Gå til innhold

Religions frihet

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Frihet ifra religion er ihvertfall langt viktigere enn noen sin religionsfrihet da denne nesten uten unntak  misbrukes til forkynnelse som igjen da undergraver min rett til frihet ifra religion.

Når det er sagt så dekker ordet religionsfrihet noe misvisende begge disse standpunkt og skaper en unødvendig begrepsforvirring.

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Jeg er foruten religion, men etter min egen mening så synes jeg at alle uansett livssyn skal få lov til å gjøre det de vil så lenge det ikke går ut over andre en dem selv.

Du er hatefull

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er ikke med i denne saken, så jeg ser på forsøket som utenfor sak, og avventer at den som jeg sitere direkte, responderer

Kan konsentrere meg om dine bekymringer etterpå

Lenke til kommentar

Jeg er foruten religion, men etter min egen mening så synes jeg at alle uansett livssyn skal få lov til å gjøre det de vil så lenge det ikke går ut over andre en dem selv.

Du er hatefull

Vennligst forklar er du snill, for dette er noe bortimot det dummeste jeg har lest.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er hatefull

Hvorfor er jeg hatefull?

Ved at du sier; så lenge det ikke går ut over andre enn dem selv

Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre, selv om det gjelder en liten gruppe, vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje, selv om det forankres i en kulturell eller fornuftig verdi?

Lenke til kommentar

Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre, selv om det gjelder en liten gruppe, vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje, selv om det forankres i en kulturell eller fornuftig verdi?

Alle har vel rett til å kunne skade seg selv, om det er ønskelig? At de også hjernevasker og skader barn i slike sekter er ikke av det gode da.. Det skal jeg være enig i. Men er dette en sekt der de voksne foreksempel finner stor glede i å piske seg selv for jesus eller lignende koko ting så er det helt greit for meg, ser ikke noe hatefullt i det jeg...

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Alle har vel rett til å kunne skade seg selv, om det er ønskelig? At de også hjernevasker og skader barn i slike sekter er ikke av det gode da.. Det skal jeg være enig i. Men er dette en sekt der de voksne foreksempel finner stor glede i å piske seg selv for jesus eller lignende koko ting så er det helt greit for meg, ser ikke noe hatefullt i det jeg...

Javel, men hva med hvis vi tenker på en annen sekt, kanskje "sportsinteresserte" og alle deres hysteriske måter å oppføre seg på, samt presse sine barn til ting som ikke er heldig for noen ..?!

Hva med vår hang til å godta å si alt mulig pussig, og dekke alt idiotiet rundt en spesiell verdi, så som "ytringsfriheten"?

Hvem må betale for slike friheter

noen innkasserer mens andre må betale for "gildet" .. ok?

Hvor finner du formuleringer om at vi har rett til å skade oss selv?

Lenke til kommentar

Du er hatefull

Hvorfor er jeg hatefull?

Jeg skriver jo nettopp det at det IKKE skal gå ut over andre, hvorfor omformulerer du ordene mine med å skrive "Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre" Når det er nettopp det jeg ikke synes er greit?

"Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre, selv om det gjelder en liten gruppe, vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje, selv om det forankres i en kulturell eller fornuftig verdi?"

Tillate dette å skje? Hvem er du egentlig? Del dine meninger gjennom ytringfriheten din, den er til for at du ikke skal sensureres og undertrykkes men ikke gå inn med makt og nekt folk å utføre aktiviteter basert på din oppfatning av hvordan du ønsker at folk skal behandle seg selv. Det er deres sak og ikke din.

Om noen ønsker å praktisere boksing eller å spille fotball så del gjerne med deg at boksing kan føre til kroniske skader på hjernen og at fotball let kan føre til benbrudd, om du mener det så klart. Men å nekte de å gjøre det de vil med sitt liv er ikke noe du skal ha makt over. Du med ditt og andre med sitt, andre sitt er ikke ditt, selv om du mener at du vet bedre en dem.

Er dette det du har å komme med som underbygger at jeg er hatefull så burde du revurdere en sak eller to.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Du er hatefull

Hvorfor er jeg hatefull?

Jeg skriver jo nettopp det at det IKKE skal gå ut over andre, hvorfor omformulerer du ordene mine med å skrive "Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre" Når det er nettopp det jeg ikke synes er greit?

"Hvis noen gjør noe som er til skade for seg selv og andre, selv om det gjelder en liten gruppe, vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje, selv om det forankres i en kulturell eller fornuftig verdi?"

Med "andre" tenkte jeg på flere enn en stk person, som gjør noe som kan være til skade for seg selv, sekter ol ..

Tillate dette å skje? Hvem er du egentlig? Del dine meninger gjennom ytringfriheten din, den er til for at du ikke skal sensureres og undertrykkes men ikke gå inn med makt og nekt folk å utføre aktiviteter basert på din oppfatning av hvordan du ønsker at folk skal behandle seg selv. Det er deres sak og ikke din.

Jeg er loka -vidu .., 

Så når vi bruker vår ytringsfrihet på en slik måte at det må skade andre, så er det likevel mest viktig at vi får fortsette å gjøre det, er det det du mener?

