Knut S Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 flores abstractas Bildet er fjernet. Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Sunshine Abstractas med grønn kjerne. Jeg har ikke prøvd det ut, men er litt inne på en tanke om et høyrekutt slik at høyre ramme akkurat skjærer diagonalen som strekker seg oppover mot høyre. Grunnen er at jeg tror det vil gi en følelse av bevegelse fra høyre mot venstre. Hvorvidt det også i tillegg vil funke å snu bildet vannrett så bevegelsen går i vår leseretning fra venstre mot høyre overlater jeg til Author å eksperimentere ut. Roar Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 Sunshine Abstractas med grønn kjerne. Jeg har ikke prøvd det ut, men er litt inne på en tanke om et høyrekutt slik at høyre ramme akkurat skjærer diagonalen som strekker seg oppover mot høyre. Grunnen er at jeg tror det vil gi en følelse av bevegelse fra høyre mot venstre. Hvorvidt det også i tillegg vil funke å snu bildet vannrett så bevegelsen går i vår leseretning fra venstre mot høyre overlater jeg til Author å eksperimentere ut. Roar takk for tilbakemelding og tips. Da har jeg prøvd meg frem på 2 nye versjoner, var det noe sånn du tenkte? Lenke til kommentar
MotoG Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Det må være en jadestein som er midt i blomsten. V2 ble riktig så bra. Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 tusen takk for tilbakemelding. hehe ja kunne ligne på jadestein men er nok blomstens eget verk akkurat det Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 V2 ble det beste bildet synes jeg. Artig å se hva man kan få ut av tilsynelatende mislykkede bilder. Tøft! Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 V2 ble det beste bildet synes jeg. Artig å se hva man kan få ut av tilsynelatende mislykkede bilder. Tøft! takk for det Helene. Ja fant ut at jeg like gjerne kunne prøve å leke meg litt. Samtidig så kunne jeg teste ut litt bruk av photoshop elements for på redierings programmet er jeg enda mer grønn enn jeg er på fotograferinga . huttetu :O Lenke til kommentar
Torhild Jansen Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 Vil ikke kalle dette mislykket, et flott fokuspunkt synes jeg Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 takk for det, ja selve fokuspunktet ble jo ikke så værst, men det ble litt mislykket en stor del av kjernen rundt. Så det er jo den biten jeg har lekt meg med. Selve fokuspunktet har jeg gjort lite med Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 V2 ble det beste bildet synes jeg. Artig å se hva man kan få ut av tilsynelatende mislykkede bilder. Tøft! takk for det Helene. Ja fant ut at jeg like gjerne kunne prøve å leke meg litt. Samtidig så kunne jeg teste ut litt bruk av photoshop elements for på redierings programmet er jeg enda mer grønn enn jeg er på fotograferinga . huttetu :O Jeg har verken Photoshop eller Lightroom jeg, SÅ grønn er jeg! Lenke til kommentar
Knut S Skrevet 18. juni 2015 Forfatter Del Skrevet 18. juni 2015 V2 ble det beste bildet synes jeg. Artig å se hva man kan få ut av tilsynelatende mislykkede bilder. Tøft!takk for det Helene. Ja fant ut at jeg like gjerne kunne prøve å leke meg litt. Samtidig så kunne jeg teste ut litt bruk av photoshop elements for på redierings programmet er jeg enda mer grønn enn jeg er på fotograferinga . huttetu :OJeg har verken Photoshop eller Lightroom jeg, SÅ grønn er jeg! Må jo innrømme at det stort sett blir brukt til beskjæring lyd og kontrast jeg bruker den til. Også skarping og noen ganger litt farge. Alt det andre har jeg ikke peiling på. Har du ingen etterbehandling på bildene dine Helene? Du har ihvertfall veldig bra bilder. 1 Lenke til kommentar
Fotoskrulla Skrevet 18. juni 2015 Del Skrevet 18. juni 2015 V2 ble det beste bildet synes jeg. Artig å se hva man kan få ut av tilsynelatende mislykkede bilder. Tøft!takk for det Helene. Ja fant ut at jeg like gjerne kunne prøve å leke meg litt. Samtidig så kunne jeg teste ut litt bruk av photoshop elements for på redierings programmet er jeg enda mer grønn enn jeg er på fotograferinga . huttetu :OJeg har verken Photoshop eller Lightroom jeg, SÅ grønn er jeg! Må jo innrømme at det stort sett blir brukt til beskjæring lyd og kontrast jeg bruker den til. Også skarping og noen ganger litt farge. Alt det andre har jeg ikke peiling på. Har du ingen etterbehandling på bildene dine Helene? Du har ihvertfall veldig bra bilder. Noen bilder etterbehandler jeg med noe som heter Snapseed. Jeg sitter jo og diller med bildene mine bare på en iPad mini! Lenke til kommentar
Roar Kneppen Skrevet 19. juni 2015 Del Skrevet 19. juni 2015 Sunshine Abstractas med grønn kjerne. Jeg har ikke prøvd det ut, men er litt inne på en tanke om et høyrekutt slik at høyre ramme akkurat skjærer diagonalen som strekker seg oppover mot høyre. Grunnen er at jeg tror det vil gi en følelse av bevegelse fra høyre mot venstre. Hvorvidt det også i tillegg vil funke å snu bildet vannrett så bevegelsen går i vår leseretning fra venstre mot høyre overlater jeg til Author å eksperimentere ut. Roar Ja, det var faktisk slik og jeg synes det ble mer spenning i bildet. Skulle jeg pirke litt til så kanskje ørlite kutt til på to sider der jeg ser diagonaler som kanskje ville øke spenningen ytterligere om de får et rent kutt av bildekant. men det kan du jo bare se på. Ofte er det slik at gjør man en forandring så dukker det opp mer som kanskje trenger litt korreksjon. Sånn er'e bare. Vet ikke hvor mange ganger jeg har følt meg som gutten i Prøysenvisa som skulle lage syskrin til mor og endte opp med spekefjæl. Roar Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg