir stadig vanskeligere å bli kristen.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvor synes dere alle denne viktige utdannelsen har brakt oss alle, om ikke til enhver tid frem til nærmeste stup?

Jeg holder en knapp på å være akkurat passe dum til å være snill :)

Lenke til kommentar

Hvor synes dere alle denne viktige utdannelsen har brakt oss alle, om ikke til enhver tid frem til nærmeste stup?

Jeg holder en knapp på å være akkurat passe dum til å være snill :)

Hva mener du egentlig her? At utdannelse er veien til utslettelse?

Lenke til kommentar

"Et rike skal reiset seg,

I asken av brennte hjem,

Det er kun en herre hersker,

Vi heller deg Satan de sterkes konge.

Din tid er kommet."

Din tro hjelper meg ingenting å forklare noe som helst.

Forresten velkommen ut av skapet som en kristefundamentalist.

Tusen takk, det tek eg som eit kompliment. Når ein lever nær Jesus og går i tru på det han har sagt i sitt Ord, ja då får vi også meir av Guds kraft over oss og Guds ånd kjem meir til uttrykk. Det er i evangeliet om Jesus, at han er komen i kjøt og er død og oppstanden for våre synder, at krafta ligg. Ikkje i tome teoriar og rasjonelle forklaringar. Verdslege menneske av idag treng at Guds ånd rører ved hjartene, det er berre gjennom det at fleire sjeler kan verte berga frå fortapinga.

Du har elles rett i at verda ventar på sin frelsar. Hans namn er Antikrist og hans rike er Dyret. Ein dag kjem Jesus igjen og kastar dei begge i eldsjøen. Eg trur folk flest ikkje innser kor nær vi er enden av denne tidshusholdning, særleg med tanke på situasjonen i midtausten, men også det moralske forfallet, klimautfordringar, hungersnaud etc.

Denne videoen er ein tankevekkjar:

https://www.youtube.com/watch?v=NFsh_Vuhfeo

Lenke til kommentar

Eg trur folk flest ikkje innser kor nær vi er enden av denne tidshusholdning, særleg med tanke på situasjonen i midtausten, men også det moralske forfallet, klimautfordringar, hungersnaud etc.

Tror ikke du er klar over hvor ufattelig mange kristne som har trodd akkurat dette du her sier... Som har stukket nesa ned i "boka" og funnet akkurat det de er på leting etter, nemlig bekreftelsene på deres store våte dag, dommedagen... Men den uteblir og uteblir...

Og rart du skulle nevne moral, den har faktisk aldri vært bedre enn den er i dag blandt folk flest. Så hvis du trodde den moraliseringen som kristendommen har fremmet (moralisering er når man prøver å dytte på noen en moral som skader andre...) er den moralen av i dag overlegen så må du tro om igjen.... For da vet du virkelig ikke hva du snakker om. Ikke for det, skal jeg tippe så anser du egentlig ikke hvor kristendommens moralisering er bedre heller, dette er noe du antageligvis har hørt noen andre si... Da det liksom er en opplest og vedtatt "sannhet" i kristne kretser..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...