Gå til innhold

mystiske feil på 9600PRO

Vapor"k

Anbefalte innlegg

Hvis dere leter i dette forumet, finner dere utallige saker med at folk har problemer med 9600PRO.

Sapphire er jo egentlig kjent for å ha gode kort med bra kvalitet men 9600PRO er . Men det virker som om 9600 pro er ett unntak.Har kortet selv å det nekter jo nesten og kjøre litt småheavy grafikk.

har innstalert etter boka å de som valgte ut delene for meg(datakjeden) sa at dette skulle funke bra

hva er galt?

det skal da ikke være sånn?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis dere leter i dette forumet, finner dere utallige saker med at folk har problemer med 9600PRO.

Sapphire er jo egentlig kjent for å ha gode kort med bra kvalitet men 9600PRO er jo helt på trynet. Har kortet selv å det nekter jo nesten og kjøre litt småheavy grafikk.

Helt på trynet spør du meg, og det holder jo ikke for fem flate øre. Jeg foreslår at alle som har problemer sender klage til ATI eller forhandler for å kreve ett nytt kort(ikke 9600PRO) eller penger tilbake.

radeon 9600pro suxxxor

Denne her burde stenges for dumhet.

Lenke til kommentar

hehe.. jaja skreiv det innlegget i ren frustrasjon. litt på kanten kanskje men hva kan jeg ha gjort galt.. har simpelten kun satt inn kortet, og innstalert driverne fra cdn. og når det fryser og jeg må restarte så kommer det opp feilmelding att driveren er ustabil, og noen ganger at grafikkakselratoren ikke svarer på kommandoene fra driveren. d er jo ikke min feil!

har du noen tips til hva som kan være galt da? mange i forumet som vil ha noen konkrete svar

Lenke til kommentar

Henviser til mitt inlegg - > http://forum.hardware.no/index.php?showtopic=166942&hl=

Her har jeg fulgt retningslinjer for avinstallering av drivere fra ATI, for deretter å installere andre versjoner (Har tatt utrolig lang tid!)

Jeg har nå sendt en mail til sapphire hvor jeg forklarer problemet mitt og henviser til samme problemer på http://www.rage3d.com forum der jeg forespør nye bios oppdateringer da jeg ser dette som det siste forsøket på å få ordnet problemene.

Jeg forstår godt fustrasjonen din, men du bør utdype hvilken type kort du har. Jeg for min del har Fireblade Edition. Men som du sier ser dette problemet ut til å gjelde hele 9600 Pro serien.

Lenke til kommentar

Så på rage3d at der var en topic som omhandlet stabilitets trøbbel for 9600 serien,problemet ble løst hos mange ved å enable Fast Write.Ati har selv sagt at de skal fixe det igjenom en driver oppdatering.

Skal ikke påstå blidt at du har samme problemet,men du kan jo sjekke fast write.

"*** IMPORTANT FASTWRITES UPDATE ***

An important info has come to my attention, if you have a Radeon 9600 Pro card,

regardless of the manufacturer, you MUST enable Fastwrites to make it work

properly, if not, you may experience crashes and lockups!

http://www.rage3d.com/board/showthread.php...readid=33719921

Lenke til kommentar

Henrik2k kameraten din er meg:D:D

skal sjekke fastwrite, hvordan?:p

finner fler og fler som har samme type feil, hører rykter om at ATI har fått med seg problemet og skal fikse problemet i neste driver release. inntill da må vi sikkert bare leve med det, med mindre det er noen som har fasiten til spørsmålene.( har testet alt som står i dette innlegget unntatt fastwrite)

Lenke til kommentar

Jeg har Connect3D 9600 pro og i winxp slår maskina seg av etter noen sekunder i 3D-spill/3DMark. Har prøvd alle driverne som fungerer på radeonkort og reformatert mange ganger. I win98se funker det hvis jeg slår AV fast write. Med fast write på blir det masse feil.

Lenke til kommentar
Den blir stengt fort, dersom du ikkje skifter overskrift og kjem med saklige argument.

Får dere kick av å leke forumpoliti :roll:

Til topic: Jeg har gode erfaringer med 9600 PRO. Det hjelper kanskje ikke deg, men det kan være kjekt å vite at ikke alle har dårlig erfaring.

Kan være kombinasjon av ymse hardware også....

Lenke til kommentar

Jeg har et nytt Ati radeon 9600. Dette kortet hakket og maskinen låste seg,måtte

restarte. Men det gammle kortet som var et gforce 4. Det er konflikt med nvida

og Ati drive.Så jeg tok vekk nvida driver for det kortet. Alle feil ble borte.

I fs 2004 har jeg 1280x1024x32 og det hakker ikke. :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...