Petrullus Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Hei! En tilsynelatende enkel oppgave, men oppsettet mitt summerer kun en celle og blir feil.. Versjon: Excel 2010. Jeg har to celler, F4 og G4, med verdier som blir hentet fra andre celler, hhv =SUMMER(B4)*(F$3) =SUMMER(C4)*(G$3) Disse cellene definerer et materialbehov til en jobb (negative verdier). Deretter har jeg en tredje celle, H4, hvor vi taster inn lagersaldo. Det jeg da ønsker å regne ut i den fjerde cella, I4, er summen av disse tre cellene, MEN, dersom lagersaldo (H4) er blank eller 0, så skal summeringen ignoreres. Det jeg skriver i I4 er =SUMMERHVIS(H4;">0";F4:H4) Men svaret i I4 blir da kun verdien i F4, uansett hva jeg taster inn i H4 (såfremt jeg ikke taster inn 0, da blir verdien også null). Den summerer altså ikke "området" jeg har satt. Har også prøvd å bytte område med summeringsområde uten hell. Kan noen peke meg i riktig retning? Lenke til kommentar
osmoen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 (endret) =HVIS(H4=0;"";SUMMER(F4:H4)) Endret 18. juni 2015 av osmoen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå