Gå til innhold

Vårt sekulariserte samfunn - eit verk av Satan?

Anbefalte innlegg

....og late seg forblinde av ateisme, rasjonalisme, darwinisme og blitt oppslukt av syndig lyst og verdslege gleder.

Forblinde av ateisme? Hva er det der som forblinder? Så vidt meg bekjent så sier ateisme KUN noe om at man ikke godtar påstandene de religiøse kommer med om gudene sine, og det er alt... Hvordan kan det forblinde?

Ingen nasjon har noengang gått til grunne fordi de har blitt FOR rasjonalistiske!!

Hva er darwinisme?

At noe er synd er kun noe kristne INNBILDER seg fordi noen primitive og ignorante menn en gang for lenge siden skrev dette i en bok. Det er altså ikke riktig av den grunn. Vi VET bedre i dag enn å tro at dette med innbilte synder og skam er noe vi bør rette oss etter, da det stort sett kommer bestialsk hykling ut av forsøkene... Men du må gjerne spsifisere hva du mener er synd. Er skilsmisse synd? Hvis ja, kan det være at den modellen som kristne har linet opp, den modellen som skal ha oss til å tro at det er riktig for en mann og en kvinne skal leve livet ut, er feil? Hvis ikke, forklar gjerne hvorfor folk blir skilt da... Og hvorfor det i så fall er riktig å tvinge mennesker til å leve sammen livet ut, som jo blir alternativet til skilsmisse....

Hva er verdselige gleder?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei. Satan finnes ikke.

De sier at akkurat det er en av Satans beste løgner, den om at han ikke finnes.

Han finnes og det i mange varianter, Hitler var en variant, Breivik var en annen osv.

Endret av IHS
Lenke til kommentar
Hva gjør det troverdig? Du hadde ALDRI trodd de samme historiene om det var jeg som fortalte deg dem i en blogg, hadde du vel?

Bibelen inneheld 66 bøker skriven av 40 ulike forfattarar over tusenvis av år. Trass i dette ser vi ein integrert bodskap gjennom heile skrifta som er guddomeleg (ingenting er tilfeldig) og går utforbi vår tidsdimensjon.

Vi ser gjennom heile Bibelen ein raud tråd - Jesus og hans blod som reinser frå all synd.

Lenke til kommentar

Ein kan finne raude tråder og samanhenger i eitkvart litterært verk. Treng ikkje å vere truverdig av den grunn.

For å forstå at Bibelen er Guds Ord må Den Heilage Ande openberre det for deg. Dette kan du få oppleve når du oppriktig søker Gud av eit heilt hjarte. Tru syner seg gjennom handling ved at du stolar på Gud. Du kan for eksempel be: "Kjære Gud, kan du tale til meg gjennom Bibelen?"

Bibelgeneratorar kan nyttast for å få randomiserte bibelvers. Ikkje misforstå, hos Gud er ingenting tilfeldig.

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Ein kan finne raude tråder og samanhenger i eitkvart litterært verk. Treng ikkje å vere truverdig av den grunn.

For å forstå at Bibelen er Guds Ord må Den Heilage Ande openberre det for deg. Dette kan du få oppleve når du oppriktig søker Gud av eit heilt hjarte. Tru syner seg gjennom handling ved at du stolar på Gud. Du kan for eksempel be: "Kjære Gud, kan du tale til meg gjennom Bibelen?"

Bibelgeneratorar kan nyttast for å få randomiserte bibelvers. Ikkje misforstå, hos Gud er ingenting tilfeldig.

Er dette bare et semantisk lappverk? Du sier med andre ord her at for å forstå så må man forstå. For å tro må man tro. Javel, er vel ingen som er uenig i det. Det som er viktig er grunnlaget for troen, hvorfor.

Lenke til kommentar
Er dette bare et semantisk lappverk? Du sier med andre ord her at for å forstå så må man forstå. For å tro må man tro. Javel, er vel ingen som er uenig i det. Det som er viktig er grunnlaget for troen, hvorfor.

Grunnlaget for trua er Jesus. Jesus er trua sin opphavsmann og fullendar. Himmelen er der han er.

Trua er også den einaste vegen for di sjel å finne frelse.

Rom 1:16f - "For eg skjemmest ikkje ved evangeliet. Det er ei Guds kraft til frelse for kvar den som trur, jøde fyrst og så grekar. For i det vert Guds rettferd openberra, av tru til tru, som skrive står: Den rettferdige skal leva ved tru."

Lenke til kommentar

Grunnlaget for trua er Jesus. Jesus er trua sin opphavsmann og fullendar. Himmelen er der han er.

Trua er også den einaste vegen for di sjel å finne frelse.

Rom 1:16f - "For eg skjemmest ikkje ved evangeliet. Det er ei Guds kraft til frelse for kvar den som trur, jøde fyrst og så grekar. For i det vert Guds rettferd openberra, av tru til tru, som skrive står: Den rettferdige skal leva ved tru."

Nå gjentar du bare deg selv og krydrer det med litt passive, late trusler om hva som eventuelt skjer med min person/bevissthet/hva enn du mener med sjel, etter min død. "Grunnen til å tro skjønner du når du tror, og gjør du ikke det skal du få svi". Du er virkelig ingen god talsperson for ditt livssyn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva gjør det troverdig? Du hadde ALDRI trodd de samme historiene om det var jeg som fortalte deg dem i en blogg, hadde du vel?