Om noen ønsker å praktisere boksing eller å spille fotball så del gjerne med deg at boksing kan føre til kroniske skader på hjernen og at fotball let kan føre til benbrudd, om du mener det så klart. Men å nekte de å gjøre det de vil med sitt liv er ikke noe du skal ha makt over. Du med ditt og andre med sitt, andre sitt er ikke ditt, selv om du mener at du vet bedre en dem.

Jeg har ikke sagt noe om å nekte noe som helst, så du trenger ikke bli så sinna på ingenting. Så er jeg fremdeles uenig at det absolutt er greit, fordi hvem er det mest greit for, den som utøver risikoaktiviteten, eller den som må betale hele regningen ..?!

Er dette det du har å komme med som underbygger at jeg er hatefull så burde du revurdere en sak eller to.

Hvilke saker?

Og vil føye til at du tok det mer personlig enn jeg hadde forutsett, så da må jeg bare beklage at jeg har såret deg
Lenke til kommentar
Så når vi bruker vår ytringsfrihet på en slik måte at det må skade andre, så er det likevel mest viktig at vi får fortsette å gjøre det, er det det du mener?

Gi meg ett eksempel er du grei.

Jeg har ikke sagt noe om å nekte noe som helst, så du trenger ikke bli så sinna på ingenting. Så er jeg fremdeles uenig at det absolutt er greit, fordi hvem er det mest greit for, den som utøver risikoaktiviteten, eller den som må betale hele regningen ..?!

"vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje"

Brukte jeg feil ord kanskje.. når man "ikke tillater" er ikke det da å forby eller benekte?

Hvilken regning snakker du om? Siden du skriver i enkeltperson "Den som må betale" så regner jeg med at du tenker på utfallet der døden/varig skade er inntruffet og barn/kjæreste sitter igjen med en dårlig følelse? Eller er den samfunns kosten du tenker på, der skatte betalerne må ut med en del for å drive helsevesenet?

Og vil føye til at du tok det mer personlig enn jeg hadde forutsett, så da må jeg bare beklage at jeg har såret deg

Takk, men det går bra, jeg vil bare ha en oppklaring i hva du egentlig mener :) 

Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Så når vi bruker vår ytringsfrihet på en slik måte at det må skade andre, så er det likevel mest viktig at vi får fortsette å gjøre det, er det det du mener?

Gi meg ett eksempel er du grei.

flere bølger med karikaturstrid

Sitat

"vil ikke resten av samfunnet degenereres av å tillate dette å skje"

Brukte jeg feil ord kanskje.. når man "ikke tillater" er ikke det da å forby eller benekte?

Hvilken regning snakker du om? Siden du skriver i enkeltperson "Den som må betale" så regner jeg med at du tenker på utfallet der døden/varig skade er inntruffet og barn/kjæreste sitter igjen med en dårlig følelse? Eller er den samfunns kosten du tenker på, der skatte betalerne må ut med en del for å drive helsevesenet?

Vet ikke hvilke ord som er feil eller noe sånt ..., men min mening er å snakke om det som er, og spørre om vi er sikker på at det er så absolutt sunt for oss å fortsette å verne om verdier som virker diskutable i denne tiden vi befinner oss i.

Ja, jeg tenker på samfunnskostnader i form av tapere som må tas hånd om, og om verdien av vinnerne våre overstiger den kostnad. Samt foreldre som slåss så fillene fyker på sidelinjene, og hva det bringer med seg av mangel på vett og oppdragelse for dem de pusher foran seg, altså egne barn

Jeg har forøvrig flere år med frivillig virke for ett større fotball lag, og vet hva det betyr, både positivt og negativt

Lenke til kommentar

Karikaturstrid.

Hvordan har karikaturen skadet andre? Det er menneskene som ikke tillater andre å bruke satire eller ytringer i andre rettinger av det de selv synes er den riktige som har skadet andre. Ikke karikaturen.

Altså folk som benekter andre å gjøre som de selv vil med sitt eget liv, har gått til angrep mot andre som har et annet syn en dem selv. Jeg vil si at Karikatur eksempelet taler mer mot din sak en med den.

Ja, jeg tenker på samfunnskostnader i form av tapere som må tas hånd om, og om verdien av vinnerne våre overstiger den kostnad. Samt foreldre som slåss så fillene fyker på sidelinjene, og hva det bringer med seg av mangel på vett og oppdragelse for dem de pusher foran seg, altså egne barn

Samfunnet fungerer greit ved at alle betaler en del av lønnen sin for å ta hånd om folk som har vært utsatt for en ulykke eller har medfødte mangler. Verdien av frihet over sin egen kropp kan aldri overstige denne kostnaden.

Vi har en haug med dårlige foreldre ja, de mangler vett og oppdragelse og det går ofte videre ned generasjoner. Burde vi binde hele befolkningen med en jernhanske basert på disse vett og oppdragelses løse foreldrene? Eller bør vi prøve å informere dem og hjelpe dem å komme seg ut av denne situasjonen?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...