Bibelen inneheld 66 bøker skriven av 40 ulike forfattarar over tusenvis av år. Trass i dette ser vi ein integrert bodskap gjennom heile skrifta som er guddomeleg (ingenting er tilfeldig) og går utforbi vår tidsdimensjon.

Vi ser gjennom heile Bibelen ein raud tråd - Jesus og hans blod som reinser frå all synd.

Pluss blodet til noen tusen spedbarn, sauer, og ellers en hel verden(-en familie og noen dyr).

Jeg trenger sikkert heller ikke fortelle deg at bibelen ikke er ufeilbarlig men full av motsigelser, det antar jeg du har hørt før.

Det er heller intet belegg for å anta at det faktisk er 40 forfattere, og uansett hvor mange det var, ble det likevel forsøkt sirlig silt for selvmotsigelser i Nikea.

Lenke til kommentar

Eg kan godt innrømme at eg som liten gutunge forsøkte det eine og det andre då eg var liten. Sjølv å be til Gud med eit åpent hjarte. Fekk aldri noko ut av det. Det sekulariserte samfunn er eit resultat av at stadig fleire har oppdaga at religion ikkje gir oss noko som ein ikkje klarer å skape sjølv.

Lenke til kommentar

Eg kan godt innrømme at eg som liten gutunge forsøkte det eine og det andre då eg var liten. Sjølv å be til Gud med eit åpent hjarte. Fekk aldri noko ut av det. Det sekulariserte samfunn er eit resultat av at stadig fleire har oppdaga at religion ikkje gir oss noko som ein ikkje klarer å skape sjølv.

Du får et litt abstrakt svar, du må be med Jesu Kristi hjerte og med Jesu Kristi ord, da hører Gud.

Sacred-Heart-of-Jesus-8.jpg

Endret av IHS
Lenke til kommentar

Nei. Satan finnes ikke.

De sier at akkurat det er en av Satans beste løgner, den om at han ikke finnes.

Han finnes og det i mange varianter, Hitler var en variant, Breivik var en annen osv.

Jada, hvem hjar vel ikke hørt det. Men man skal ikke tro alt man hører. Det er en løgn. Det har du rett i. Men det er ikke Satans løgn, for han finnes ikke. Det er den kristne kirkes løgn. En løgn for å sette sin egen, ikke eksisterende, gud i bedre lys. For å gjøre han, la os si, mer attraktiv. Lettere å reklamere for. Og en løgn som er ytterst praktisk å ha spredt når man trenger enkle, korte bortforklaringer på ting. Hvorfor gjorde Breivik som han gjorde? Ooooh, djevelen. Ondskap. Hvorfor gjorde Hitler som han gjorde? Ooooh, djevelen. Ondskap.

Men vi vet alle at verden ikke fungerer på den måten. Det var mange grunner til at både Hitler og Breivik gjorde som de gjorde. Ondskap og djevelen var ikke en av dem. 

Endret av Lakus
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke TS forstår at når Guds eksistens finnes mindre sannsynlig enn alternativet, så forsvinner Satan og Bibelen i samme slengen.

Det dummeste en kristen kan gjøre er da å gjengi bibelvers som bevis og bruke Satan som skremsel. 

Jeg tror de kristne tviler selv, og deres forsvar av Gud er mer rettet mot å overbevise seg selv enn andre.

Kristne, den dagen dere stikker finger'n i jorda og 10-øringen detter ned, vil dere oppleve en lettelse dere aldri har kjent maken til.

Frihet fra Gud er - guddommelig (i mangel av et bedre ord).

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke TS forstår at når Guds eksistens finnes mindre sannsynlig enn alternativet, så forsvinner Satan og Bibelen i samme slengen.

Det dummeste en kristen kan gjøre er da å gjengi bibelvers som bevis og bruke Satan som skremsel. 

Jeg tror de kristne tviler selv, og deres forsvar av Gud er mer rettet mot å overbevise seg selv enn andre.

Kristne, den dagen dere stikker finger'n i jorda og 10-øringen detter ned, vil dere oppleve en lettelse dere aldri har kjent maken til.

Frihet fra kjærlighet ? Nei, takk

Lenke til kommentar

Frihet fra kjærlighet ? Nei, takk

Gud er ikke synonymt med kjærlighet, det er en grunn til at det er to separate ord.

Lenke til kommentar

Eg har ingen problem med å forstå at du opplever det slik. For ein kristen er derimot livet meir enn det synlege. Vi har det usynlege for auge - ikkje det synlege, vår hug er vend mot det himmelske - ikkje det jordiske. Betyr dette at ein kristen sine erfaringar er mindre reelle fordi du ikkje kan sense den åndelege dimensjon som er rundt oss? Nei, langt ifrå! Eg veit at då eg levde utan Gud var livet mørkt og tomt, utan meining, utan glede. Synda øydela relasjonar, kvardagen var grå og framtida utan håp. Helvete stod for mitt auge som ein bitter realitet. Så kom Jesus med sitt lys, og la ein ny song i mitt hjarta. Eg fekk nøden og gløden og brannen for Jesus, at alle alle må sjå. Det er mi bøn, at også du må få oppleve at kristendom er meir enn tom teori, men eit fullstendig nytt liv. Dersom ein død person plutseleg begynte å puste, trur eg mange ville sperra opp augene. Like fantastisk er det når eit menneske som før var åndeleg død vert fylt av Den Heilage Ande!

Endret av Cair Paravel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...